Vacheron Constantin-tråden

Veldig kul, men 500 er for dyrt mener jeg. Burde vært priset omtrent som IWC sin, også burde den vært mye billigere igjen. Men nå er jo kronekurs mye av årsaken her

Pris er vel et gjennomgangstema uansett hvilken vei man ser om dagen. Jeg forstår ikke helt motivet til fabriantene annet enn grådighet, men jeg undres mest over hvorfor de begynner med dette nå som hypen er over, det ville jo vært mer logisk når folk kastet penger rundt seg etter alt som viste tid for et par år siden. Det hjelper selvfølgelig ikke at krona er helt ødelagt heller.

Men on topic så synes jeg klokken er fantastisk! Synes ikke det er noen grunn til at denne skal være billigere enn spikerstål fra de andre to i treenigheten.

• Liker
Reaksjoner: mph90 og Ivar
Synes klokka er veldig fin. Men den er for dyr. Men står ikke noe tilbake for Patek og AP synes jeg.

Hmm. VC , AP og patek skala vel på en måte være helt der oppe . Det skal være grailer som er som kunststykket å rekne . Og skjønt om dette er det en kaller en innstegsmodell i dette segmentet så blir det heile litt meh.
420 000 for en pxr med litt finish på urverket.
Men den ser jo i det minste litt bedre ut en Patek sitt Patetiske forsøk då .

Særlig spenstig eller interessant i denne prisklassen er det jo absolutt ikkje .

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Har kikket en del på denne nå og detter dessverre ned på den negative siden.
Synes i det hele at dette er en litt unødvendig modell fra VC og som i tillegg er helt feil priset - både i forholdt til VC Fiftysix, som i stål med lenke og blå skive koster mindre enn halvparten.
Også veiet opp mot VC Overseas 41mm i stål med blå skive og som koster 100k mindre enn 222, så er prisen helt tullete.

420 000 for en PRX med litt finish på urverket.
Men den ser jo i det minste litt bedre ut enn Patek sitt Patetiske forsøk då .
Du mener «Patekiske» forsøk…jeg finner veien ut selv.

PRX er jo et stilig design da. Jeg er nok en av de som mener 222 kanskje er flottere enn Overseas. Og 37mm er jo spesielt elegant. Men muligens fetest i gull fortsatt?

Prismessig er den antagelig der den burde være. Pris er viktig i den faktiske målgruppen. Høy pris. Om VC har merkenavn nok til å ta AP/Patek-priser føles ikke helt intuitivt. Det er det antagelig kun annenhåndsmarkedet som har fasit på.

Du mener «Patekiske» forsøk…jeg finner veien ut selv.

PRX er jo et stilig design da. Jeg er nok en av de som mener 222 kanskje er flottere enn Overseas. Og 37mm er jo spesielt elegant. Men muligens fetest i gull fortsatt?

Prismessig er den antagelig der den burde være. Pris er viktig i den faktiske målgruppen. Høy pris. Om VC har merkenavn nok til å ta AP/Patek-priser føles ikke helt intuitivt. Det er det antagelig kun annenhåndsmarkedet som har fasit på.

Ja for all del . Det er en flott klokke . Men den er vel omtrent dobbelt så dyr som den burde være inneholder til ka det er. Men ja . Dette er jobi hovedsak beregnet på kjøpere med dype lommer og null interesse annet en at det skal være dyrt .