Ultimate realistiske klokka?

Medlem
27. nov. 2007
Sted
Sør Vest
For meg er dette Rolex Submariner, gjerne i stål og gull med blå skive. Dette er et ur jeg har "vokst opp" med. Nå har jeg en Omega Planet Ocean (42mm), og er fornøyd med den, men går nå i disse dager å vurderer å kjøpe en Submariner.

Hva med dere?

Hva er definisjonen på realistisk?

Antar at du tenker på pris.
For noen er 10.000 kr utenkelig å bruke på et armbåndsur, mens andre kjøper klokker til flere hundretusen.
Din Omega SPO som sjekker ut på rundt 24.000 vil jo av mange anses som en svært kostbar klokke. Ikke minst en tilsvarende Sub'en til rundt 10.000 mer.

Velkommen til forumet forresten! :)

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Et bilde skader aldri : (Lånt fra et review på timezone eller no)

ttsubbest.jpg

Juice skrev:
Hva er definisjonen på realistisk?

Antar at du tenker på pris.
For noen er 10.000 kr utenkelig å bruke på et armbåndsur, mens andre kjøper klokker til flere hundretusen.
Din Omega SPO som sjekker ut på rundt 24.000 vil jo av mange anses som en svært kostbar klokke. Ikke minst Sub'en til rundt 10.000 mer.

Velkommen til forumet forresten! :)

Tenker hovedsaklig på hva man er villig til å legge ut på en klokke ja.

Skjønner.

Per i dag vil nok min smertegrense gå ved en Vacheron Constantin Overseas Chrono/Dualtime, eller Hublot Big Bang i stål. Disse anser jeg noe tvilende som realiserbare "drømmeklokker". :D

Juice skrev:
Skjønner.

Per i dag vil nok min smertegrense gå ved en Vacheron Constantin Overseas Chrono/Dualtime, eller Hublot Big Bang i stål. Disse anser jeg noe tvilende som realiserbare "drømmeklokker". :D

Hublot har jeg rett og slett ikke klart å få sansen for. Kanskje det vokser på meg med tiden.. Er ofte slik.

Det er nok ikke umulig.
Med Hublot er det på en måte hele "pakken" som er med på å gjøre den interessant. Filosofien bak designet, materialvalg osv.
CEO Jean-Claude Biver er helt i spissen av nyskapning innen sveitsiske klokker.

Er veldig pirkete på design jeg da. Liker ting symmetrisk og tradisjonellt. Liker f.eks ikke at subdials dekker tallene eller at datoen plassert klokken 4 osv.

Men jeg skjønner konseptet med Big Bang Hublot klokka, er forsåvidt kult det.

For meg blir rolex urene for puslete, hadde en sub engang, da jeg kom inn på bjerke i oslo ble jeg vist en Breitling evelution fant jeg ut at jeg hadde gått med et dameur et halvårs tid, synes rolexen blir litt for gamle menn /kvinner.
Valget mitt ville falt på den klokka jeg har nå sef :D (Breitling chronomat evelution, blå skive og gull stål)
Pris ca 57 000

Vel, det spørs vel på størrelsen på håndleddet. Blir for dumt å kjøre Breitling hvis du har "damehåndledd". Da passer Submarineren utmerket ;) Som jeg faktisk igår handlet. (sort/hvit i stål).

Det får bli etter jul, den står innpakket i eske med alt plastikk og stuet bort til julaften :eek: Gleder meg som en unge til julaften for første gang på 10 år :) Julegave til meg selv.

Aha, nettopp! ;)

Er ikke så glorete i bare stål, noen ganger kan gull/stål bli litt i meste laget, men jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha den når det ble submariner. Jeg var vel 16år.. Kjærlighet ved første blikk på baksiden av båtmagasinet ;)

Kjenner til det. Er som nevnt innledningsvis i tråden at det er en av mine favoritter. Selgeren klarte nesten å "lure" meg til å kjøpe en i gull og stål. Sort dial, veldig pen. Kanskje litt mer "understated" enn den i gull og stål med blå dial. Det som gjor jeg valgte den sorte i stål, er at den passer til alle anledninger, alle antrekk og tiltrekker seg litt mindre oppmerksomhet på håndleddet. Men jeg skal innrømme jeg slet, sinnsykt pen klokke.

Hei

Hva som er realistisk er veldig variabelt fra person til person. Jeg kjøpte en Breitling Navitimer Olympus for noen år siden og det var en del av mine venner som ristet på hodet av det. Men det var en flott klokke ;)

front_view_olympus.jpg