DJM skrev:
Som alltid hyggelig å hilse på "tidssonere"!
Især nye fjes som krille og skjalgb!
Ja, takk i lige måde kjære tidssonere. For min del var dette en ny og hyggelig erfaring. Atmosfæren var upåklagelig. Litt muserende i ganen og en live gitar som klimpret diskret rundt hjørnet der nede i kjelleren gav en avslappet følelse. Sjokolade ble servert, sveitsisk formoder jeg, så personlig savnet jeg kaffe, men nå drikker jeg vel allerede mer enn godt er av det brygget. Det ble oppfordret til kjøp og noen syntes å la seg friste til en dame Rolex i overkant av 500K. Den så unektelig lekker ut. Tag Heuer hadde forøvrig den bredeste eksponeringen i tillegg til Bvlgaris smykkekolleksjon, som også hadde en tilhengerskare der nede, om enn ikke like maskulin som vår.
Personlig var jeg kanskje litt skuffet over å ikke se
Tag Heuer Monaco V4, om ikke annet enn en protoversjon. Jeg hadde vel kanskje også ventet en nærmere presentasjon av noen utvalgte klokker i plenum, med tanke på designvalg, features etc.
Bjerke delte ut et "Bjerke Exclusive - magasin for ur og smykker". For en nybegynner som meg var dette veldig fint, for det inneholdt ganske mye historisk informasjon om Rolex, Patek Phillippe, Audemars Piguet, Bretling, Panerai, Tag Heuer, Jaeger-LeCoulture, Omega med fler. For andre om har interesse, er det sikkert bare å spørre. Alle eksemplarene som lå nede i kjelleren forsvant i alle fall.
I likhet med Anders inspisrte jeg Tag Heuers utsilte verk. Den nye Monaco'n var fin, men ikke en klokke for meg. Den hadde nå ikke lenger pleksiglass, men safirglass. Da representaten for Tag Heuer kom i skade for undervurdere sin egen Monaco klokke med 10.000 kroner, var Andres raskt ute med å tilby et bytte med et kort sveip, men dette ble høflig avslått da misforståelsen ble oppklart.
En Rolex-kalender ble oss til del på veg opp trappen og ut i det som nærmer seg fornemmelse av vinter. På utsiden ble det utvekslet klokkedrømmer, og vi ønsket hverandre en god kveld. Takk for hyggelig samvær!
...på tide å ønske en riktig gov kveld igjen!
_Skjalg