G
Guest571
Guest
Når det kommer til JLC så priser de jo flere av modellene over listepris. Så om du er heldig å få litt rabatt er du tilbake på listepris i beste fall.
Når det kommer til JLC så priser de jo flere av modellene over listepris. Så om du er heldig å få litt rabatt er du tilbake på listepris i beste fall.
"......Når dette er sagt så har jeg også opplevd at enkelte der ikke er spesielt imøtekommende, men det oppfatter jeg mer som et problem med innstillingen til vedkommende og ikke en generell policy hos Bjerke......."
Jeg vet ikke om jeg har fortalt det tidligere, men her kommer det i så fall igjen:
For en stund siden skulle jeg ha bekreftet forhandlerprisen på noen klokker i forbindelse med forsikring. Samtidig var det en her på sonen som skulle kjøpe seg en PAM372.
Min kostet drøye 61K ny og jeg fikk ikke så mye som en kulepenn på kjøpet - eller lupe, som Mathfjeld mente jeg burde fått.
Vel, Bjerke bekreftet nyprisen på min 372, men da til en pris ca 5K under det jeg betalte (kanskje det var 3K, husker ikke så godt). Regnet med at nyprisen var redusert og tenkte ikke noe mer på det. Men jeg var i dialog med vår venn her inne ad hans handel og han fikk en pris på noe over 61K. Da stusset jeg.
Tok igjen kontakt med Bjerke og fortalte at jeg hadde hørt at klokken fortsatt var priset i over 61K. Da kom det et svar hvor de beklaget at de hadde oppgitt feil pris, og ny, justert pris til ble oversendt forsikringselskapet.
Jeg satt igjen med en følelse av at Bjerke ved en feil ga med den egentlige listeprisen på klokken og at de har et Bjerke- eller monopolpåslag på prislappen. Ikke noe ulovlig i det, og det kan godt hende at det faktisk hadde skjedd en feil, men jeg kommer nok til å sjekke prisene både i Sverige og Danmark hvis jeg noen gang skal kjøpe meg enda en ny Panerai.
Jeg synes det er hyggelig at forhandleren tjener penger og driver en sunn forretning, men om det er tilfelle at de har et ekstra påslag på mellom fem og ti prosent så synes jeg ikke det er fullt så hyggelig.
Samme forklaring USA brukte om waterboarding på Guantanamo
Hey!!!! Nå er du nok litt på tynn is. Bør nok ikke koble Bjerke med dette.
Tom
Jeg har levert den gule Tudor Prince Date chronoen min til service hos Bjerke i Prinsensgt - skal være ferdig en eller annen gang i løpet av kommende eller neste uke, så vi får se hvordan servicen der er. Har også hatt min andre Prince Date chrono der for å få gjort noen reperasjoner på den, og har forsåvidt ingenting å utsette på det arbeidet som ble gjort.