UJU's klokker

Har fått mer og mer sansen for fliegere, og man skal vel ikke se bort i fra at det kommer inn en i samlingen ila 2012. Stowaen er et godt alternativ, prismessig, før man evt tar timilssteget og kjøper en BP.

Ellers må jeg berømme deg for din gode smak hva sub lv angår ;) En herlig klokke som jeg har hatt i nesten fem år nå, og den vil selvfølgelig forbli i mitt eie.

Milde Moses... Her var det mye å sikle på...

LV'en er min personlige favoritt.... og en flieger..... og.....

LV må inn på ett eller annet tidspunkt (og da er det jo ikke noen grunn til å vente)! Fikk tafset på en på siste NURK også, og jeg ble ikke noe mindre forelsket da! Må bare overtale finansministeren til å frigjøre nødvendige midler ved å avvike fra handlingsregelen... Håper det er greit at jeg bruker bildene dine til propagandaformål!

Liker urene dine og din no nonsense presentasjon!
Dette er good stuff. Stowa og fliegers er et ukjent territorie for meg og bør utforskes! Takk for at du deler :)

Takk for hyggelig tilbakemelding.:)

Vakkert!
Alt sammen!

Takk for det.

Den Stowaen er fristende, UJU. Ikke bra for impulskontrollen min dette her.
Takk for at du deler :)

Meget flotte klokker:) En slik Stowa må kanskje inn etter hvert, hvis det da ikke blir en pilot sak fra IWC;)

Hyggelig å kunne være til insprasjon og indirekte årsak til deltagelse på Luksusfellen.:mrgreen:

Keep 'em coming, UJU! Winning..!:)

More to come...:):cool:

Vakkert, UJU!
Det er jo nesten så selv jeg kunne like grønn bezel på Rolex, for det er et virkelig flott eksemplar du har der!;)
Fikk ikke kommentert Stowa Flieger´n før denne dukket opp, og jeg liker variasjonen din. Flott!
:D

Takk takk. Bare vent så skal du se at den vokser på deg også. LV'en blir en fremtidig klassiker. Det er jeg helt sikker på.:)

Har fått mer og mer sansen for fliegere, og man skal vel ikke se bort i fra at det kommer inn en i samlingen ila 2012. Stowaen er et godt alternativ, prismessig, før man evt tar timilssteget og kjøper en BP.

Ellers må jeg berømme deg for din gode smak hva sub lv angår ;) En herlig klokke som jeg har hatt i nesten fem år nå, og den vil selvfølgelig forbli i mitt eie.

Takk for hyggelig tilbakemelding. LV er herlig. Det ville være galskap å kvitte seg med den.

Milde Moses... Her var det mye å sikle på...
LV'en er min personlige favoritt.... og en flieger..... og.....

LV må inn på ett eller annet tidspunkt (og da er det jo ikke noen grunn til å vente)! Fikk tafset på en på siste NURK også, og jeg ble ikke noe mindre forelsket da! Må bare overtale finansministeren til å frigjøre nødvendige midler ved å avvike fra handlingsregelen... Håper det er greit at jeg bruker bildene dine til propagandaformål!

Helt i orden. Hyggelig å kunne bidra til tømming av barnas utdanningsfond.;)
Er helt enig i at du bør få ut fingeren hvis du vet at en LV skal inn. Disse har ikke blitt billigere det siste året.
Det blir ikke flere av dem heller.
Argumentet her vil jo være at hvis det er krise kan denne i verste fall selges uten tap.

Vi fortsetter med GMT Pepsi

Neste klokke ut er Rolex 16710 Pepsi.

Denne er resultatet av litt dårlig impulskontroll. Sett i etterkant må jeg innrømme at mange av mine handlinger på impuls kanskje ikke har vært av det glupe slaget.
Dette gjelder så absolutt ikke for denne.:D Jeg angrer ikke ett sekund på at denne kom i hus.

Dette er en D-serie (2005-06), og en svært strøken sådan.
3185-verk sitter i denne her, dvs forrige versjon av GMT-verket fra Rolex.
Siden jeg (nesten) ikke tør å bruke vintage blir denne et substitutt for den slags.
Synes det er ekstra tiltrekkende at denne heller ikke er i produksjon lenger.:cool:

Når jeg først skulle ha meg en GMT var det selvsagt med "Pepsi" bezel.:)
Mulig at jeg kommer til å jakte på en Coke og en sort også, men foreløpig kjenner jeg ikke kallet.

CIMG1055.jpg

CIMG1056.jpg

CIMG1059.jpg

CIMG1060.jpg

CIMG1061.jpg

CIMG1063.jpg

CIMG1064.jpg

CIMG1066.jpg

CIMG1067.jpg

CIMG1068.jpg

CIMG1070.jpg

CIMG0930.jpg

CIMG0862.jpg

Ah, nydelig! :D

Elsker Pepsi GMT Master! Flott samling UJU, er svak for Rolex selv og her kommer godbitene på løpende bånd. Hærlig!

Impulskontrol...

...er noe dritt...:roll:

Ser ikke ut som om noen reagerte nevneverdig på denne kommentaren.;)

Er det forresten noen som har lagt merke til noe spesielt i denne posten?;)

Den observante leser har kanskje fått med seg at det muligens er noen små forskjeller på klokkene avbildet i innlegget.:eek:

Etter noen glass vin en sen kveld alene fikk jeg noe som virket som en veldig lur idé akkurat der og da.
Siden jeg er så glad i 16610LV hvorfor ikke begynne å samle på dem...?:cool:

En pen-LV og en beater-LV. Smart ikke sant...?:roll::D

Dette endte med bestilling og overføring av penger. Når man lider av dårlig impulskontroll er det viktig å brenne alle broer veldig kjapt slik at man ikke kan rette opp i kaoset man har forårsaket.

En drøy uke etter satt jeg derfor med disse.

CIMG1047.jpg

CIMG1046.jpg

CIMG1043.jpg

CIMG1042.jpg

CIMG1041.jpg

CIMG1040.jpg

Da har jeg en D-serie og en M-serie av LV'en. Så nå mangler jeg bare en Y-serie, eventuelt en tidlig F-serie med flat firer. Deretter muligens en Z-serie.:cool:
Vi får se hva som skjer.;)

Haha! Respekt for den impulsshoppingen der! :p
Prøvde å se på bildene, men klarte ikke å se noe spesielt. :D

Er kjekt å følge postene dine, nå ble det litt ekstra underholdende. :p

Du har i alle fall funnet din nisje i klokkeverdenen UJU :) Jeg krysser fingrene for husfreden.

TO stykker?!?!?

Her snakker vi et nytt nivå av galskap... Det er jo i og for seg bra for oss andre! Når du har tatt pillene dine og innser at: "Nei, jeg trenger jo kanskje ikke to..." kan jo den ene flippes til fordel for andre TS'ere (les: meg). :D:D:D

Vi fortsetter ferden.

Takk for alle hyggelige kommentarer gutter.:D

Neste ut er en Seiko SKX009.

Denne ble i utgangspunktet kjøpt for å stille sulten etter noe nytt. Dette kjenner dere nok til alle mann. Hvis ikke kommer slike trøste-kjøp tidsnok tenker jeg...;)
Jeg valgte pepsibezelen for å sjekke om dette var noe for meg. Vi har vel fastslått at det var det absolutt.:)

Etter min mening bør en godt sammensatt samling bestå av minimum:
Dressur, sportsur, vintage, en chrono og en beater.
Vel, dette er beateren min. Hadde den bare blitt brukt som en skikkelig beater.:(

Jeg driver ikke med hagearbeid. Ikke jakter jeg. På trening bruker jeg like så godt Sub'en. Jeg setter vekk det som måtte smake av fysisk arbeid på huset så langt det er mulig. Faktisk så har jeg sluttet å beise og male fullstendig.
Hver gang jeg har dratt frem malerkosten for å peise på et strøk har det begynt å regne med en gang jeg er ferdig.
Til tross for at det er meldt fint vær hele uken. Så er malejobben ruinert, jeg må begynne på nytt, og slik går nå dagan...:mad:
Hvis noen spikrer opp en terasse nede i Afrika kan jeg bare ta turen ned og flekke opp malerkosten, og vips, tørkekatastrofer er en saga blott.:roll: Vel, vel, nok om det.

Denne ble modifisert med deler fra nå avdøde Noah Fuller. En svært billig måte å få seg en unik klokke.;)
Inni sitter det velkjente 7S26-verket. Klokken går +5-10 sek. om dagen. Det er ikke så ille synes jeg.

Neste steg blir vel å bestille en ny bezelinsert til denne for å få litt forandring.
Så, over til bildene.

CIMG1082.jpg

CIMG1085.jpg

CIMG1077.jpg

CIMG1076.jpg

CIMG1075.jpg

CIMG0455.jpg

DSCF0031.jpg

DSCF0031-1.jpg

CIMG1089.jpg

Gått glipp av et par poster her, det går bokstavlig talt unna i svingene. Grattis med nok en LV. Respekt :)
Ellers er pepsi gmt master-en sinnsyk flott!

Herlig tråd, UJU :) Jeg er spesielt begeistret for argumentasjonen som førte frem til kjøpet av LV nr 2. Den virker underlig kjent.