Ultimate realistiske klokka?

etter å ha vært ivrig i 15 år, alltid etter en ny grail fant jeg roen for omtrent to år siden med en Nautilus og en RO.
men jeg leker fortsatt av og til med drømmen om en IWC Portugieser med plexi og lys skive : enten en vintage eller en jubilee 5441 platinum eller en 5000 platinum.

market_image.1792181.jpg

StockSet.jpg

PortTriplets.jpg

:p

• Liker
Reaksjoner: Callahan
BUMP - i mangel av steder å publisere et bilde av en potensiell "drømmeklokke" :D
Er dette en AP RO 15300 eller hva de nå heter? Den vokser på meg...:mad:;)
ffa619a4.jpg

Sponons Daytona er også en jeg kunne tenke meg. F**n ;)

Blancpain Leman Perpetual Calendar Chronograph i guld på croc strap. Tager højde for skudår, dato skal stilles år 2400, hvis man holder den kørende. Totalt ubrugeligt, men hey: if it makes you happy? Et lille lån i huset, og så er den ged barberet.

15959-3.jpg

Realistisk, fordi, for mig, er dette punktet før frådende, uhelbredelig, utilregnelig galskab. Før det går af hængslerne i tourbillioner og minute repeaters. Men, men det er naturligvis relativt og ikke noget 10x højere løn ikke kan ændre på.

Min holy grail er PP 5270. Den skal inn før eller siden. Eneste som står mellom meg og denne klokken er en lottogevinst eller en jobb som betaler godt. Jeg satser på det sistnevnte..
RTEmagicC_PP5270_jpg.jpg

En litt mer realistisk klokke som skal inn i samlingen er AP 15703. Rett og slett en fantastisk klokke
IMG_0959.jpg

For meg er nok dette maks av hva jeg vil legge i en klokke. Heldigvis er den ikke på markedet ennå på en stund:
apthin1.jpg

Jeg har alltid visst at jeg skal ha en Patek inn i samlingen.. Det har endret seg fra 5396R til 5205 og andre.. Altså dressklokker.. Jeg bruker ikke så mye dress, så nå har tankene gått mot en Nautilus i stål. Disse likte jeg ikke først, men nå bare elsker jeg de. Jeg bruker mye mer sportsklokker, og så vakre disse er går de jo til alt. Spørsmålet er hvilken model.. Denne står nå vanvittig høyt, hva mener asylet?
75B1F76E-orig.jpg

Jeg har alltid visst at jeg skal ha en Patek inn i samlingen.. Det har endret seg fra 5396R til 5205 og andre.. Altså dressklokker.. Jeg bruker ikke så mye dress, så nå har tankene gått mot en Nautilus i stål. Disse likte jeg ikke først, men nå bare elsker jeg de. Jeg bruker mye mer sportsklokker, og så vakre disse er går de jo til alt. Spørsmålet er hvilken model.. Denne står nå vanvittig høyt, hva mener asylet?
75B1F76E-orig.jpg

Yes please!

Jeg mener at mye av elegansen med Nautilus-designet forsvinner i denne chrono-modellen fordi den er altfor tjukk og beefy over det hele (til og med lenken er satt på bole-kur..), og den utrolig vakre Nautilus-skiven er redusert i størrelse så forholdet skive/kasse blir noe skadelidende etter min oppfatning. De enklere Nautilus'ene som f.eks 5711/5712 er mye vakrere i mine øyne nettopp fordi de er så smekre og diskré, og sklir under enhver mansjett som den naturligste sak av verden. Dessuten koster denne chronoen ca. dobbelt så mye som en 5711, og det mener jeg på ingen måte at den kan forsvare totalt sett (selvsagt er et chronoverk dyrere og mer komplisert, men totally speaking). Ikke er den dobbelt så kul, ikke er den like ikonisk, og ikke er den like elegant i sin "enkelhet". Vil man på død og liv ha en chrono-funksjon, finnes det i mine øyne bedre alternativer som f.eks. AP ROC eller Daytona.

IMHO (med sterk vekt på H'en ;) )