Ultimate klokke til 30 tusen

Medlem
22. nov. 2009
Sted
Oslo
Hei!
Jeg vet det finnes et stort antall lignende tråder her inne fra før, men prøver meg med min egen.
Jeg er på jakt etter en klokke til cirka tredve tusen. Nå vet jeg at mange kommer til å foreslå noe som er hakket dyrere, men jeg har en absolutt maksgrense på 35, så alt over dette blir dessverre uaktuelt.
Som tidligere eier av en pam000 kjenner jeg at Panerai frister på nytt. Men det finnes jo mye annet spennende også.

De eneste kravene jeg har er at klokken er vanntett, tåler en støyt og ikke er noe særlig under 40mm.
Dette vil bli min eneste klokke på en stund, så fint om den kan brukes både til casual og litt stivere antrekk.

På forhånd takk!

PS. hyggelig å være tilbake på sonen igjen og se så mange kjente og nye profiler.

Mvh. HPHagen

Både ny og brukt er aktuelt, gjerne lett brukt. Kjør gjerne på med noen bilder. Memovoxen frister absolutt. Men synes det er vanskelig å finne de på bruktmarkedet.

Er jeg for dårlig til å lete?

Explorer 39mm - nesten helt ny. Denne får du hos Mogens til ca 35K om du sender ham en forespørsel.

Du skal lete lenge før du finner noe mer ultimat enn Explorer.

Explorer er absolutt en pen klokke, men noe liten synes jeg. (min smak)
Rolex er egentlig ikke så aktuelt for meg, jeg har bare aldri blitt helt solgt. Om jeg skulle hatt Rolex måtte det i så fall vært en 16600 som foreslått over.

Explorer 39mm - nesten helt ny. Denne får du hos Mogens til ca 35K om du sender ham en forespørsel.

Du skal lete lenge før du finner noe mer ultimat enn Explorer.

Enig i explorer 1 forslaget, men jeg ville heller valgt 36mm versjonen da jeg synes den er penere og mer balansert. I tillegg får du litt penger til overs. :smile:

Edit: ser vi svarte omtrent samtidig, og at explorer er utelukket for trådstarter. :)

Etter å ha tatt en titt i klokkeboksen til Tom Henriksen i dag setter jeg en knapp på denne

TUDOR-Pelagos-front.jpg

42 mm, titan, koster ny hos forhandler rett under 30k. Masse masse kvalitet til en prisen av en halv Submariner (nesten). Tror Tom har skrevet noen ord om den her inne også. Hadde jeg vært i markedet til en litt røff klokke i denne prisklassen hadde denne seilet langt opp på listen. Om dette skal være din eneste klokke en stund tror jeg denne gir deg mer glede enn en brukt sub.

Hva med en (pent) brukt Planet Ocean 8500 42mm? De har blitt solgt her på sonen for under 30k i det siste.

Tudoren er absolutt pen og virker som mye klokke for pengene. Har prøvd den på armen, og den sitter godt. Men jeg følte ikke helt på behovet for å eie den, dessverre.

Skulle i hovedsak tipse om Tudor Pelagos, men ser du allerede har blitt tipset om denne fantastiske klokken.
Så hva med en yndet søsken? Tudor Black Bay er den litt mer flashy lillesøsteren.
tudor_heritage_black_bay_baselworld_2012_2.jpg

Ja, jeg skal ned og se på Black Bay så fort de får den inn igjen.
Mulig dette er å banne i kirken, men hva synes dere om denne?
Skjermbilde2012-10-23kl000909.png

Tenkt noe på IWC Aquatimer 2000? Litt usikker på prisen, men tror den ligger på rundt 30. Korrigere meg gjerne hvis jeg bommer helt :p

Jeg tror jeg ville kjøpt en ti år gammel Submariner 16610. Høy kvalitet, fin form, passe stor og riktig pris. Føler du at det blir feil, kan du selge den igjen uten tap.

Mulig dette er å banne i kirken, men hva synes dere om denne?
Skjermbilde2012-10-23kl000909.png

Dette er slettes ikke å banne i kirka, ihvertfall ikke i min bok, men hvis jeg skulle kjøpt én non-chrono Breitling å bruke til alt - hadde jeg vurdert en 'vanlig' Seawolf, eller en Superocean Heritage.

Ellers har det kommet mange gode forslag i tråden allerede, både AT2000 og 16610. Og PO.

Jeg har akkurat fått en Jaeger LeCoultre Master Compressor Memovox. Etter å hatt den på armen i noen dager, så mener jeg den må være den ultimate klokken. Vanntett til 100 m, alarm, dato, 42mm.
Alt dette til prisen av en sliten Rolex.