Unboxing av en særing.

Dette var morsomt; har siklet en del på en Speake-Marin som er til salgs på TZ av og til.

Setter veldig pris på å se noe nytt. Første SM i Norge?

Gratulerer!
 
Dette var gøy! Jeg har også lenge fulgt med på urMAKERE (i ordets retteste forstand) som PSM. Det krever sin genuine interesse å handle noe slikt, og jeg håper at du aldri finner på å/havner i situasjon hvor du må - kvitte deg med klokken. Fantastisk! Fra et samlerperspektiv så vil jeg tro at dette kan bli en innertier også. Gratulerer :)
 
Gratulerer med "særing" som i min verden er kjempetøft.
Har skikkelig sansen for de små klokkeprodusentene som gir et mangfold og bredere perspektiv i klokkeverden.
Flere sånne...:D
 
Gratulerer så meget med et utrolig flott og ikke minst vakkert ur! Jeg har hatt Speake-Marin i bevisstheten en stund, men hadde ikke trodd at dette var noe som kom til å dukke opp her på sonen. Jeg liker virkelig tanken på at dette er laget av en ekte uavhengig urMAKER!

Jeg liker veldig godt viserne til Speake-Marin - de er virkelig noe helt for seg selv. Kassen er også flott utført syns jeg, men jeg kunne kanskje tenke meg at hornene var integrert i kassen på en litt mer flytende måte - men dette er jo kun en smakssak. Også en veldig egen og flott skive syns jeg, med lakk-finish?

Gratulerer nok en gang med et mesterverk få kan vise frem maken til!
 
Gratulerer med en fantastisk klokke:D:D Peter Speake-Marin lager noen utrolig lekkere ur, så håper å se mer til ditt eksemplar:)
 
Gratulerer med spektakulær klokke. Befriende å se noe annet enn det vanlige. :cool:
 
Ikke verdens beste bilder, men her får man litt bedre inntrykk av de tredimensjonelle elementene på urskiven (klikk for full størrelse).

psm1.jpg


psm2.jpg


psm3.jpg
 
Flotte bilder av et spesielt og kult ur! Jeg er ikke kjent med merket fra før, men syns skiven og uttrykket ser utrolig vellagd ut! Gratulerer!
 
Forresten @Juice, jeg har fått med meg at PSM har et ganske godt navn/rykte som independent
watch maker, men hva er hans claim to fame? (Uklart om dette er den rette tråden for sml,
men jeg tar sjansen)

Ser endel på den PSM på TZ, men her er det kvartskrise og semi-tom lommebok ...

Edit: utrolig nydelige bilder noen poster ovenfor, forresten.
 
Redigert av en moderator:
Forresten @Juice, jeg har fått med meg at PSM har et ganske godt navn/rykte som independent
watch maker, men hva er hans claim to fame? (Uklart om dette er den rette tråden for sml,
men jeg tar sjansen)

Ser endel på den PSM på TZ, men her er det kvartskrise og semi-tom lommebok ...

Edit: utrolig nydelige bilder noen poster ovenfor, forresten.

@csabko

Hans claim to fame er primært innen Haute Horlogerie og high-end komplikasjoner.

Etter endt utdanning ved WOSTEP jobbet han i en kort periode hjemme i UK med service og reparasjoner – sist med Piaget. Deretter jobbet han 7 år i Picadilly Arcade (derav Picadilly-referansene i klokkene hans) med restaurering av gamle ur (britiske som Dent og Smiths, men også gamle Patek etc.) og det er nok her han har hentet mye av sin kunnskap og inspirasjon.

Før han gikk solo jobbet han for Renaud & Papi (som nå er eid av Audemars Piguet) hvor han utvilket og bygde high-end complications.

Den første klokken han konstruerte og bygde er den såkalte "Foundation Watch":

PWFullFrLg.jpg


:cool:

Dette åpnet nok en del dører og han ble jo senere medlem av AHCI (hvor han jo er i et ganske bra selskap) :)

I tillegg utviklet han to urverk for Harry Winston (mens Max Büsser (MB&F) var direktør der), som ble brukt i bla. disse:

Excenter Tourbillon:
hwrtpsmduo.JPG


Z3:
harrywinston_image.1984466.jpg


Sammen med Christophe Claret, Roger Dubuis (mannen, ikke merket) var han involvert i Maitres Du Temps første klokke, Chapter One:

Maitres-du-Temps-Chapter-1-2.jpg
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen