Unboxing av gammel traver

Medlem
20. juli 2012
Innlegg
90
Sted
Vassenden, Jølster
Da var vi i gang med andre unboxing. Første var helt ny, og her kommer en som er 47 år gammel (1965). Kjøpt brukt på nettet, men ny for meg :) Dette skal være grunnlaget for Grand Seiko 6245 og 6246.. Nå har jeg ikke fått tatt noen lange målinger på nøyaktigheten, men i løpet av 5 timer går den ikke et sekund feil. På klokken er det montert en lærrem fra Nomos.
Ser nok litt «pinglete» ut på mitt store håndledd, men det er virkelig en fin klokke. Prøvde den på armen til min samboer, og det ble veldig bra.
For dere som ikke har tippet hvilken klokke det er så kommer bilder av unboxingen under:

Liten klokke, men stor pakke.
IMAG0423.jpg


Godt pakket inn
IMAG0424.jpg


IMAG0426.jpg


Klokken er en Seiko Weedater, Seikomatic Diashock 35 Jewels, med Seiko 6218 urverk (med hacking).
IMAG0446.jpg


IMAG0432.jpg


IMAG0443.jpg


IMAG0447.jpg


Takk for oppmerksomheten og god helg til alle på Tidssonen! :)
 
Gratulerer med Seiko:) Dette var en ny modell for meg, spennende historie vis det er forgjengeren til Grand Seiko!
 
Gratulerer med Seiko:) Dette var en ny modell for meg, spennende historie vis det er forgjengeren til Grand Seiko!

Det er noe jeg har lest på nettet, så jeg vet ikke helt om det stemmer. Har prøvd å finne ut litt om denne modellen iom at jeg nå eier en, og det kom ikke mindre en 6 modeller av denne i løpet at 1965 og 1966. Den som jeg har var førstemann ut (februar 1965), og er dessverre bare "pyntet" med serienummeret på baksiden. Ser at andre modeller har fått en litt penere bakside med hval og Seiko krone.