Troglodytae
Støttemedlem
Enig - dette tørr jeg ikke mene noe høyt om!
Vel, å hevde at Rolex følger med på og finner ut av om en klokke solgt i denne butikken selges videre er komisk. At Rolex har oversikt over videresalg må man jo gjerne innbille seg. Videre er det å kalle kunder eller potensielle kunder for kjeltringer både komisk og drøyt og det er tydelig at denne karen nyter dagens posisjon. Forøvrig er det muligens enkelt for en som er ellevilt forelsket i Rolex og/eller butikken Urmaker Bjerke å mene at dette klinger helt normalt.Mulig jeg er litt trøtt på mårran, men jeg ser ikke hva som er så galt med det han sier? Vi vet jo at det finnes folk som han beskriver.
Kan jo mene det man vil om ventelister og tilgjengeligheten på Rolex, men at Bjerke velger å prioritere lojale kunder som de vet ikke snur seg rundt å legger klokka på finn 5 min etter de har kjøpt den, burde vel ikke komme som en overaskelse?
(Er jeg enig i at man må handle for x antall tusenlapper før man i det hele tatt får "lov" til å vente i 12 mnd på en submariner i stål? Absolutt ikke.)
Hva er en lojal kunde? En infuenser/tiktoker/has been kjendis som flasher sine nyervervede klokker ? Eller en som aller nådisk ber om å komme på venteliste for en attraktiv Rolex/ PP modell OG kan vise til laaang kjøps historikk og får nei?Mulig jeg er litt trøtt på mårran, men jeg ser ikke hva som er så galt med det han sier? Vi vet jo at det finnes folk som han beskriver.
Kan jo mene det man vil om ventelister og tilgjengeligheten på Rolex, men at Bjerke velger å prioritere lojale kunder som de vet ikke snur seg rundt å legger klokka på finn 5 min etter de har kjøpt den, burde vel ikke komme som en overaskelse?
(Er jeg enig i at man må handle for x antall tusenlapper før man i det hele tatt får "lov" til å vente i 12 mnd på en submariner i stål? Absolutt ikke.)
Hva er en lojal kunde? En infuenser/tiktoker/has been kjendis som flasher sine nyervervede klokker ? Eller en som aller nådisk ber om å komme på venteliste for en attraktiv Rolex/ PP modell OG kan vise til laaang kjøps historikk og får nei?
Mulig jeg er litt trøtt på mårran, men jeg ser ikke hva som er så galt med det han sier? Vi vet jo at det finnes folk som han beskriver.
Det er et veldig godt poeng. Jeg har heldigvis ikke ramlet ned i kaninhullet, men jeg ønsker gjerne å kjøpe en Daytona. Det har vist seg umulig. Jeg har også fått forslag om å kjøpe andre klokker, som jeg ikke er interessert i. I 2024, og i bærekraftens navn, fremstår det som et helt tullete forslag.Joda, men samtidig som han beskriver invistorer beskriver han også folk som faktisk ønsker å kjøpe en stålmodell til egen bruk, men som ikke har penger til eller ønsker om å kjøpe en rekke Breitlinger, TAG Heuere, Omegaer og annet overpriset ræl i 30 år først.
Hva er løsningen du ser for deg, da?Det er et veldig godt poeng. Jeg har heldigvis ikke ramlet ned i kaninhullet, men jeg ønsker gjerne å kjøpe en Daytona. Det har vist seg umulig. Jeg har også fått forslag om å kjøpe andre klokker, som jeg ikke er interessert i. I 2024, og i bærekraftens navn, fremstår det som et helt tullete forslag.
Og samtidig forstår jeg dilemmaet ved at de selger ting billigere enn folk kan flippe det for. Men det fremstår mer og mer som en lukket klubb. Det trekker ned for meg. Dersom den klokken jeg ønsker meg samtidig sender et symbol om jeg er en del av Illuminati så blir det hele litt sånn, blæh. Historien sier "eventyr", realiteten sier "penger".
Det er ingen løsning. Enten så må man erverve seg en historikk som tilsier at man kan få tilbud om å kjøpe. Eller så må man kjøpe brukt.Hva er løsningen du ser for deg, da?
Når du, som alle andre, ønsker å kjøpe verdens kanskje mest ettertraktede modell, men ikke vil bruke penger på noe annet i butikken.
At enkelte anser det som en menneskerett å få kjøpt en Rolex over disk synes jeg er veldig spesielt.
Synes du det er veldig nyansert det du skriver nå eller er det tatt litt ut av kontekst?I lys av siste artikkel er det vel snarere et spørsmål om hvorvidt det er en menneskerett å ikke bli omtalt som "kjeltring" i avisen hvis man ikke har råd til å bestikke Bjerke til å bli satt på venteliste.
tatt litt ut av kontekst
Uten å ha lest stykket i sin helhet - kun referater og utdrag. Så vil jeg anta han mener de som ønsker å snike til seg en listeplass på en populær modell med eneste motiv å selge for rask profitt.Hva er konteksten, da? Hvem er det gamle Bjerke bruker spalteplass på å omtale som luringer og kjeltringer? I ditt hode?
Uten å ha lest stykket i sin helhet - kun referater og utdrag. Så vil jeg anta han mener de som ønsker å snike til seg en listeplass på en populær modell med eneste motiv å selge for rask profitt.
Leste utdraget nå, og jeg kan fortsatt ikke se hvordan han omtaler menigmann som kjeltring. Det står da vitterlig at de han omtaler som kjeltringer er de som prøver seg på alle mulige slags triks for å lure til seg en plass på venteliste, bruker falske navn osv.Jeg har, og alt du trenger å lese står i utdraget på forrige side. Og som jeg skrev på forrige side: i sin iver etter å kjeltringforklare kundene sine glemmer han å skille mellom invistoren og fattiglemmet som har råd til en Rolex, men ikke en Breitling, en Omega, en Cartier og en Rolex.
Dette er ikke noe jeg sutrer over for min egen del, men jeg synes det er en skikkelig ekkel og ganske unorsk måte å omtale kundene på.
Det står da vitterlig at de han omtaler som kjeltringer er de som prøver seg på alle mulige slags triks for å lure til seg en plass på venteliste, bruker falske navn osv.
Er det virkelig så ille? Sånn helt seriøst?
Jeg synes du er helt på jordet nå og tar scenarioer helt ut av løse luften. Disse eksemplene du refererer til er jo fullstendig fiktive. Hvor står det at du må kjøpe en masse andre merker først? Ja - hvis du vil begynne å bygge opp en kjøpshistorikk når du endelig har skjønt at Rolex er the shit og umulig å få tak i så må man nødvendigvis kjøpe noe annet for bygge relasjon. Husk at mange av kundene deres har vært interessert i klokker lenger enn 2-3 år. Og de har sikkert kjøpt både det ene og det andre før Rolex ble umulig å få tak i. Det er jo et paradoks at det skal være så mye støy nå som det er så pop med Rollies, mens hvis vi ser 6-8 år tilbake var det fullt mulig å kjøpe en sub på dagen. Da var det helt stille I fjøset.Det tolker jeg til å omfatte fattiglemmet som får en venn av familien til å sette seg på liste for ham - for en Sub han har drømt om, og aldri skal selge - i stedet for å kjøpe 4 andre klokker først slik Bjerke vil.
Jeg synes det er litt ubehagelig at Bjerke de facto ikke selger Rolex til veil. pris, men til veil. pris + 1 Omega + 1 Breitling + 1 Panerai.
Det jeg synes er ordentlig ekkelt er måten Bjerke omtaler kundene sine på. Det er skikkelig uprofesjonelt.
Det er bare så synd at alt hatet mot systemet og Bjerke som utøvende aktør av et nødvendig system overdøver fullstendig at de faktisk er en veldig trivelig butikk og handle i, og det jobber veldig mange kompetente og trivelige mennesker der.
Jeg siktet ikke til deg heller. Men på generelt basis. Dette intervjuet er glemt like fort som det er lest uansett så jeg tviler på at noen egentlig bryr seg. Bortsett fra de som føler seg truffet.Nå aner jeg ikke hvem du snakker om, for jeg er meget fornøyd som kunde og liker alle de ansatte der jeg har møtt. Hate? Det gjør jeg ihvertfall ikke.
Rolex er uansett ikke min greie. Men det hindrer meg ikke i å synes at dette intervjuet var elendig PR.