Ja.... Jeg har hatt en del Tudor siste årene, og hovedankepunktet mitt er at de er unødvendig høye, ubalanserte, og lite raffinerte hva gjelder utarbeidelse av kasseformen! Muligens at det er litt av imaget å fremstå som industrielle, men jeg føler det bikker... Jeg har på flere av dem tatt av lenka og montert NATO eller skinnreim, og etter min mening fremstår særlig høyden på kassen mellom luggs'ene som en klippe klar for å hoppe utenfor med fallskjerm - Kort sagt stygt! Hederlige unntak er North Flag, og Fastrider'n med monoblokk keramikk kasse, som etter min mening var noe av det mest balanserte Tudor har produsert på lenge.Jeg har nå falt for fristelsen og kjøpt en overpriset BB58
Dessverre har jeg fått rett i mine bekymringer omkring litt lite justeringer på lenka/spenna. Enten er det for stort eller for lite og tillegg varierer håndleddet mye om det er varmt/kaldt.
I utgangspunktet er jeg ikke kjempeglad i natostropper selv om dette kan se kult ut. Hovedårsaken er at med nato blir klokka "unødvendig" høy.
Har noen erfaringer med stopper som bygger lite, eventuelt en litt grovere perlon som en BB58 kunne funke bra med......?
Kul reim! Hvor er den fra?Jeg levde i god uvitenhet. Var egentlig veldig happy med BB GMT, og selv om den tidvis opplevdes som litt massiv, var det helt greit.
Det inntrykket varte helt til jeg kjøpte BB58, som har en betydelig slankere kasse. Men det satt i gang en tankeprosess, og etter enda et par klokker som var betydelig tynnere endte jeg med å sjelden bruke GMT-en, da den ble så tykk (og litt tung) sammenlignet. Opplevde også at den ble synlig høy mellom lugs når man hadde på remmer. Og da røyk den heller ut for salg, og jeg kunne rettferdiggjøre nye klokker i dens plass.
Opplever imidlertid ikke det samme med BB58, tvert imot. Den er helt riktig dimensjonert. Prøvd på nye Chrono, og den oppleves umiddelbart som tykk igjen. Samme med 41mm BB. Med en stretchy NATO som ikke bygger under kassen har du strålende komfort. Samme med en veldig myk semsket skinnrem.
Eneste ulempen er vel at man får innsyn til verket, men det merker jeg lite til når den er på hånden.
Vis vedlegg 254040
Kul reim ja!Jeg levde i god uvitenhet. Var egentlig veldig happy med BB GMT, og selv om den tidvis opplevdes som litt massiv, var det helt greit.
Det inntrykket varte helt til jeg kjøpte BB58, som har en betydelig slankere kasse. Men det satt i gang en tankeprosess, og etter enda et par klokker som var betydelig tynnere endte jeg med å sjelden bruke GMT-en, da den ble så tykk (og litt tung) sammenlignet. Opplevde også at den ble synlig høy mellom lugs når man hadde på remmer. Og da røyk den heller ut for salg, og jeg kunne rettferdiggjøre nye klokker i dens plass.
Opplever imidlertid ikke det samme med BB58, tvert imot. Den er helt riktig dimensjonert. Prøvd på nye Chrono, og den oppleves umiddelbart som tykk igjen. Samme med 41mm BB. Med en stretchy NATO som ikke bygger under kassen har du strålende komfort. Samme med en veldig myk semsket skinnrem.
Eneste ulempen er vel at man får innsyn til verket, men det merker jeg lite til når den er på hånden.
Vis vedlegg 254040
Synes nye spenna var mer spennende enn klokka..
Den er meget stor. Meget stor.Endelig!!
Hvor stor sannsynlighet tror dere det vil være at de produserer disse spennende også i stål? Og at en kan kjøpe de løst?
BB58 18K. Denne ble bestilt innen 1 minutt etter lanseringen i April. Nå er den endelig på plass
Vis vedlegg 255546