Vet at det sikkert er skrevet mye om før, men håper at det er greit med spørsmål angående Urverket sine rutiner her...
Vurderer Tudor, har ingen AD i nærheten og har sett de på Urverket, MEN hvordan er det med garanti og service der?
Innbiller meg at det kan by på noen utfordringer, men mulig jeg tar feil.
De tar ikke noe ansvar for å fikse klokken om det er noe feil med den etter en stund. De bare formidler klokker, så de sier du bare kan ta den med til en AD som forhandler det merket. Klokkene er jo kjøpt i utlandet, men de er stemplet i sertifikatet og alle papirer følger med (i motsetning til de fleste amerikanske gråmarkedssidene).
Er du uheldig så kan det jo være du møter en AD som ikke er interessert i å bruke sine ressurser for å sende inn klokken til service når han ikke selv har solgt den. En AD skjønner nok att dette er en gråmarkedsklokke. Og de taper på sider som selger klokker på den måten.
Kjøper du en klokke hos en norsk AD så har du ett kundeforhold til den AD. Og garantert en som hjelper deg om klokken fusker. Det lønner seg i lengden.
Ok, jeg har bare lest her på forumet att noen AD kan være stae. Men jeg har ikke gjort det selv. Den klokka jeg har kjøpt på urverket har det ikke vært noe tull med (bank i bordet).Internasjonal garanti er vel internasjonal garanti? Har ikke vært borti at AD nekter å ta i mot.
Altså.... urverket "leverer" virkelig her...
124300-0006 Rolex | Urverket.no
kr 76.295,- for en klokke som ligger fra 140.000 - 165.000,- på chrono.24.
Antar urverket har litt problemer med å fremskaffe disse urene i løpet av den forespeilede leveringstiden og til den oppgitte prisen.
Har selv nettopp fått beskjed om at urverket kaster inn håndkledet på ett ur som jeg bestilte for ett år siden... Merkelig nok har de hele tiden oppgitt på nettsidene at uret har en leveringstid på 2 - 5 uker. Dette på tross av at jeg flere ganger har stilt spørsmål ved riktigheten av dette. Nå har de imidlertid "endelig" fjernet uret fra sine nettsider.
Jeg stiller meg veldig skeptisk til denne praksisen. Hva er det de oppnår ved å "selge" ur de ikke klarer levere? Er det kun et håp opp gratis lån fra kundene som forhåndsbetaler? Jeg kan ikke se at det kommer noe som helst positivt ut av dette med unntak at de kanskje klarer selge inn noe annet til de som ikke får levering som forventet.
Selv irriterer det kun - selv om jeg i utgangspunktet var skeptiske til om de kunne klare levere det uret jeg bestilte. Dog var prisen da jeg bestilte mer eller mindre tilsvarende markedsprisen og med deres nettverk burde det latt seg gjøre å skaffe det..
Anyhow; tror man mildt sagt bør ta levering av klokker med en stor klype salt med mindre urverket har det aktuelle uret inne. Og så tror jeg man som hovedregel bør avvente betaling til levering foretas.
Jeg trodde jeg skulle melde om en tilsvarende hendelse som de over, men neida, Urverket leverte faktisk. Denne gangen måtte jeg riktignok vente 4 måneder istedenfor 2-5 uker som de oppgir på nettsidene, men de leverte til slutt. Jeg er muligens et unntak, men jeg har så langt bare positiv erfaring. (Har dog bare kjøpt 3 klokker derfra).