Ultimate klokke til 30 tusen

Det er godt å se at Rolex-gjengen stadig holder koken her inne. Når det er sagt har jeg jo alt sagt at dette ikke er så veldig aktuelt for meg.

Det er mye snakk om JLC Memovox, men kan virker som at den er vanskelig å få tak i under 35'.

Jeg føler at det nå står mellom

IWC AT 2000
iwc-aquatimer-automatic-2000_zpsa5ef061d.jpg

PAM000
pam-000-1_zpsb38169f1.jpg

og Breilting Seawolf Blacksteel
Skjermbilde2012-10-23kl000909.png

Dette vil bli min eneste klokke på en stund, så fint om den kan brukes både til casual og litt stivere antrekk.

Hvis du skal bruke klokken til dress og andre "penere" antrekk vil jeg si at både Breitlingen og IWCen utgår. Paneraien funker i mine øyne fint til både casual og dress, det vil også f.eks. en Sub gjøre. Den Breitlingen og IWCen - nei.

Gå for en Panerai 312, her får du både inhouse-urverk, sandwich-dial og 1950-kasse:)
Som Runes nevner; en panerai funker like godt til casual som til dress;)

Hvis ikke må du nok gå for TS-favoritten: Rolex Submariner

312 er vel et stykke unna maksgrense på 35', selv brukt?
Av de tre får IWC min stemme :)

Tror man skal klare å finne en 312 til rundt 35 hvis man er litt tålmodig. Lå vell en her ute på ts for ikke så lenge siden rundt den prisen.
312 er forresten en utrolig flott klokke, som jeg også synes du burde vurdere sterkt ;)

Veldig sant at en 312 ligger litt over maksgrense, men i god TS-ånd anbefaler jeg trådstarter til å øke budsjettet enda litt til....vi sier maks 40K :D

Jeg har bla både 16600 og compressor memovox. Skulle jeg hatt en klokke til ca 35k, definitivt 16600. CM er så polert at den fort ville bli stygg ved beater bruk. Min stemme går faktisk på en 16600. Kongeklokke som går til alt.

Sinnen er en veldig stilig klokke, men ikke ekstremt praktisk i hverdagen? Litt for spesielt med en regulateur som eneste bruksklokke synes jeg... Kronen på den klokken er også ekstremt slitsom å ta inn og ut :p

Utrolig fin klokke - ikke misforstå, men daglig beater med så mye polert og "dresslook"?

16600 eller IWC AT. Eneste i mitt hode som taler mot AT er det klønete propeietære remfestet som begrenser variasjonsmulighetene.

16600 eller IWC AT. Eneste i mitt hode som taler mot AT er det klønete propeietære remfestet som begrenser variasjonsmulighetene.

Jeg hatt ATen en liten stund nå, med hvit skive er den svært versatil mener da jeg. Hva remfestet angår så har man tre valg, gummi, lenke eller hook and loop nato. Ikke billig noen av delene men det er jo ingenting her inne. I seg selv er løsningen genial synes jeg. Men som tidligere sagt er det myyye ute å går for 30000k. AT2000 går om man smiler litt for 30000 hos Alf med gummi OG lenke, det er ikke et dårlig tilbud. Om så kan man selge lenken for en pen sum.

Hva er det den IWC'en mangler..... Kommer ikke på det nå, men det er noe veldig viktig som enkelte vil savne........
Åh! Hva er det det heter igjen...........

;)