UJU's klokker

At det var? To stykk LV. :eek:
Veldig bra resonement.

Gått glipp av et par poster her, det går bokstavlig talt unna i svingene. Grattis med nok en LV. Respekt :)
Ellers er pepsi gmt master-en sinnsyk flott!

Herlig tråd, UJU :) Jeg er spesielt begeistret for argumentasjonen som førte frem til kjøpet av LV nr 2. Den virker underlig kjent.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.
Godt å høre at jeg ikke er helt ute å kjøre.;):p

Strålende tråd og flott samling, UJU!

Du kunne med fordel komplettert med en LV eller to, men ellers ser det ut til at du har fint driv...;)

Herregud mann, jeg har ikke fått med meg før nå at du faktisk har to LV-er. Jaja, jeg kjøper glatt argumentasjonen og logikken som førte deg fram til denne høyst nødvendige kompletteringen av samlingen.....

Uansett, bra presentasjon av en fin samling!

TO LV? Jeg har ville og hete drømmer om å eie bare én, og du har to?! Galskap. Men du har en flott samling, det må sies!

Takk for det.:)

Strålende tråd og flott samling, UJU!
Du kunne med fordel komplettert med en LV eller to, men ellers ser det ut til at du har fint driv...;)

Takker.:) Skal forsøke å få presset inn en LV eller to til.;)

Herregud mann, jeg har ikke fått med meg før nå at du faktisk har to LV-er. Jaja, jeg kjøper glatt argumentasjonen og logikken som førte deg fram til denne høyst nødvendige kompletteringen av samlingen.....
Uansett, bra presentasjon av en fin samling!

Takker så mye.:)

Rolex Datejust TT

Da er turen kommet til Rolex Datejust 16013.
Dette er og blir en klassiker og et ikon for babyboomere, kongen av statussymboler, et kalt gufs fra 80-tallets overforbruk, jappetid og økonomisk uforsvarlige mentalitet. Den glir med andre ord rett inn igjen den dag idag med en aldri så liten klimakrise to boot.;)

Jeg har sagt flere ganger, og jeg sier det igjen: Alle fortjener en Datejust.:)
Noe særlig mer tidløst skal man lete lenge etter. Denne ser ut til å ha blitt populær hos det motsatte kjønn også.
Jeg synes den passer perfekt til både kvinner og menn. Jeg har forøvrig ikke noe valg da min bedre halvdel bruker denne mer enn meg.:cool: Hun får forresten mye cred av såkalt trendbevisste venninner for denne.

Denne modellen har quickset av dato, noe som er veldig praktisk.
Ellers har den noe som (i mine øyne) gir max uttelling på sjarmskalaen: plexiglass og lugholes.:D
Plexi er sexy. Nemlig!

CIMG1145.jpg

CIMG1113.jpg

CIMG1116.jpg

CIMG1122.jpg

CIMG1126.jpg

CIMG1127.jpg

CIMG1132.jpg

CIMG1133.jpg

CIMG1135.jpg

CIMG1137.jpg

CIMG1136.jpg

CIMG1148.jpg

CIMG1149.jpg

CIMG1150.jpg

CIMG1154.jpg

CIMG1160.jpg

CIMG1161.jpg

Rolex Explorer II 16570 "Polar"

Idag kom det et nytt tilskudd til samlingen. Rolex Explorer II "polar" ref. 16570. Dette er en modell jeg har hatt før, men solgte i et svakt øyeblikk.

Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt til å skaffe meg en sånn helt med det første, men de som har fulgt tråden har sikkert fått med seg at jeg muligens har et snev av OCD kombinert med tourettes.
Denne ble handlet på ren og pur impuls, og det er ikke snakk om å angre.:D

Dette er en V-serie som har det nyere 3186-verket. Dette er et oppgradert 3185-verk uten at jeg er helt sikker på hvor mye som er modifisert. Mener at den nye blå parachrom hairspring sitter i denne. Timeviseren skal etter sigende hoppe 8timer ved en rotasjon av kronen, hvor timeviseren hopper 5-6timer ved en rotasjon av kronen på det eldre 3185-verket. Har ikke sjekket dette selv ennå.:)
Tror ikke hypen har nådd denne modellen (ennå), men det er observert at GMTII 16710 med dette verket går for ufyselige priser der ute om dagen. Håper for guds skyld at disse spekulasjonene går over da denne skal brukes som en skikkelig beater, og er langt fra et internetthypet "investeringsobjekt".:p

SAM_0356.jpg

SAM_0342.jpg

SAM_0343.jpg

SAM_0346.jpg

SAM_0347.jpg

SAM_0362.jpg

SAM_0364.jpg

Denne sklir fint innunder mansjetten.:)