Hovedsignal
Støttemedlem
Jeg betalte 34k for en sprett ny Speedy hos AD i 2017. Nå skal det avkreves nord for 100k. Det er bare perverst.GS Snowflake kunne kjøpes ny fra AD i Hong Kong for 34k i 2018.
Nå skal Norsk AD ha over 80k for samme klokke.
Vet det er litt å sammenligne epler og appelsiner, men 135% prisforskjell på 7 år er fortsatt helt vilt.
Drømte i mange år om å skaffe meg en Omega Speedmaster, helt til jeg så den aggressive prisøkningstrategien til Omega siste årene. Mistet all respekt for Omega. I det minste gjør de tekniske specs'a merkverdig bedre enn å bare øke prisen for samme type vare som man kunne få for 5 år siden til en brøkdel av prisen.Jeg betalte 34k for en sprett ny Speedy hos AD i 2017. Nå skal det avkreves nord for 100k. Det er bare perverst.
GMT-Master kostet 84 000,- i 2018. Fikk du rabatt?Til sammenligning betalte jeg 70k for en GMT-Master i 2018. Nå koster den vel 120-30-ish?
...
Helt enig! Dette er fantastisk fine klokker!
GMT-Master kostet 84 000,- i 2018. Fikk du rabatt?
JaGMT-Master kostet 84 000,- i 2018. Fikk du rabatt?
Joda, Jørgensen var jo grei sånn, men jeg fikk nok ikke 20%.Det fikk jeg, ikke du?
Dette var hos Bjerke. Nå skal det sies at jeg fikk litt ekstra rabatt grunnet en liten ripe på en ny Panerai jeg hadde kjøpt tidligere og som jeg ikke ønsket å polere. Så da ga de meg heller litt ekstra rabatt på GMT'en jeg hadde i bestilling.Joda, Jørgensen var jo grei sånn, men jeg fikk nok ikke 20%.
Joda, Jørgensen var jo grei sånn, men jeg fikk nok ikke 20%.
Alt var bedre i gamle dager siPå enkelte modeller fristet det både med 15 og 20%.
Får trolig slike prosentrabatter i dag også, på alle de blinged-out-Daytonamodellene de har i montrene p.t.Alt var bedre i gamle dager si
Alt var bedre i gamle dager si
Jeg synes å GS har blitt dyrt men det synes jeg kjøttdeig å melk har blitt å siden 2018.GS Snowflake kunne kjøpes ny fra AD i Hong Kong for 34k i 2018.
Nå skal Norsk AD ha over 80k for samme klokke.
Vet det er litt å sammenligne epler og appelsiner, men 135% prisforskjell på 7 år er fortsatt helt vilt.
Det meste har vel blitt berdre. Men det forventes at vi skal være tilgjenngelig 24/7 påtlf og mail i jobbsammenheng. En del jobber i dag som utføres av 10 personer ble utgørt av 30 før. En lederstilling i dag leder f.eks 20 personer mot 8 før og i tillegg så hadde de egen sekretær. Barna gikk ut i gata og lekte etter skoleslutt, i dag så skal de kjøres hit og dit.Ting kan virke bedre "i gamledager" på grunn av nostalgi eller en følelse av enklere tider. Men såkalte "gode gamle dager" var ofte preget av større sosiale ulikheter, mindre teknologisk innovasjon, og mer begrensede muligheter for mange mennesker.
I dag, på den annen side, har vi en rekke forbedringer på ulike områder. Teknologiske fremskritt har ført til større produktivitet, bedre medisinsk behandling, økt tilgang til informasjon og mer effektiv kommunikasjon. Samfunnsendringer har ført til større grad av rettferdighet og likhet i mange samfunn, selv om vi fremdeles har en lang vei å gå på noen områder.
Det er selvfølgelig utfordringer og problemer i dag, som utbredt bruk av sosiale medier, stressrelaterte tilstander og global oppvarming. Men det er viktig å anerkjenne at fremgangen vi har gjort, stort sett har ført til bedre livskvalitet for mange.
Bjerke: Jeg kjøpte to stk Tudor før jeg kom på liste på TT sub. Jeg sendte liste på flere modeller jeg kunne tenke meg og det tror jeg ikke er noen ulempe.Det er tross alt lov å like flere modeller. Men en trenger ikke sende liste for de på øverste hylle før du har fått et kundeforhold. Etter dette har jeg kjøpt en YM40 ss og står nå på liste for en Sub ss. I mellomtiden har jeg kjøpt Tudor og Breitling.Hei!
Jeg er ny her inne og søker etter råd/tips/erfaringer ved kjøp av Rolex hos Urmaker Bjerke i Oslo.
Siden 2021 har jeg forsøkt å få tak i en Explorer 36 i stål hos ulike AD’er, både nasjonalt og internasjonalt. Dessverre har det enda ikke lykkes meg å få kjøpt en, men jeg gir ikke opp
Er det noen her inne som vil dele sin erfaring med hvordan de kom seg gjennom nåløyet? Hvor mange klokker burde jeg kjøpe, og hva burde jeg kjøpe for å komme på venteliste, eventuelt bedre mine sjanser for kvalifisering? Jeg har så langt kjøpt én klokke hos dem tidligere (BB58).
Jeg er veldig fornøyd med kundeopplevelsen hos Urmaker Bjerke i Oslo, og vil helst foretrekke å handle drømmeklokken min hos dem. Men er det grunn til å tro at det er lettere å få tak i denne modellen hos de andre forhandlerne i Norge gitt at man etablerer et kundeforhold hos dem? Og hva med Datejust 36 i stål (ikke TT)? Er det like vanskelig å få tak i, uansett skive/konfigurasjon? Vil det forverre ens muligheter for å komme på liste om man plutselig spør etter en helt annen modell enn det man har etterspurt de siste 3-4 år?
Jeg takker for svar!