Under pressure.. Advarsel: Sterke bilder

Blir en spennende dag dette. Min norske rolex ad sier han aldri ville turt å teste en vintage dj til 10bar. Dette pga akrylglasset danner mange mikrosprekker over tid... Dette ble en ekkel lærepenge, så dere andre får være obs på hva en i utgangspunktet uskyldig trykktest kan føres til!

Redigert:
Så er sannhetens øyeblikk kommet. Sitter med uret på hånda som ad i hamburg har prøvd å fikse. Skiva har mange merker, lume dots er borte flere plasser og visere med super luminova er på klokken....

Herr wolfgang tilbyr meg service på klokken for 800 euro og 3 til 4 mnder ventetid. Jeg ble først stum og forklarte herr wolf at jeg ikke er interessert i betale 5ører for noen service. Jeg ber om at teknikeren redegjør for hva som skjedd og spør direkte om 10 bar er korrekt å teste dette uret på,-nei, det skulle vært 5bar sier han...

Etter samtale dem i mellom vil de tilby meg service og utføre en redial. Jeg forklarer at klokken er fobar og bare å kaste... Jeg skal da få kjøpe en ny klokke og får tilbud om en Explorer 1 til 4200 euro... Som ikke blir noe røverkjøp når jeg må legge på norsk mva...wolfgang kan ikke betale økonomisk kompensasjon sier ham...

Så da sitter jeg her som en gjøk med klokke som er null verdt (for meg) kookoo...

Dette blir jo bare styggere og styggere.

Om det finnes, hva hadde vært en løsning for deg?

Kjipt.... Men skaden er skjedd, visere og skive er ødelagt. Dette kan ikke gjøres noe mere med, jeg syntes det eneste de kan tilby er full service med ny skive, plexi og visere. Samt at du får beholde de gamle delene.

Virkelig leit, Relox. Si du ønsker å ta dette videre til Rolex, jeg hadde truet litt med det
i denne situasjonen, de har jo innrømmet feil...

Dette blir jo bare styggere og styggere.

Om det finnes, hva hadde vært en løsning for deg?

Jeg kommer til å henvende meg til wempe direkte og kreve at de skal få kjøpe klokken for min kostpris. Jeg skal personlig spandere utallige timer med nettsøk nettopp etter en original, Komplett birthyear datejust med akkurat denne skiven.

Er det lov å si "faen i helvete"?

Kontakt først Wempe direkte, og dersom dette ikke gir utfallet du ønsker ville jeg skrevet et innlegg om denne hendelsen på TRF og PuristSPro. Internasjonal oppmerksomhet rundt slike hendelser har tidligere vist seg å gi resultater.

Virkelig en lei situasjon du har kommet opp i her. Håper det ordner seg. Jeg ser selvsagt ønske om å ha en original klokke, men dette er vel heller ikke så dumt forslag:

Kjipt.... Men skaden er skjedd, visere og skive er ødelagt. Dette kan ikke gjøres noe mere med, jeg syntes det eneste de kan tilby er full service med ny skive, plexi og visere. Samt at du får beholde de gamle delene.

De er helt forferdeig...

Håper dere klarer og komme til en løsning som er tilfreds stillende for deg.. :D :D

Tror du vil angre om du kvitter deg med klokken. Finn ut noe som kan gjøre at akkurat denne klokken blir til en videre bruksgjenstand. Å finne en annen birthyear tror jeg vil gi dårligere feeling enn en full Rolex-service med ny skive og visere på den originale klokken.
Jeg synes uansett en redial her kan være noe å vurdere, det kan være med på å fortelle historien videre for uret. Akkurat nå føles kanskje dette helt uakseptabelt, men du må også vurdere hvilke muligheter som faktisk eksisterer på dette tidspunktet.
Utrolig lei situasjon...

Kjenner jeg fikk en vond følelse inni meg når jeg leste denne tråden.. Ble også skremt av opptredenen til denne rolex ad'en.

Håper virkelig dette ordner seg for det til slutt.

@guybrush:
Jo, jeg innser at jeg må la det synke litt inn. Jeg har samtidig stilt et krav til Wempe om å dekke differanse mellom egenkost og mulig salgskost av uret. Wempe skal gi meg et svar ila ultimo neste uke på dette.

***teksten er fjernet i frykt for represalier fra medieofferfondet ;) ***

Redigert:
For det første kondolerer med klokken! Har du de gamle viserne? Ring butikken /Hamburg og be de sende de Asap. Da kan skiven rediales og visere kan repareres! Regningen ber du Wempe ta. Spetalen er et klassisk rasshøl, det skjønner de fleste. Men, ikke la ham ta fra deg gleden av Datejusten. Duster har også fete klokker desverre.. Skulle vært herlig i den situasjonen ved bagasjene å gått bort og tredd en tissetruse over hodet hans og sagt: fordi du sneik i køen din JÆVLA KØLLE!!!

Dette er jo bare til å grine av!

Utrolig at en Rolex AD ikke vet hvilket trykk han kan trykkteste uret på.

Fikk fysisk vondt i magen når jeg leste fra starten her ...og kan bare kondolere.
Føyer meg inn i rekken av sjokkerte medasylanter her over at en AD i det hele tatt kunne finne på å gjøre slikt. Altså, feil kan skje den beste, men det er jo bare slett arbeid all over.
Har fått igjen klokker fra AD på service med støv og drit under glasset før, og det er jo også resultat av elendige holdninger, så har vel bare hatt flaks at det ikke har vært værre ...

Håper det blir en form for løsning på dette. My 2 cents er å prøve å fikse opp aktuell klokke. Så får du heller ta deg noen runder med deg selv når alt er på stell igjen, og se om du vil beholde eller flippe.
Uansett, lykke til!

Huff! Veldig trist sak dette. 10ATM er vel et slags minstemål for å kunne være "vanntett" med god margin.

Dette er helt sikkert ikke hva du vil høre, men jeg er ærlig talt ikke helt sikker på om dette er butikken sin skyld. Sprøtt, gammelt glass kanskje med en microchip et eller annet sted ?

Jeg er forøvrig sikker på at problemet er veldig løsbart, mulig visere og skive får et par ekstra skrubbsår men det vil vel bare være en del av en etter verdt veldig lang og spennende livshistorie.

Ser flere her som kommenterer at det er dårlig arbeid ar AD, men jeg lurer også på hvordan dette er! Er det slik at alt ansvaret ligger på AD hvis glasset har en svakhet som gjør at det sprekker lett? Hvis det er slik at de har stilt inn trykktesteren på mye mer enn hva klokken er beregnet for skjønner jeg at det er AD sin skyld.

Ser flere her som kommenterer at det er dårlig arbeid ar AD, men jeg lurer også på hvordan dette er! Er det slik at alt ansvaret ligger på AD hvis glasset har en svakhet som gjør at det sprekker lett? Hvis det er slik at de har stilt inn trykktesteren på mye mer enn hva klokken er beregnet for skjønner jeg at det er AD sin skyld.

10 bar trykk er ca 75 kg fordelt på plastikkglasset på dj'en. De fleste jeg kjenner mener dette er noe drøyt for en eldre rolex. Dersom ad hadde gjort meg kjent med evt. konsekvenser hadde saken vært annerledes, men enn så lenge gjelder mottoet; you brake it, you buy it i min verden. Wempe administrasjon lovet å komme med en løsning for en uke side, etter det har de sluttet å svare på mine henvendelser. Jeg vil derfor poste erfaring og advarsel på www. Ja ja, alt man skal kaste bort sin tid på.

Ja, ti bar høres kanskje litt vel heftigt ut på en eldre DJ. Er meget urutinert av dem å kjøre på et slikt trykk uten å tenke på at det kan få konsekvenser. Men de begynner vel litt mildere ut fra nå av kan jeg tenke meg.

Får virkelig håpe at det blir noe ordnings på dette snart da!

Endelig kom det en tilbakemelding:

"We sincerely regret your bad experience. We are truly sorry!

After discussed this matter with our colleagues in our shop in Mannheim, we have to confirm that you are right, unfortunately it was our fault. We ask you very much for apology!
We have reviewed this fault to our responsible watchmaker. Now we will arrange for the future all the necessary to avoid this mistake."

Det var første beklagelse og den aksepterer jeg selvsagt, men det var da fælt til fram og tilbake før den kom.

Sluttoppgjøret blir enda mer spennende... :cool: