Utboksing

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Endelig er det tid for utboksing! Årets første for min del. Jeg skal innrømme at jeg hentet denne i går, men grunnet en hektisk helg med praktiske gjøremål var det ikke mange timer den fikk på hånden. Tilbake i boksen med den, og fram igjen i dag formiddag for en hyggelig fotosesjon. Og så av igjen til fordel for en beater, før jeg nå endelig fikk litt ledig tid til å dele med dere nå i kveld.

Nok snikk-snakk. Egen tråd for slikt.

Posen er fra Tidemann, ikke noen tvil om det. Om noen lurer, den så penere ut før jeg uten blygsel stappet den ned i treningssekken min :D

Klokkebilder033.jpg

Kan ikke få rost Tom A. Tidemann høyt nok, han gjorde denne handelen til en ren og skjær glede. Spesielt hyggelig med en liten ekstra oppmerksomhet i posen :)

Klokkebilder034.jpg

Men jeg handler vel strengt tatt ikke drikkevarer hos urmakeren. Hva står det på boksen?

Klokkebilder036.jpg

Jaeger-LeCoultre, ingen overraskelse for de som har fulgt med på mine poster i det siste.

Klokkebilder038.jpg

Sesam, sesam!

Klokkebilder039.jpg

Klokkebilder040.jpg

Jaeger-LeCoultre Master Chronograph. 18k rødt gull. Ah! :D :D :D :D :D

Klokkebilder041.jpg

Rett på hånden med deg. Sliten gammel sweatshirt er dagens antrekk, perfekt match!

Klokkebilder043.jpg

Noen detaljer

Klokkebilder045.jpg

Klokkebilder048.jpg

Klokkebilder049.jpg

Klokkebilder051.jpg

Kassen er 40mm, og det er helt perfekt for en dressy chrono som likevel vil være litt sporty. Dette er en av de "nye" Master Control-kassene fra i fjor, noe slankere bezel og lugs enn før. Årets nye kasser følger vel samme malen, det blir smalere og mer elegant.

Inni sitter JLC Calibre 751 A/1, et av Jaegers fine automatverk med 65 timers gangreserve. Ikke noe prydverk mind you, i Jaeger-sammenheng. Robust og skikkelig. Der andre produsenter kaster bort displayback på det enkleste ETA-verk ser ikke Jaeger noen grunn til at du skal kikke på slikt, og har satt et solid baklokk på. (Og det fikk jeg ikke tatt bilde av i denne omgangen.)

Den sølvfargede skiven har en nydelig starburst finish. Time-, minutt og sekundviser i dels børstet og polert gull. Må få tatt noen macroshots av disse, helt fantastiske! Kronografviserne er blånerte, en flott kontrast!

Dette er forøvrig ikke noe ur for racerbanen. Ingen tachymeter skala, men en pulsation scale. Kjekt om jeg skulle leke doktor ...

Alt jeg egentlig trenger å si er at dette uret smiler til meg :cool: Takk for oppmersomheten!

Klokkebilder042.jpg

PERVERST, den er helt perfekt!

Digger hvordan JLC lager noe av det peneste som finnes av subdials, den 3D-følelsen er bare helt rå.

My god! Den ultimate klokken! Helt forelsket i master control serien og med chronograf så den jo helt fantastisk ut!
Gratulerer! :D

Hands down en av de peneste klokkene jeg har sett. Helt utrolig rå. Gratulerer så mye. :)

Tidemann: 2 - Bjerke: 0

Gratulerer så mye med en utrolig lekker klokke Anders, hva med et lite gull-familiebilde?

Du og Mogens har sikret dere om dagens valutta går duken hvertfall :):)

Ajaj, perfeksjon! For en vakker klokke, gratulerer!

(Telefonen min valgte forresten å endre perfeksjon til ereksjon, nesten treffende men riktig så galt var det ikke ;) )

Sent from my HTC Desire using Tapatalk