UJU's klokker

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Sted
Vestlandet
Da var det kanskje på tide med en liten tråd hvor jeg presenterer klokkene mine.
Endel har røket ut etterhvert og noe detter inn i ny og ne.
Jeg fant det derfor lite hensiktsmessig å presentere klokker jeg ikke var helt sikker på ville finnes i boksen etter en viss tid.

Har derfor bestemt meg for å legge ut bilder av de jeg (mest sannsynligvis;)) aldri kommer til å kvitte meg med.
Jeg tror at jeg har en slags plan med samlingen min, men grunnet lav impulskontroll kan vel egentlig det meste skje når klokkekontoen er fetet opp. Vi får se om noen ser en rød tråd oppi dette her...:)

Først ut er min Rolex Cellini.
Denne modellen heter Danaos og er i 18k hvitt gull. Dette var en bursdagspresang fra min kone.
Klokken er ca. 38mm i diameter og dette passer perfekt for dette designet. En perfekt størelse for en dressklokke i mine øyne.
Dette må være verdens mest undervurderte Rolex. Her får du en snasen dressklokke i rent gull fra en av verdens mest prestigetunge produsenter til en "rimelig" penge.

Inni tikker det svært pålitelige manuelle Caliber 1602 fra 1993. Dette er basert på Caliber 1600 som først ble introdusert i 1964.
Skulle tro at det var et gjennomprøvd verk som sitter i her da.

Ok. Nok snikksnakk og over til bildene.

CIMG1009.jpg

CIMG1002.jpg

CIMG0996.jpg

CIMG0993.jpg

Kommer brått tilbake med mer.:)
Vi ses.

Utrolig lekker dressklokke. Husker utboxingen av denne, var vel en av de første trådene jeg leste her inne. Ble ikke midre hektet for å si det sånn. Gleder meg til å se resten.

Denne var flott. Har ikke sett eller hørt om denne modelen før og det er litt rart med tanke på hvor "clasy" denne er.
Kjempe flott. :D

Rolex Submariner

Rolex Submariner
Neste ut er denne gamle traveren.:)
Ikke akkurat verdens mest spennende eller eksotiske valg, men dette er uten tvil min favorittklokke.
Denne er full av sjarm. Synes den har alt det gode fra vintage: Den skranglete lenka, lugholes og slank kasse. Samtidig har den alt det beste fra en moderne Rolex. Oppgradert og pålitelig urverk, COSC og gravert "rehaut". Ja, jeg er en av de få som synes dette er litt frekt.;):cool:
Vintage eller moderne. Denne har det beste fra begge verdener.

Den er så stilren og klassisk at jeg nesten ikke finner ord som beskriver gleden ved å sette denne på armen om morgenen. Og den gleden unner jeg meg ofte.:cool:

Jeg har tilbrakt mye tid under vann i mitt liv, og har hele tiden sagt til meg selv at NÅ skal jeg ha meg den Submariner'en. Det er nesten litt obligatorisk med Sub på armen i visse miljøer.;)
Slik har nå dagene gått i ca. 15 år helt til i år. Da fikk jeg ut fingeren og endelig ble det kjøp.
Det dypeste jeg dykker nå om dagen er i den nederste skuffen i skrivebordet på kontoret.:sad:

Kommer sikkert til å kommentere denne videre, men nå er det tid for bilder.

CIMG1010.jpg

CIMG1016.jpg

CIMG1017.jpg

På stranda i Nice.:cool:
CIMG0600-1.jpg

På Norgesnato.:)
DSCF0012-2.jpg

På Bond-nato.
DSCF0007-4.jpg

På lenke. Alt kler den smukke sies det. Dette stemmer i stor grad for denne.:)
DSCF0006-3.jpg

Det der er bare dårlig gjort. Er så sugen på en nodate at jeg snart kreperer:mrgreen:

Utrolig lekker dressklokke. Husker utboxingen av denne, var vel en av de første trådene jeg leste her inne. Ble ikke midre hektet for å si det sånn. Gleder meg til å se resten.

Takk for det.:)

Nydelig klokke, merkelig at cellini ikke har tatt mer av. Gleder meg til neste ur ut :)

Synes det er merkelig at denne ikke er mer å se. Skjønner forsåvidt at den kommer i skyggen av alle de høyprofilerte sportsurene. Da kan jeg jo glede meg over at jeg har en litt uvanlig klokke.:cool:

Flott og elegant ur, UJU!

Keep 'em coming!:cool:

Takk takk.:)Skal forsøke å holde koken i denne tråden. Jeg har jo litt å strekke meg etter hvis jeg vil holde lite høyt nivå på bildekvaliteten sammelignet med din tråd.:oops:;)

Jeg har alltid hatt sansen for den Cellinien der, nydelig farge på gullet:)

Helt enig. Den som sier at hvitt gull og stål ser helt likt ut må få sjekket øynene (og kanskje hodet:p).
Den har en varm glød som ikke er å spore i de andre klokkene mine.:)

Cellini er nyydelig! Din er absolutt intet unntak. :D

Gleder meg til fortsettelsen! :)

Takk for det. Skal forsøke å leve opp til forventningene.:)

Denne er jo råflott!

Takk for det.

Denne var flott. Har ikke sett eller hørt om denne modelen før og det er litt rart med tanke på hvor "clasy" denne er.
Kjempe flott. :D

Takk for det. Classy er ordet her ja...:cool:
Et strålende tilfelle hvor klokka er mer classy enn eieren.:p

Stowa Flieger.

Neste klokke ut er Stowa Flieger.

Denne bryter kanskje litt med resten av samlingen, men jeg synes den er så kul at det får vi leve med.
Er litt av den oppfatning at enhver seriøs samling bør ha et pilotur.

Dette er en av de originale produsentene av Fliegere sammen med IWC, Laco og ALS.
Her er klokkegleden på topp til en moderat pris. Jeg er sikker på at jeg setter like stor pris på denne som hvilken som helst av pilotene til IWC. Ok, kanskje ikke Big Pilot da.:roll:;) Men så er den fullstendig i en annen prisklasse.

Det er jo også litt artig at klokken har en viss historisk forankring. Sånn i teorien i hvertfall.;)

Samtidig er det jo som kjent litt ventetid på disse, så det gir jo også en illusjon av eksklusivitet.
Jeg slapp lett unna ventetid da jeg kjøpte denne av et medlem her på TS.

Kanskje ikke den klokken som kommer oftest ut av boksen, men jeg kommer alltid tilbake til den med jevne mellomrom.

Inni tikker det pålitelige ETA 2824-2 verket. Ikke særlig eksklusivt, men så blir det heller ikke dype depresjoner, tårer og tenners gnissel når service'en nærmer seg.

Sånn, nok pjatt og over til bilder.

Edit; Denne klokken har i ettertid forsvunnet ut av samlingen.

CIMG1033.jpg

CIMG1032.jpg

CIMG1029.jpg

CIMG1027.jpg

CIMG1026.jpg

CIMG1025.jpg

CIMG1022.jpg

CIMG0974.jpg

DSCF0027-1.jpg

Liker urene dine og din no nonsense presentasjon!

Dette er good stuff. Stowa og fliegers er et ukjent territorie for meg og bør utforskes! Takk for at du deler :)

Den Stowaen er fristende, UJU. Ikke bra for impulskontrollen min dette her.

Takk for at du deler :)

16610 LV

Når jeg fikk meg en Rolex 16610LV tok det helt av i den lille skallen min. Dette var klokken MIN.
Alt stemmer på denne. Slank kasse, grønn bezelinsert, maxi skive og visere.
Det er så vakkert at jeg får nesten lyst til å grine.;)

At den har gått ut av produksjon øker bare min fascinasjon for denne modellen.
At det i tillegg er bittesmå variasjoner mellom de forskellige seriene gjør den enda mer spennende.

Jeg fikk tak i en NIB og da var det gjort.
Grønn er forresten ynglingsfargen min.:mrgreen:

Til å begynne med synes jeg ikke denne var all verden å se på. Deretter ble den liksom litt attraktiv. Så ble den skikkelig kul. Deretter ble den en "må-ha" og nå er jeg helt hekta på Sub LV.
Den har mao spist seg inn på meg sakte men sikkert. Skumle greier det der...:cool:
Merkelig at relativt små forskjeller skal gjøre slike utslag på hva men liker.

Over til blidene.:cool:

CIMG1036.jpg

CIMG1037.jpg

CIMG1044.jpg

CIMG1052.jpg

DSCF0001-5.jpg

DSCF00065.jpg

CIMG0954.jpg

CIMG0968.jpg

Er det forresten noen som har lagt merke til noe spesielt i denne posten?;)

I'll be back...:p

Vakkert, UJU!

Det er jo nesten så selv jeg kunne like grønn bezel på Rolex, for det er et virkelig flott eksemplar du har der!;)

Fikk ikke kommentert Stowa Flieger´n før denne dukket opp, og jeg liker variasjonen din. Flott!
:D