Urmaker Bjerke kundekveld 12. nov

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Fikk akkurat en mail fra Bjerke om kundekveld med visning av nyheter fra Rolex, AP, TAG og Bvlgari torsdag 12. kl 18.

Noen som har lyst til å møtes der? Improvisert GTG :D
 
Jeg har veldig lyst, men skal muligens på noe andre greier. Skal prøve å få det til!!
 
Tjenare, vyrde hardcore horologister!

Invitasjonen dumpet innom - men like raskt ut av - min mailboks. Tid og sted passer desverre ikke denne gang.
Hadde vært usedvanlig hyggelig å hilse på "den harde kjerne", men det får bli en annen gang.

Anmoder på det mest innstendige om inngående referat fra happeningen. Om ikke annet bare for å "tease" de av oss som måtte velge annerledes denne kvelden.... 8)

Be nice!
:p
 
Må man ha fått invitasjon på mail, eller er det bare å troppe opp?
 
Tror helt klart ikke det er noe problem. Bare å gre seg og påføre venstre lanke et mer eller mindre strøkent eksemplar av arten "Kermit" så skulle dette ikke være noe problem Krille! 8)
 
xe3l skrev:
Tror helt klart ikke det er noe problem. Bare å gre seg og påføre venstre lanke et mer eller mindre strøkent eksemplar av arten "Kermit" så skulle dette ikke være noe problem Krille! 8)
Ja, men da lurer jeg på om ikke jeg bare gjør det da, har etter alle solemerker fått ryddet unna noe annet ubehag som truet med å oppta hele torsdags kveld. Og Kermit er sikkert med, han er lett å lure med på den slags!
 
Da sees vi! Jeg har på meg min nye IWC Portuguese :D

For de av dere som ikke kjenner noen av oss, se etter en gjeng med gærninger som kikker på hverandres klokker. Det er nok oss.
 
Kunne desverre ikke komme :cry: da jeg ikke er i byen.Men ha en hyggelig kveld!
Og håper det kommer en "recap" post her på forumet :?:
 
Det ble en hyggelig time med cava og klokkeprat :) Prøvde nye Rolex DJ II, på 41mm har det blitt et flott ur, om enn nor blingy. Kikket også på TAG Heuer Monaco, nyeste modellen, samt prøvde AP RO og RO Offshore. Alle sammen flotte ur jeg gjerne kunne hatt i samlingen.
 
Takk for et hyggelig treff! Litt Cava og klokkeprat på en torsdagskveld er ikke så ille. Bjerke fokuserte på Rolex, AP og kanskje særlig Tag (samt noe smykkegreier, men hvem bryr seg vel om det??). Panerai var derfor ryddet bort for anledningen, men de fant da frem noen bokser med en 10-12 modeller vi kunne tafse på. Jeg fikk selvsagt enda mer lyst på PAM enn jeg allerede har.....

Ellers var det jo hyggelig å hilse på noen gamle og nye Tidssonere, jeg traff Anders, DJM og skjalgb.
 
Som alltid hyggelig å hilse på "tidssonere"!

Især nye fjes som krille og skjalgb!

Besøket ble litt kort for min del, men kanskje like greit at jeg slapp å bli altfor fristet av lekre ur.
 
DJM skrev:
Som alltid hyggelig å hilse på "tidssonere"!

Især nye fjes som krille og skjalgb!

Ja, takk i lige måde kjære tidssonere. For min del var dette en ny og hyggelig erfaring. Atmosfæren var upåklagelig. Litt muserende i ganen og en live gitar som klimpret diskret rundt hjørnet der nede i kjelleren gav en avslappet følelse. Sjokolade ble servert, sveitsisk formoder jeg, så personlig savnet jeg kaffe, men nå drikker jeg vel allerede mer enn godt er av det brygget. Det ble oppfordret til kjøp og noen syntes å la seg friste til en dame Rolex i overkant av 500K. Den så unektelig lekker ut. Tag Heuer hadde forøvrig den bredeste eksponeringen i tillegg til Bvlgaris smykkekolleksjon, som også hadde en tilhengerskare der nede, om enn ikke like maskulin som vår.

Personlig var jeg kanskje litt skuffet over å ikke se Tag Heuer Monaco V4, om ikke annet enn en protoversjon. Jeg hadde vel kanskje også ventet en nærmere presentasjon av noen utvalgte klokker i plenum, med tanke på designvalg, features etc.

Bjerke delte ut et "Bjerke Exclusive - magasin for ur og smykker". For en nybegynner som meg var dette veldig fint, for det inneholdt ganske mye historisk informasjon om Rolex, Patek Phillippe, Audemars Piguet, Bretling, Panerai, Tag Heuer, Jaeger-LeCoulture, Omega med fler. For andre om har interesse, er det sikkert bare å spørre. Alle eksemplarene som lå nede i kjelleren forsvant i alle fall.

I likhet med Anders inspisrte jeg Tag Heuers utsilte verk. Den nye Monaco'n var fin, men ikke en klokke for meg. Den hadde nå ikke lenger pleksiglass, men safirglass. Da representaten for Tag Heuer kom i skade for undervurdere sin egen Monaco klokke med 10.000 kroner, var Andres raskt ute med å tilby et bytte med et kort sveip, men dette ble høflig avslått da misforståelsen ble oppklart.

En Rolex-kalender ble oss til del på veg opp trappen og ut i det som nærmer seg fornemmelse av vinter. På utsiden ble det utvekslet klokkedrømmer, og vi ønsket hverandre en god kveld. Takk for hyggelig samvær!

...på tide å ønske en riktig gov kveld igjen!

_Skjalg

AnotherSinn.jpg
 
Fint å vite at jeg ikke er den eneste her inne som er under opplæring i horologiens basic viten skjalgb.
Jeg var innom Bjerke idag og de hadde(heldigvis) flere av disse flotte brosjyrene sine som jeg syntes var både morsom og lærerik så disse håper jeg det kommer flere utgaver av.

Synd jeg ikke meldte meg inn litt tidligere og fikk blitt med på noe som høres ut som en herlig guttekveld!

En fin Tool-watch/diver du har valgt å drikke whisky med, tør jeg spørre hva det er?
 
hphagen skrev:
En fin Tool-watch/diver du har valgt å drikke whisky med, tør jeg spørre hva det er?

Det er en tysk Sinn U1 SDR som er gjør seg like godt på land som til vanns. Tørker man safirglasset gjevnlig skal det godt gjøres å se det er der i det hele tatt. Som deg, oppdaget jeg klokken her på forumet... Klokken er fornuftig priset, men savner forhandler i Norge, så min ble bestilt fra dansk importør. Den er vel også avbildet med noen artsfrender i denne tråden.

Jeg hadde tenkt å skrive mine erfaringer med klokken etter at jeg hadde hatt den en stund til, men kort oppsummert er det en stålende klokke. Mange vil nok mene at klokker skal komme fra Sveits, men da går man i glipp av mye. Ved nærmere ettertanke gjør man vel det uansett, for henger man på dette forumet er det flere klokker man kunne ønske seg enn selv en velfyllt bankkonto kan støtte.

Skulle du ha noen spørsmål om adresser etc kan du bare sende meg en PM.

_Skjalg

Til slutt en tysker og en sveitser, beklager litt dårlig fotohåndverk, men det er ikke min sterke side.

SinnTyskerOgSveitser.jpg


Edit: tastefeil