Ur du liker, men ikke hadde kjøpt?

Parmigiani Phersing 45 har jeg alltid likt. Men kjøpe den? Nope!

Vis vedlegg 388386
Veldig kul, spesielt med lenke. Smooth overgang mellom kasse og lenke, nesten integrert:) For noen år siden så husker jeg den Pershingen kunne kjøpes i gråmarkedet for en veldig hyggelig pris. Men det var vel en annen tid og ikke minst en annen NOK-kurs :oops:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Det er noen som er utrolig fine - designmessig, men jeg føler at de passer ikke meg.

Omega Speedy pga 42mm med de rette ‘lugene’.
IWC Portuguese chrono / 7 days pga no bezel.
IWC ingenieur, Pilot… hmm.
PP firekantete saker.

Og alle Hublot, FM f.eks. er litt sære.

Redigert:
Til tross for at Speedy er for stor, klønete å trekke opp og ikke vanntett nok til daglig bruk så liker jeg den. Er tross alt en klassiker.
Men kan ikke kjøpe den av nevnte grunner.

IWC Big Pilot 46 mm. Med 16,5 cm rundt håndleddet blir den alt for stor (ja, jeg har prøvd den :LOL: )

Tank française - elegant, men med en kasse og lenke som lever opp til navnet.
1000006134.jpg

Doxa. Digger designet, fargene og brandingen av merket. Men med sub og fifty fathoms i boksen ville den fått alt for lite armtid…

IMG_4084.png

Edit: kan legge til Zenith, jeg skulle så gjerne ha likt/hatt el primero, men har prøvd to ganger uten at klokken har gitt meg noe annet enn en «meh»-følelse…

Redigert:
audemars piguet royal oak jumbo a-serien 5402.

med én gang jeg fikk den på armen skjønte jeg at akkurat denne vil jeg aldri ønske meg - samme følelse som om jeg skulle iføre meg nylonstrømper og kjole: alt er feil for mitt sinn.

men herregud for en fremragende formgiving!

audemars piguet royal oak jumbo a-serien 5402.

med én gang jeg fikk den på armen skjønte jeg at akkurat denne vil jeg aldri ønske meg - samme følelse som om jeg skulle iføre meg nylonstrømper og kjole: alt er feil for mitt sinn.

men herregud for en fremragende formgiving!
jøsses, snodig opplevelse
selv kunne jeg gått en del med kjole og nylonstrømper for å ha den på armen
med disclaimer at jeg, i motsetning til deg, dessverre ikke har prøvd den på armen

• Haha
Reaksjoner: Jone, UJU og holmby
Avenger B01 Chrono Nightmission. Finnes knapt råere designspråk enn Breitling sine Avenger og kvaliteten er udiskutabel. Min «mestforminst/minimalistiske» tilnærming til klokker ekskluderer dessverre nesten alltid komplikasjoner samt at jeg med årene er blitt mer og mer begeistret for mindre ur. Klokken i seg selv er helt sinnsykt flott og det pariastempelet som altfor mange «klokkefolk» har tilegnet Breitling er bare så trist og altfor ofte preget av uvitenhet..
IMG_3956.jpeg