Utleie av klokker

Medlem
17. feb. 2011
Innlegg
150
Sted
Rogaland
Kom tilfeldigvis over dette på Finn.no
Hvor noen leier ut klokker.

Hva tenker folket her om å leie dyre klokker for en kveld eller to eller gjerne lenger?


(Til info så er det er ikke jeg som har annonsen, samt at jeg ikke kjenner utleieren)
 
Så den. Helt idiotisk, og ikke så rent suspekt. Leie en Tag for en kveld? Hvem i all verden vil ha behov for det? Leie en Rolex? Hvorfor? Kanskje du skal på jobb-intervju/fest/date/happening og trenger å vise "status" som du i utgangspunktet ikke har? Nei, du dette blir for teit.
 
Nå tenker ikke jeg at den klokken jeg bærer gir meg noen bestemt "status" ;) så prinsipielt har jeg ikke noe i mot et leiekonsept. Leie skiller seg ikke så voldsomt fra flippijng når man tenker over det. Særlig ikke slik dagsflipping som enkelte bedriver - som det overhode ikke er noe galt i. Been there :D
Jeg er bare meget skeptisk til om det vil fungere kommersielt og jeg tror neppe denne aktøren har knekt den koden ;)

Stay away!
 
Jeg ble så nysgjerrig at jeg sendte han en mail om mer info, ikke det at jeg har tenkt å låne noen klokke knis!

her er svaret jeg fikk:

"Klokker jeg tilbyr kan du leie for kortere perioder, som for en dag opp til flere uke, eller for noen måneder. Hvor lenge ønsker du å leie ei klokke for, er opp til deg. Per dags dato har jeg tilgjengelig Rolex Deep Sea og Tag Huere Link. Snart kommer flere og hvis du er interessert så kan jeg sende deg en katalog med alle klokker.
Gjeldende priser er de samme som i annonsen. Jeg godtar betaling gjennom PayPal, direkte på bankkonto eller ved personlig henvendelse. Det er leietaker som må dekke fraktkostnader.
Du kan også kjøpe to typer forsikringer. Den første koster kr 100,- per uke og omfatter mindre tekniske skader og større riper. Den andre koster kr 5000,- per måned og omfatter alle mulige skader samt tyveri.
Dersom ønsker du å inngå leieavtale må du sende kopi av signert kontrakt sammen med kopi av id-kortet.
Ta gjerne kontakt hvis du har flere spørsmål på (epost skjult av FINN.no)"

Han klarer ikke å uttale Tag heuer engang? :confused::confused:

Hadde likt å sett den leiekontrakten :p
 
Jeg ser virkelig ikke problemet her. Om det er marked for det, er det vel bare tut og kjør. Og klokkene er fake blir det vel fort slutt på konseptet.

For min del tenker jeg at det er gull å kunne leie en klokke jeg vurderer å kjøpe i en uke eller noe først. Da får man en feeling om man trives med klokken eller ikke. Det er ikke alltid de få minuttene på armen hos urmakeren uten tilpasset lenke er nok til å gi inntrykk.

Og det å bestemme seg for at dette bare er noe tull på forhånd og reagere på skrivefeil/tastefeil synes jeg er kanskje litt snevert.
 
Det er vell heller det at om man skal leie eksklusive varer, så forventer man eksklusiv service. Med lånte bilder fra nett og en kjempekort annonse med "kontakt for mer info" så blir iallefall jeg veldig skeptisk. Hadde det vært flotte egenkomponerte bilder av de aktuelle urene, med en flott tekst, gjerne info om personen/bedriften osv osv ville jeg vurdert å låne ur innimellom for den grunnen du nevner :)
 
Er nok en kar med kremmerånd det der. Men han må nok skaffe noen flere ur, og selge pakken på en litt bedre måte enn dette. Og det å ikke differensiere prisen mellom en Deep Sea og en Tag Heuer Link virker ikke helt gjennomtenkt.
 
Er nok en kar med kremmerånd det der. Men han må nok skaffe noen flere ur, og selge pakken på en litt bedre måte enn dette. Og det å ikke differensiere prisen mellom en Deep Sea og en Tag Heuer Link virker ikke helt gjennomtenkt.

Helt enig! Både "forsikringen" og låneprisen må justeres etter ur, å betale 6500,- ink forsikring i mnd for en Link som man kan få fra 15-20 ny er vell helt absurd? En DSSD til 70-80(usikker på prisen på disse?) er vell heller mer fair..
 
Her vil jeg tro, hvis ekte ur, at utleier er den som kan tape mest på dette. Vi vet at det finnes noen Finn-selger-svindlere, andre typer svindlere finnes det nok en del flere av ;)
 
Leie en klokke for en kveld liksom.... Utrolig!

Hva blir det neste? At man kan leie en kone for en kveld?? .....Vent litt.......:rolleyes:
 
Tror jeg det kan finnes et marked for dette gitt at man spikrer sammen en profesjonell/ryddig tjeneste?
Ja, trolig.

Syns jeg det er tullete?
Definitivt.
 
Jeg var i Paris. Der kunne man leie en Ferrari for 20 minutter på Champe Elysse. Men hven vil egentlig kjøre rundt i en Ferrari, hvor det står "Lei en Ferrari i 20 minutter" på siden av bilen ???

Det burde følge med en T-sjorte hvor det stod "Lei en TAG i 20 minutter"! Så hadde alle skjønt hvilken klovn du var. Men noen hadde sikkert syntes det var kuuuult.
 
Dette lukter "ny business". fake klokker, det er det nok. Eller, dersom jeg for 5000 kunne ta en forsikring og "miste" en Deep Sea... underskuddsforetak, i alle fall dersom det ikke er fake klokker. Det er mange rare folk der ute. Ser ikke bort i fra at dette er en kar som får bedre HjemmeSide etter hvert og holder sin lille "klokkesamling" i sving.

I utgangspunktet så kan det være business i å leie ut en klokke til 1/2000 for 500...

Da betraktet fra et utelukkende økonomisk perspektiv.

For en dl år siden var det en i Halden(?) som leide ut Caterham. Min bror og meg hadde store planer om å leie en bil en helg. Den businessen ble borte før vi kom dit....

:cool:
 
Hovedmarkedet for en sånn butikk ville selvsagt være wannabees, men for WISene er det jo gull. Hva er Passarounden, om ikke å leie en klokke for en uke for å få feelingen? Om man irriterer seg over at det gir folk som egentlig ikke har råd muligheten til å gå med dyre,ekte klokker, ser man kanskje mer på sine egne klokker som statussymboler, enn man har klart å innbille seg selv...? :)
(Sett i betraktning av at dette var ekte klokker i en seriøs bedrift)
 
Dette er jo relativt normalt for kostbare kvinnevesker. Artig konsept, selv om jeg nok er skeptisk til denne konkrete saken på finn.
 
Jeg må si at jeg liker konseptet. Som andre så ser jeg det attraktivt å låne en klokke noen uker før man skal kjøpe den for å se om det er noe man fortsatt liker.

Men jeg hadde heller leid klokker av en AD, en en fyr fra Finn med urovekkende lite tekst i annonsen.
 
Redigert:
Nysgjerrige meg måtte maile han og høre litt. Svaret var vel ca som forventet

Hei B,

Klokkene er høy kvalitet replikaer. Vedlagt følger katalog med alle klokker. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på ny pris liste.

1 dag - kr 100,-
1 uke - kr 300,-
1 måned - kr 500,-
1 år - kr 5000

Dersom ønsker du å undersøke en modell i detaljer, kan jeg sende deg en film som vise deg hvor godt klokkene er laget og du vil ikke merke at det er en replika.

Med vennlig hilsen

D***** T*****
 
Haha liker at han skal ha 5000,- for ett år med en klokke som sannsynligvis koster under dette.. TUFS!

Fint at når jeg spørte typen nevnte han ingenting om at de var fake...

-Oliver

Nysgjerrige meg måtte maile han og høre litt. Svaret var vel ca som forventet

Hei B,

Klokkene er høy kvalitet replikaer. Vedlagt følger katalog med alle klokker. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på ny pris liste.

1 dag - kr 100,-
1 uke - kr 300,-
1 måned - kr 500,-
1 år - kr 5000

Dersom ønsker du å undersøke en modell i detaljer, kan jeg sende deg en film som vise deg hvor godt klokkene er laget og du vil ikke merke at det er en replika.

Med vennlig hilsen

D***** T*****