Unboxing på gang...

Det var et veldig pent ur!

Til hovedregel, for meg selv, sier jeg at alle sorte urskriver på vintage ur er redails. Rett og slett fordi de ofte er det.
Jeg tror nok også at din Longines er en redial, basert på at alle strekene ikke linjer helt opp med markørene og det fatum at den er nydelig svart.

Men, uret var virkelig pent, redial eller ikke, jeg likte det! Hva du syntes om redial er det bare du som vet. ;)

Gratulerer med en nydelig dressklokke! Denne var stilren og fin. Skjønner godt hvorfor denne kunne forveksles med en Zenith, den ser skikkelig eksklusiv ut :)

Det var et veldig pent ur!

Til hovedregel, for meg selv, sier jeg at alle sorte urskriver på vintage ur er redails. Rett og slett fordi de ofte er det.
Jeg tror nok også at din Longines er en redial, basert på at alle strekene ikke linjer helt opp med markørene og det fatum at den er nydelig svart.

Men, uret var virkelig pent, redial eller ikke, jeg likte det! Hva du syntes om redial er det bare du som vet. ;)

Selger opplyste at skiven var "refinished", noe jeg oppfatter som "nymalt". Om det er en annen form for uoriginal skive har ingen betydning for meg. Det som kan se ut som malingssøl på markørene er rett og slett patina, så de kan neppe være nye. Av annonsebildene så jeg at streken på klokken 9 ikke var helt i flukt med markøren. Det så også ut som om det samme gjaldt klokken 6, men dette var et optisk bedrag. Det er ikke utenkelig at den en gang har hatt hvit skive.

Anyways, jeg kjøpte klokken pga dens enkle og rene design og har liten eller ingen tro på at den er verd hva jeg betalte - om den skal flippes, noe den ikke skal (trur eg). Dette blir gåbortklokka når antrekket er smoking eller livkjole og den får dermed ligge i boksen og kose seg bortimot 360 dager i året.

Flott at flere enn meg liker den, og jeg takker for gratulasjoner og komplimenter :D

Wow. Grattis.
Den var super-snajsen.:D
Som sagt, Longines er virkelig undervurdert.:cool:

Se det, en pen gammel Longines! Grattis med nytt gammelt! Om du vil vite mer om uret eller verket, kan du titte litt på Håvards Longines-side, og evt fyre avgårde en mail til ham. Han er en hyggelig og kunnskapsrik fyr som ofte frekventerer NURK, så det er sikkert også gode muligheter for å få ham i tale på et møte.

Selger opplyste at skiven var "refinished", noe jeg oppfatter som "nymalt". Om det er en annen form for uoriginal skive har ingen betydning for meg.

.....

Det var nymalt jeg også tenkte på. ;) Men bare skiven, ikke markørene.

Jeg er enig med deg, enkelte ur kjøper en bare fordi de ser bra ut. Ikke fordi de skal være original ned til minste skrue. :)

[video=youtube;_j9QeUoPOi4]http://www.youtube.com/watch?v=_j9QeUoPOi4[/video]

Den var dritlekker, 36mm sier du? Den ser stor ut for alderen:p

Den ser veslevoksen ut, ja:)

Plassert ved siden av Seamasteren skulle en tro den var større enn den er.
Silver Arrow'en til venstre er bare 32 mm, men til min arm ser den ikke helt latterlig ut den heller.

090.jpg

Gratulerer med ein nydelig Longines.:D Mykje fint i den boksen der. Likte godt reima til Omegaen.