Vacheron Constantin-tråden

IMG_1349.jpeg
 
Bjerke Preowned har noen godbiter fra VC nå altså.. Om prisene kan forsvares vet jeg ikke, men lekkert er det uansett!
 
Ja, stemmer. Personlig synes jeg det er godbiter..
Absolutt enig med deg. Prøvde som nevnt over her Chronoen før jul også den var helt rå. Men det er dessverre prisene også. Men hvis budsjettet er stort nok så er det utvilsomt snadder.
 
  • Liker
Reaksjoner: adio
Ok - jeg er nok litt påvirket, siden det var jeg som kjøpte den siste Traditionelle «ultra thin» som de solgte - og som ellers er helt lik den Tourbillonen de «brant inne med» og som de nå forsøker å selge. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: adio
Tourbillon er nok en tough sell, ikke bare fra VC. Var innom Thune på salget de hadde nylig og der var det en Glashütte tourbillon på 50 %. Vet ikke om den fikk bein å gå på til den prisen..

Traditionelle ultra thin er saker; både klokka (og især urverket) er jo kjempelekker!
 
Hei,
Jeg har stått på venteliste i litt over ett år for 4520V med blå skive hos Vacheron Constantin Boutique i Sveits.
Nylig mottok jeg en e-post hvor de informerte om at en av klokkene kan leveres til meg i løpet av første kvartal.

Etter at Bjerke mistet AD-status, så har jeg blitt usikker på dette kjøpet. Tok kontakt med Bjerke i høst ang. fremtidig service, og de kunne bare behjelpe om klokken var kjøpt hos de.

Det som får meg til å tvile er dermed fremtidig service av denne. Dere som eier en VC i dag, hvordan sender dere den til service?
Fra det jeg er kjent med, så utfører Urmakermester Tidemann service på VC. Er det noen fra tidssonen som har erfaringer med servicereparasjoner fra han?

Det å ta seg en flytur to ganger hvert femte år for service er ikke så ille, men jeg verdsetter lokal nærhet i tilfelle det skjer noe med klokken. Har nemlig lest en del om flere med ymse produksjonsproblemer til de nyeste Overseas-modellene.
vc.jpg
 
Hei,
Jeg har stått på venteliste i litt over ett år for 4520V med blå skive hos Vacheron Constantin Boutique i Sveits.
Nylig mottok jeg en e-post hvor de informerte om at en av klokkene kan leveres til meg i løpet av første kvartal.

Etter at Bjerke mistet AD-status, så har jeg blitt usikker på dette kjøpet. Tok kontakt med Bjerke i høst ang. fremtidig service, og de kunne bare behjelpe om klokken var kjøpt hos de.

Det som får meg til å tvile er dermed fremtidig service av denne. Dere som eier en VC i dag, hvordan sender dere den til service?
Fra det jeg er kjent med, så utfører Urmakermester Tidemann service på VC. Er det noen fra tidssonen som har erfaringer med servicereparasjoner fra han?

Det å ta seg en flytur to ganger hvert femte år for service er ikke så ille, men jeg verdsetter lokal nærhet i tilfelle det skjer noe med klokken. Har nemlig lest en del om flere med ymse produksjonsproblemer til de nyeste Overseas-modellene.
Vis vedlegg 388438
Kjøp en brukt i stedet. Billigere og er du heldig får du en som er solgt i Norge.
 
Hei,
Jeg har stått på venteliste i litt over ett år for 4520V med blå skive hos Vacheron Constantin Boutique i Sveits.
Nylig mottok jeg en e-post hvor de informerte om at en av klokkene kan leveres til meg i løpet av første kvartal.

Etter at Bjerke mistet AD-status, så har jeg blitt usikker på dette kjøpet. Tok kontakt med Bjerke i høst ang. fremtidig service, og de kunne bare behjelpe om klokken var kjøpt hos de.

Det som får meg til å tvile er dermed fremtidig service av denne. Dere som eier en VC i dag, hvordan sender dere den til service?
Fra det jeg er kjent med, så utfører Urmakermester Tidemann service på VC. Er det noen fra tidssonen som har erfaringer med servicereparasjoner fra han?

Det å ta seg en flytur to ganger hvert femte år for service er ikke så ille, men jeg verdsetter lokal nærhet i tilfelle det skjer noe med klokken. Har nemlig lest en del om flere med ymse produksjonsproblemer til de nyeste Overseas-modellene.
Vis vedlegg 388438

Som nevnt over her, kan du jo kjøpe brukt i Norge. Ligger en norsk fra 2020 ute. Skal være "svært pent brukt".
 
Hei,
Jeg har stått på venteliste i litt over ett år for 4520V med blå skive hos Vacheron Constantin Boutique i Sveits.
Nylig mottok jeg en e-post hvor de informerte om at en av klokkene kan leveres til meg i løpet av første kvartal.

Etter at Bjerke mistet AD-status, så har jeg blitt usikker på dette kjøpet. Tok kontakt med Bjerke i høst ang. fremtidig service, og de kunne bare behjelpe om klokken var kjøpt hos de.

Det som får meg til å tvile er dermed fremtidig service av denne. Dere som eier en VC i dag, hvordan sender dere den til service?
Fra det jeg er kjent med, så utfører Urmakermester Tidemann service på VC. Er det noen fra tidssonen som har erfaringer med servicereparasjoner fra han?

Det å ta seg en flytur to ganger hvert femte år for service er ikke så ille, men jeg verdsetter lokal nærhet i tilfelle det skjer noe med klokken. Har nemlig lest en del om flere med ymse produksjonsproblemer til de nyeste Overseas-modellene.
Vis vedlegg 388438
Hva er nyprisen på den i Sveits nå?

Min tilnærming:

X = Best bruktpris | gitt kjøpt i Norge & service ikke nødvendig;
Y = Verdiforslaget for å ha ditt navn på den;

Hvis nypris + flybillettene er <= X+Y;
Kjøp ny;
Ellers
Kjøp brukt for X;
End hvis.
 
Hva er nyprisen på den i Sveits nå?

Min tilnærming:

X = Best bruktpris | gitt kjøpt i Norge & service ikke nødvendig;
Y = Verdiforslaget for å ha ditt navn på den;

Hvis nypris + flybillettene er <= X+Y;
Kjøp ny;
Ellers
Kjøp brukt for X;
End hvis.
Fin algoritme!

Nyprisen med fratrukket sveitisisk mva + norsk mva = 360' ish.
Bruker retail price på 25 000 sveitsisk franc som utgangspunkt.