Urmaker Sutterud

Slik jeg har forstått det er ikke "urmaker" en beskyttet tittel, og slik jeg også har forstått det ville ikke denne Sutterud kunne kalle seg urmaker om tittelen var beskyttet.

Correct me if I'm wrong.

Det er helt korrekt at urmaker ikke er en beskyttet tittel.

Nå bør det også nevnes at urmakerutdanningen i Norge i lang tid har vært kritisert fra flere hold grunnet dårlig/mangelfull undervisning. Så det å være utdannet urmaker, er ikke nødvendigvis noe kvalitetsstempel i seg selv.
 
Men forhåpentligvis er det bedre enn å ikke være utdannet. Hvis ikke er det all grunn til å stille spørsmål ved denne kursingen.
Er det ikke type nettkurs/brevkurs - dvs at ingen kan vite om man faktisk behersker håndverket i etterkant?
 
Min ene erfaring med Sutterud var veldig positiv.
Nå var dette i november 2012, før han åpnet forretningen på Bjølsen, så det er jo blitt noen år siden. Basert på innlegg på TS så tok jeg sjansen på å sende ham en eldre Seamaster etter min far. Hadde en hyggelig dialog med ham om hva som skulle gjøres med klokken, opplevde han som en ordentlig entusiast. Han tok masse bilder gjennom hele prosessen, servet urverket inkl bytting av noen deler, satte på nytt glass og ellers sørget for at patina på kasse og skive/visere ble beholdt. Hele veien en absolutt hyggelig opplevelse. Men som nevnt en stund siden, mye kan ha endret seg siden da, men dette er mitt lille bidrag til at totalbildet ikke blir helsvart...
ES17224713-17.jpg
ES17224713-10.jpg
ES17224713-06.jpg
 
Min ene erfaring med Sutterud var veldig positiv.
Nå var dette i november 2012, før han åpnet forretningen på Bjølsen, så det er jo blitt noen år siden. Basert på innlegg på TS så tok jeg sjansen på å sende ham en eldre Seamaster etter min far. Hadde en hyggelig dialog med ham om hva som skulle gjøres med klokken, opplevde han som en ordentlig entusiast. Han tok masse bilder gjennom hele prosessen, servet urverket inkl bytting av noen deler, satte på nytt glass og ellers sørget for at patina på kasse og skive/visere ble beholdt. Hele veien en absolutt hyggelig opplevelse. Men som nevnt en stund siden, mye kan ha endret seg siden da, men dette er mitt lille bidrag til at totalbildet ikke blir helsvart... Vis vedlegg 152934 Vis vedlegg 152935 Vis vedlegg 152936

Dette er så absolutt ikke prosessen til virksomheten hans nå lenger, nei. Dessverre.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Ut i fra de meldingene jeg leser her, kan det virke som om Sutterud driver styrt avvikling av eget foretak.

Jeg har selv benyttet meg av han, men det begynner å bli en stund siden. Blant annet fikk jeg reparert en gammel GP, men selve arbeidet ble utført av en annen ansatt (han driver vel et eget firma nå...) Det andre jeg har fått gjort er enkle utbedringer, slik som bytte av bezel m/ insert og tilpassing av lenker. Det har han alltid gjort på "sparket" og prisen har vært helt OK.

Synd - det er ikke mange igjen i hovedstaden, som driver innen fagfeltet uten å gå gjennom en AD.
 
Må vel nesten hoppe på karusellen her jeg og...

For ca. 2 år siden var jeg innom med en gammel Omega Geneve som trengte overhaling. Hadde en lengre og hyggelig prat med ham, og han sa at det tok ca. 4-6 uker å få uret ferdig. Etter vel 8 uker sendte jeg en post og purret, men fikk aldri svar. Deretter ringte jeg og etterlyste en oppdatering av status på service. Fikk beskjed at det skulle han sjekke med en gang og svare meg på e-post. Vel, det kom ingen e-post.

Etter et par uker ringte jeg igjen, og han beklaget at de ikke hadde fulgt opp, men lovte at denne gangen, ja da skulle han svare med en gang. Kom det e-post? Nei. Møter så personlig opp i butikken hans en stund senere, men da kan han fortelle meg at klokken er på verkstedet og ikke i butikken, så han får ikke sjekket opp dette nå, men lover selvfølgelig å sende e-post. Kom ikke e-post vettu'

Livet rusler videre og jeg glemmer klokken litt, helt til min samboer begynner å mase på at jeg må få den tilbake fra service snart. Så jeg sender e-post uten å få svar. Jeg ringer, og joda, jeg skal få svar lover Sutterud. Får ikke svar.

En dag er jeg tilfeldigvis i nærheten av verkstedet på Bjølsen, så da tenker jeg at jeg like gjerne kan dra innom igjen. Denne gangen ikke i butikken, men rett til verkstedet. Da kan Sutterud opplyse at de har mistet klokken min! Han kan fortelle meg at de har lett og lett, men dessverre har de ingen anelse om hvor den har blitt av.

Jeg blir jo litt perpleks og tafatt mer enn sinna, for jeg tror jo egentlig ikke at dette er mulig. Kjenner allikevel at det bygger seg opp en del aggresjon innvendig, men Sutterud kommer meg i forkjøpet og forteller meg at de har en skuff hvor de oppbevarer en del klokker som ikke har eier, og at jeg kan titte i den og velge meg ut noe (!). På nåværende tidspunkt har jeg mer eller mindre mistet mot og mæle, så jeg nikker rolig og går bort til skuffen.

Hva ligger slengt i skuffen? Joda, der ligger klokken min sammen med en haug av andre klokker.

I det øyeblikket jeg har klokken i hånden, kjenner jeg at det begynner å koke over, og uten videre samtale tar jeg klokken min og går. Den har jo selvfølgelig ikke fått service, og går like sakte som før, så den havner i klokkeboksen hjemme.

Etter ca. et halvt år i klokkeboksen begynner jeg å kjenne på et savn over at jeg ikke får brukt klokken lengre. På samme tidspunkt har firmaet jeg arbeider for overtatt Sutteruds gamle kjellerlokaler (#win), og Sutterud flyttet inn i sine nåværende lokaler rett over gaten. I utgangspunktet hadde jeg jo aldri sett for meg å bruke ham igjen, men jeg tenker at nå har han faktisk muligheten til å vise at han er en dyktig urmaker og samtidig få muligheten til å "gjøre det godt igjen".

Drar så innom med den gamle Geneven og en Speedmaster som trenger en liten overhaling, og forteller ham om den dårlige opplevelsen jeg hadde sist. Sutterud er selvfølgelig lei seg for at det gikk som det gikk, og lover at denne gang skal alt gå på skinner. Han trenger likevel 4 uker på å fikse dem, noe som jeg mener er helt akseptabelt. Fornøyd og uvitende om prosessen som skal inntreffe, tusler jeg lykkelig ned til kontoret mitt igjen og gleder meg til å hente klokkene om 4 ukers tid.

Så for å ikke bli alt for omstendelig, tar vi kortversjonen herfra.

Fikk jeg klokkene etter 4 uker? Nei.
Gav de beskjed om at ble forsinket? Nei.
Måtte jeg mase etter 4, 6, 8 og 12 uker? Ja.
Svarte Sutterud på epost? Nei.
Fikk jeg klokkene etter 12 uker?
Nei.
Måtte jeg dra opp til verkstedet personlig, banne og fortelle de hvor dårlig service det var? Ja.
Fikk jeg klokkene like etter? Nei.

Det tok 5 mnd. før jeg fikk tilbake klokkene mine.

Fikk kranglet meg til noe rabatt, og vi skiltes som uvenner.

Ut i fra de meldingene jeg leser her, kan det virke som om Sutterud driver styrt avvikling av eget foretak.
Så ja, jeg er også OVERBEVIST om at Sutterud arbeider for styrt avvikling av bedriften sin. Kundebehandlingen er så håpløs at dette MÅ være bevisst strategi. Ingen mennesker ved sine fulle fem som er glad i arbeidsplassen sin skjøter det på den måten.

Kommer ikke til å felle en tåre om det blir kroken på døra for den sjappa for å si det slik...

Og nei, jeg kommer ikke til å gi ham sjansen til å "gjøre det godt igjen" en gang til.
 
Redigert:
Må vel nesten hoppe på karusellen her jeg og...

For ca. 2 år siden var jeg innom med en gammel Omega Geneve som trengte overhaling. Hadde en lengre og hyggelig prat med ham, og han sa at det tok ca. 4-6 uker å få uret ferdig. Etter vel 8 uker sendte jeg en post og purret, men fikk aldri svar. Deretter ringte jeg og etterlyste en oppdatering av status på service. Fikk beskjed at det skulle han sjekke med en gang og svare meg på e-post. Vel, det kom ingen e-post.

Etter et par uker ringte jeg igjen, og han beklaget at de ikke hadde fulgt opp, men lovte at denne gangen, ja da skulle han svare med en gang. Kom det e-post? Nei. Møter så personlig opp i butikken hans en stund senere, men da kan han fortelle meg at klokken er på verkstedet og ikke i butikken, så han får ikke sjekket opp dette nå, men lover selvfølgelig å sende e-post. Kom ikke e-post vettu'

Livet rusler videre og jeg glemmer klokken litt, helt til min samboer begynner å mase på at jeg må få den tilbake fra service snart. Så jeg sender e-post uten å få svar. Jeg ringer, og joda, jeg skal få svar lover Sutterud. Får ikke svar.

En dag er jeg tilfeldigvis i nærheten av verkstedet på Bjølsen, så da tenker jeg at jeg like gjerne kan dra innom igjen. Denne gangen ikke i butikken, men rett til verkstedet. Da kan Sutterud opplyse at de har mistet klokken min! Han kan fortelle meg at de har lett og lett, men dessverre har de ingen anelse om hvor den har blitt av.

Jeg blir jo litt perpleks og tafatt mer enn sinna, for jeg tror jo egentlig ikke at dette er mulig. Kjenner allikevel at det bygger seg opp en del aggresjon innvendig, men Sutterud kommer meg i forkjøpet og forteller meg at de har en skuff hvor de oppbevarer en del klokker som ikke har eier, og at jeg kan titte i den og velge meg ut noe (!). På nåværende tidspunkt har jeg mer eller mindre mistet ord og mæle, så jeg nikker rolig og går bort til skuffen.

Hva ligger slengt i skuffen? Joda, der ligger klokken min sammen med en haug av andre klokker.

I det øyeblikket jeg har klokken i hånden, kjenner jeg at det begynner å koke over, og uten videre samtale tar jeg klokken min og går. Den har jo selvfølgelig ikke fått service, og går like sakte som før, så den havner i klokkeboksen hjemme.

Etter ca. et halvt år i klokkeboksen begynner jeg å kjenne på et savn over at jeg ikke får brukt klokken lengre. På samme tidspunkt har firmaet jeg arbeider for overtatt Sutteruds gamle kjellerlokaler (#win), og Sutterud flyttet inn i sine nåværende lokaler rett over gaten. I utgangspunktet hadde jeg jo aldri sett for meg å bruke ham igjen, men jeg tenker at nå har han faktisk muligheten til å vise at han er en dyktig urmaker og samtidig få muligheten til å "gjøre det godt igjen".

Drar så innom med den gamle Geneven og en Speedmaster som trenger en liten overhaling, og forteller ham om den dårlige opplevelsen jeg hadde sist. Sutterud er selvfølgelig lei seg for at det gikk som det gikk, og lover at denne gang skal alt gå på skinner. Han trenger likevel 4 uker på å fikse dem, noe som jeg mener er helt akseptabelt. Fornøyd og uvitende om prosessen som skal inntreffe, tusler jeg lykkelig ned til kontoret mitt igjen og gleder meg til å hente klokkene om 4 ukers tid.

Så for å ikke bli alt for omstendelig, tar vi kortversjonen herfra.

Fikk jeg klokkene etter 4 uker? Nei.
Gav de beskjed om at ble forsinket? Nei.
Måtte jeg mase etter 4, 6, 8 og 12 uker? Ja.
Svarte Sutterud på epost? Nei.
Fikk jeg klokkene etter 12 uker?
Nei.
Måtte jeg dra opp til verkstedet personlig, banne og fortelle de hvor dårlig service det var? Ja.
Fikk jeg klokkene like etter? Nei.

Det tok 5 mnd. før jeg fikk tilbake klokkene mine.

Fikk kranglet meg til noe rabatt, og vi skiltes som uvenner.


Så ja, jeg er også OVERBEVIST om at Sutterud arbeider for styrt avvikling av bedriften sin. Kundebehandlingen er så håpløs at dette MÅ være bevisst strategi. Ingen mennesker ved sine fulle fem som er glad i arbeidsplassen sin skjøter det på den måten.

Kommer ikke til å felle en tåre om det blir kroken på døra for den sjappa for å si det slik...

Og nei, jeg kommer ikke til å gi ham sjansen til å "gjøre det godt igjen" en gang til.

Holy shit...!
 
Holy shit...!
Mest shit, ikke så mye "holy" dessverre :)

Det som er litt interessant er jo hva Sutterud unnskyldte seg med da jeg var inne og kranglet med ham.

Utdrag av konversasjonen slik jeg husker det:
Meg - "Dette er jo helt håpløst! Hva slags kundebehandling er dette?"
Sutterud - "Nei si det, det er jo litt dårlig."
Meg - "Det er faktisk noe av det værste jeg har vært borti."
Sutterud - "Ja vi er ganske dårlige på det. Kundebehandling altså."

Så Sutterud har tydeligvis innsett at de er dårlige på kundebehandling, men virker ikke som om han har tenkt å gjøre noe med det.
 
Dette er trist lesning! Jeg har opplevd Erik som en fin fyr og som har gjort godt arbeid på det han har gjort for meg. Forsinkelser har jeg også opplevd, men det som skrives her tar kaka. Håper retningen endres, både for virksomheten og for oss som har behov for et uavhengig sted.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Grendel
Nå er ikke jeg noen økonom, men når det blir snakk om styrt avvikling og slikt, så er det jo fristende å grave litt. Ifølge Proff.no ble Sagene Urverksted meldt konkurs 1. desember i fjor.

https://www.proff.no/selskap/sagene-urverksted-as/oslo/urmakerforretninger/IF3AD0401T8/

Et nytt selskap, Urmaker Erik Sutterud & Cie ble etablert i januar i år.

https://www.proff.no/selskap/urmaker-erik-sutterud-cie-as/oslo/urmakerforretninger/IF8ZH9S01T8/

Hva dette faktisk betyr kan sikkert noen med mer peiling enn meg forklare, men konkursen kan jo tyde på at det er andre enn et par kunder som ikke har fått det de har forventet.
 
Må vel nesten hoppe på karusellen her jeg og...

For ca. 2 år siden var jeg innom med en gammel Omega Geneve som trengte overhaling. Hadde en lengre og hyggelig prat med ham, og han sa at det tok ca. 4-6 uker å få uret ferdig. Etter vel 8 uker sendte jeg en post og purret, men fikk aldri svar. Deretter ringte jeg og etterlyste en oppdatering av status på service. Fikk beskjed at det skulle han sjekke med en gang og svare meg på e-post. Vel, det kom ingen e-post.

Etter et par uker ringte jeg igjen, og han beklaget at de ikke hadde fulgt opp, men lovte at denne gangen, ja da skulle han svare med en gang. Kom det e-post? Nei. Møter så personlig opp i butikken hans en stund senere, men da kan han fortelle meg at klokken er på verkstedet og ikke i butikken, så han får ikke sjekket opp dette nå, men lover selvfølgelig å sende e-post. Kom ikke e-post vettu'

Livet rusler videre og jeg glemmer klokken litt, helt til min samboer begynner å mase på at jeg må få den tilbake fra service snart. Så jeg sender e-post uten å få svar. Jeg ringer, og joda, jeg skal få svar lover Sutterud. Får ikke svar.

En dag er jeg tilfeldigvis i nærheten av verkstedet på Bjølsen, så da tenker jeg at jeg like gjerne kan dra innom igjen. Denne gangen ikke i butikken, men rett til verkstedet. Da kan Sutterud opplyse at de har mistet klokken min! Han kan fortelle meg at de har lett og lett, men dessverre har de ingen anelse om hvor den har blitt av.

Jeg blir jo litt perpleks og tafatt mer enn sinna, for jeg tror jo egentlig ikke at dette er mulig. Kjenner allikevel at det bygger seg opp en del aggresjon innvendig, men Sutterud kommer meg i forkjøpet og forteller meg at de har en skuff hvor de oppbevarer en del klokker som ikke har eier, og at jeg kan titte i den og velge meg ut noe (!). På nåværende tidspunkt har jeg mer eller mindre mistet mot og mæle, så jeg nikker rolig og går bort til skuffen.

Hva ligger slengt i skuffen? Joda, der ligger klokken min sammen med en haug av andre klokker.

I det øyeblikket jeg har klokken i hånden, kjenner jeg at det begynner å koke over, og uten videre samtale tar jeg klokken min og går. Den har jo selvfølgelig ikke fått service, og går like sakte som før, så den havner i klokkeboksen hjemme.

Etter ca. et halvt år i klokkeboksen begynner jeg å kjenne på et savn over at jeg ikke får brukt klokken lengre. På samme tidspunkt har firmaet jeg arbeider for overtatt Sutteruds gamle kjellerlokaler (#win), og Sutterud flyttet inn i sine nåværende lokaler rett over gaten. I utgangspunktet hadde jeg jo aldri sett for meg å bruke ham igjen, men jeg tenker at nå har han faktisk muligheten til å vise at han er en dyktig urmaker og samtidig få muligheten til å "gjøre det godt igjen".

Drar så innom med den gamle Geneven og en Speedmaster som trenger en liten overhaling, og forteller ham om den dårlige opplevelsen jeg hadde sist. Sutterud er selvfølgelig lei seg for at det gikk som det gikk, og lover at denne gang skal alt gå på skinner. Han trenger likevel 4 uker på å fikse dem, noe som jeg mener er helt akseptabelt. Fornøyd og uvitende om prosessen som skal inntreffe, tusler jeg lykkelig ned til kontoret mitt igjen og gleder meg til å hente klokkene om 4 ukers tid.

Så for å ikke bli alt for omstendelig, tar vi kortversjonen herfra.

Fikk jeg klokkene etter 4 uker? Nei.
Gav de beskjed om at ble forsinket? Nei.
Måtte jeg mase etter 4, 6, 8 og 12 uker? Ja.
Svarte Sutterud på epost? Nei.
Fikk jeg klokkene etter 12 uker?
Nei.
Måtte jeg dra opp til verkstedet personlig, banne og fortelle de hvor dårlig service det var? Ja.
Fikk jeg klokkene like etter? Nei.

Det tok 5 mnd. før jeg fikk tilbake klokkene mine.

Fikk kranglet meg til noe rabatt, og vi skiltes som uvenner.


Så ja, jeg er også OVERBEVIST om at Sutterud arbeider for styrt avvikling av bedriften sin. Kundebehandlingen er så håpløs at dette MÅ være bevisst strategi. Ingen mennesker ved sine fulle fem som er glad i arbeidsplassen sin skjøter det på den måten.

Kommer ikke til å felle en tåre om det blir kroken på døra for den sjappa for å si det slik...

Og nei, jeg kommer ikke til å gi ham sjansen til å "gjøre det godt igjen" en gang til.

Dette er jo tidenes horror historie. Værste jeg har lest på det jeg kan huske :eek:
 
Nå er ikke jeg noen økonom, men når det blir snakk om styrt avvikling og slikt, så er det jo fristende å grave litt. Ifølge Proff.no ble Sagene Urverksted meldt konkurs 1. desember i fjor.

https://www.proff.no/selskap/sagene-urverksted-as/oslo/urmakerforretninger/IF3AD0401T8/

Et nytt selskap, Urmaker Erik Sutterud & Cie ble etablert i januar i år.

https://www.proff.no/selskap/urmaker-erik-sutterud-cie-as/oslo/urmakerforretninger/IF8ZH9S01T8/

Hva dette faktisk betyr kan sikkert noen med mer peiling enn meg forklare, men konkursen kan jo tyde på at det er andre enn et par kunder som ikke har fått det de har forventet.
Taktisk å skifte navn rett før konkurs slik at det kan opprettes nytt selskap med det gamle kjente navnet.
 
1AFE58DE-FF78-454C-BAEB-0B90B7189478.gif
Må vel nesten hoppe på karusellen her jeg og...

For ca. 2 år siden var jeg innom med en gammel Omega Geneve som trengte overhaling. Hadde en lengre og hyggelig prat med ham, og han sa at det tok ca. 4-6 uker å få uret ferdig. Etter vel 8 uker sendte jeg en post og purret, men fikk aldri svar. Deretter ringte jeg og etterlyste en oppdatering av status på service. Fikk beskjed at det skulle han sjekke med en gang og svare meg på e-post. Vel, det kom ingen e-post.

Etter et par uker ringte jeg igjen, og han beklaget at de ikke hadde fulgt opp, men lovte at denne gangen, ja da skulle han svare med en gang. Kom det e-post? Nei. Møter så personlig opp i butikken hans en stund senere, men da kan han fortelle meg at klokken er på verkstedet og ikke i butikken, så han får ikke sjekket opp dette nå, men lover selvfølgelig å sende e-post. Kom ikke e-post vettu'

Livet rusler videre og jeg glemmer klokken litt, helt til min samboer begynner å mase på at jeg må få den tilbake fra service snart. Så jeg sender e-post uten å få svar. Jeg ringer, og joda, jeg skal få svar lover Sutterud. Får ikke svar.

En dag er jeg tilfeldigvis i nærheten av verkstedet på Bjølsen, så da tenker jeg at jeg like gjerne kan dra innom igjen. Denne gangen ikke i butikken, men rett til verkstedet. Da kan Sutterud opplyse at de har mistet klokken min! Han kan fortelle meg at de har lett og lett, men dessverre har de ingen anelse om hvor den har blitt av.

Jeg blir jo litt perpleks og tafatt mer enn sinna, for jeg tror jo egentlig ikke at dette er mulig. Kjenner allikevel at det bygger seg opp en del aggresjon innvendig, men Sutterud kommer meg i forkjøpet og forteller meg at de har en skuff hvor de oppbevarer en del klokker som ikke har eier, og at jeg kan titte i den og velge meg ut noe (!). På nåværende tidspunkt har jeg mer eller mindre mistet mot og mæle, så jeg nikker rolig og går bort til skuffen.

Hva ligger slengt i skuffen? Joda, der ligger klokken min sammen med en haug av andre klokker.

I det øyeblikket jeg har klokken i hånden, kjenner jeg at det begynner å koke over, og uten videre samtale tar jeg klokken min og går. Den har jo selvfølgelig ikke fått service, og går like sakte som før, så den havner i klokkeboksen hjemme.

Etter ca. et halvt år i klokkeboksen begynner jeg å kjenne på et savn over at jeg ikke får brukt klokken lengre. På samme tidspunkt har firmaet jeg arbeider for overtatt Sutteruds gamle kjellerlokaler (#win), og Sutterud flyttet inn i sine nåværende lokaler rett over gaten. I utgangspunktet hadde jeg jo aldri sett for meg å bruke ham igjen, men jeg tenker at nå har han faktisk muligheten til å vise at han er en dyktig urmaker og samtidig få muligheten til å "gjøre det godt igjen".

Drar så innom med den gamle Geneven og en Speedmaster som trenger en liten overhaling, og forteller ham om den dårlige opplevelsen jeg hadde sist. Sutterud er selvfølgelig lei seg for at det gikk som det gikk, og lover at denne gang skal alt gå på skinner. Han trenger likevel 4 uker på å fikse dem, noe som jeg mener er helt akseptabelt. Fornøyd og uvitende om prosessen som skal inntreffe, tusler jeg lykkelig ned til kontoret mitt igjen og gleder meg til å hente klokkene om 4 ukers tid.

Så for å ikke bli alt for omstendelig, tar vi kortversjonen herfra.

Fikk jeg klokkene etter 4 uker? Nei.
Gav de beskjed om at ble forsinket? Nei.
Måtte jeg mase etter 4, 6, 8 og 12 uker? Ja.
Svarte Sutterud på epost? Nei.
Fikk jeg klokkene etter 12 uker?
Nei.
Måtte jeg dra opp til verkstedet personlig, banne og fortelle de hvor dårlig service det var? Ja.
Fikk jeg klokkene like etter? Nei.

Det tok 5 mnd. før jeg fikk tilbake klokkene mine.

Fikk kranglet meg til noe rabatt, og vi skiltes som uvenner.


Så ja, jeg er også OVERBEVIST om at Sutterud arbeider for styrt avvikling av bedriften sin. Kundebehandlingen er så håpløs at dette MÅ være bevisst strategi. Ingen mennesker ved sine fulle fem som er glad i arbeidsplassen sin skjøter det på den måten.

Kommer ikke til å felle en tåre om det blir kroken på døra for den sjappa for å si det slik...

Og nei, jeg kommer ikke til å gi ham sjansen til å "gjøre det godt igjen" en gang til.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Broren min skulle bytte kronehals og krone på en klokke der gjengene hadde blitt ødelagt i skrukronen. Klokken kom tilbake med en helt sykt dyp ripe i kasse + over halve baklokket. Her må det både være brukt feil verktøy og ikke minst et glipp av verktøyet av sjeldent hardt nivå.

Jeg unngår selv å kjøpe klokker der det står at Sutterud har gjort service, rett og slett fordi jeg ikke stoler på håndverket.
 
Ut i fra de meldingene jeg leser her, kan det virke som om Sutterud driver styrt avvikling av eget foretak.

Jeg har selv benyttet meg av han, men det begynner å bli en stund siden. Blant annet fikk jeg reparert en gammel GP, men selve arbeidet ble utført av en annen ansatt (han driver vel et eget firma nå...) Det andre jeg har fått gjort er enkle utbedringer, slik som bytte av bezel m/ insert og tilpassing av lenker. Det har han alltid gjort på "sparket" og prisen har vært helt OK.

Synd - det er ikke mange igjen i hovedstaden, som driver innen fagfeltet uten å gå gjennom en AD.

Jeg tipper at jobben du fikk utført av en annen ansatt ble gjort av Elis Licina som nå driver Perfectwatch.no?
Så lenge Elis jobber kommer jeg ikke til å savne Sutterud ett sekund i hovedstaden.
Har hatt alt fra vintage Rolex og Omega Speedmastere, til billige klokker, hos Elis og kunne ikke vært mer fornøyd.
Jeg vet at Sutterud var populær på forumet en stund, jeg vil tro det var pga jobben Elis gjorde der, nå kan man bruke Perfectwatch i stedet så det er ikke noe problem.

Mvh Jørgen Medalen, som ikke har noen tilknytning til Elis annet enn en svært fornøyd kunde.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Jeg tipper at jobben du fikk utført av en annen ansatt ble gjort av Elis Licina som nå driver Perfectwatch.no?
Så lenge Elis jobber kommer jeg ikke til å savne Sutterud ett sekund i hovedstaden.
Har hatt alt fra vintage Rolex og Omega Speedmastere, til billige klokker, hos Elis og kunne ikke vært mer fornøyd.
Jeg vet at Sutterud var populær på forumet en stund, jeg vil tro det var pga jobben Elis gjorde der, nå kan man bruke Perfectwatch i stedet så det er ikke noe problem.

Mvh Jørgen Medalen, som ikke har noen tilknytning til Elis annet enn en svært fornøyd kunde.
Det kan også ha vært det som nå er Ur-tjenesten/Simen Solvold, men her må andre enn meg bekrefte.