Vad blir din neste drömmeklokke??

Står selv mellom en del valg...
1. Nye keramiske subben, ok pris ifra gråmerked i USA, men denne kommer sannsynligvis synke kraftig i pris om noen måneder
2. Tudor chrono heritage, liker designen meget godt og bra pris men den er likvell en Tudor, litt Rolex-wannabee stemplet
3. Submariner LV (ikke-keram) eller en Zenith Daytona da de klassiker og er gode investeringer på lang sikt
4. Zenith el primero nye vintage retro klokke, men vanskelig å finne for kjöp
5. Audemars piguet Royal Oak Offshore, fortsatt kul og droppet kraftig i pris ... men dyr for daglig bruk og har den gått ut på dato i stil?

Akkurat nå mye inn på en klassik LV eller nye keram sub ... Hype hype!

Rjkersem; har prövt deepsea'n för men mine armer klarte ikke den:(
 
Blir vel neppe i år, men jeg ønsker meg denne:

JLC_Polaris_1968v_new1.jpg


Og denne:

Blackout.jpg


Og selvfølgelig alle jeg har solgt det siste året...:cry:
 
Av en eller annen grunn har IWC Mark XVI figurert mye i tankene mine siste dagene...:cool:
 
Står selv mellom en del valg...
1. Nye keramiske subben, ok pris ifra gråmerked i USA, men denne kommer sannsynligvis synke kraftig i pris om noen måneder
2. Tudor chrono heritage, liker designen meget godt og bra pris men den er likvell en Tudor, litt Rolex-wannabee stemplet
3. Submariner LV (ikke-keram) eller en Zenith Daytona da de klassiker og er gode investeringer på lang sikt
4. Zenith el primero nye vintage retro klokke, men vanskelig å finne for kjöp
5. Audemars piguet Royal Oak Offshore, fortsatt kul og droppet kraftig i pris ... men dyr for daglig bruk og har den gått ut på dato i stil?

Akkurat nå mye inn på en klassik LV eller nye keram sub ... Hype hype!

Rjkersem; har prövt deepsea'n för men mine armer klarte ikke den:(


Nye subben er et veldig godt alternativ for en "daily beater". Den er har akkurat så mye/lite ekstra punch i forhold til gamle at den får tilstrekkelig med presence på armen. Men jeg tror prisen skal ned og fort...

Når det gjelder AP ROO er dette en klokke jeg har hatt i kikkerten lenge, og tilogmed hatt i bestilling ved to anledninger. Tilfeldigheter vil ha det til at denne ikke er i mitt eie foreløpig, og nå er jeg blitt veldig usikker. Om den er gått ut på dato? Kanskje, men fortsatt kanonfet. Mange synes at annenhåndsverdien på disse er dårlig, men jeg er av en annen oppfatning. Den koster jo fortsatt like mye brukt, som den gjør ny i gråmarkedet. I Norge er AP dyrt, men mot f.eks US veil er prisfallet bare på ca 25% på normalt brukte klokker. Dette synes jeg ikke er galt.
Men den har visst vanvittige servicepriser, og alt i alt gjør dette at jeg har lagt planen om en AP ROO på is - inntil videre...
 
Hoho, det dere karakteriserer som klokke til daglig SPORTY bruk, er for meg klokker som ikke hadde fått wt
om det var noe sporty involvert.

Så jeg har skjønt at jeg må ha en mekanisk beater etterhvert, Stowa? Noe japansk? Sinn? Seamaster? Vet ikke enda.
(Drømmeklokke til hverdagsbruk? Deepsea SeaDweller!)
 
For min del er følgende modeller på listen over kommende "muligheter", men cash flow etter innkjøp av en Omega og fire Rolex i år + nytt kjøkken, oppussing av bil etc gjør vel at det meste får vente til neste år...

1. Daytona (JoLu's frister latterlig mye...), enten Zenith eller noe ordentlig gammelt (gammel Newman med sort skive og hvite subdials...ahhhhhh)
2. Jubileumsmodell av Universal Geneve Compax Cronograph i blå/hvit/sølv. Denne SKAL inn i samlingen. Angrer som en hund på at jeg ikke slo til på den Dag Braanaas hadde til salgs - den var helt perfekt..
3. SM300. Helst strøken vintage, men gjerne en Watchco. Denne skal inn i samlingen.
4. Ettersom jeg begynner å bli "mett" på Rolex sportsmodeller med safir står 5513, 1675, 1680, 1655, 1665 på listen.
5. Ok, mangler jo en Sea Dweller, og dersom jeg skulle hatt en med safir er det tripple-six med matt skive som gjelder.

Faen, som om denne hobbyen ikke var dyr nok fra før av...
 
Er på tight budsjett, men har noen som er aktuelle;

-Seiko SKX007 - har 009, er kjempefornøyd, og kan godt tenke meg denne også.

-Stowa Marine Original - vurderer denne som 18årsgave til meg selv. Synes den er skrekkelig lekker, erkeklassisk og noe jeg kan ha LENGE, men er usikker på hva som er penest mtp vanlige tall, romertall, sekundviser eller date ved 6-tallet o.l. Tar gjerne i mot innspill her!!

-En form for B-Uhr/klassisk flyver - enten Stowa Flieger, noe a la Steinhart eller noe annet som ikke er alt for dyrt. Tar i mot forslag her også, trenger flere alternativer.


-Må nesten ta med en drøm som ligger litt fremover i tid; liker svært godt Rolex GMT Master II med pepsi-bezel, så denne står høyt. Forhåpentligvis en dag..! IWC Portuguese også likes godt.

-Den ultimate grail er for meg Rolex Suben i hvitt gull med blå skive og bezel - bare så synd at veiledende pris er 215.000 kroner --___--


Har så mange andre drømmer også, men lar det være med dette foreløpig! :)
 
Jeg har gått meg fast i vintage-Rolex-fellen og tar meg selv i å tråle nettet etter vanvittig overprisede røde Seadwellere, milsuber og slikt. Dessuten har jeg tittet på JoLus Daytona hver eneste dag siden annonsen ble lagt ut. Det er en klokke som jeg for femten år siden syntes var det mest Rolexvulgære uret som fantes, mens jeg nå er helt sikker på at en slik havner i samlingen før eller senere. Jeg antar at neste kjøp blir en slik - eller en red sub. Eller en Seadweller. Eller en GMT 1675. Eller en IWC Mk XII. Eller en Blancpain AquaLung. Eller en 69-modell Speedmaster. Sukk.
 
For øyeblikket er jeg (som endel andre her inne) bitt av IWC basillen.;)
En Ingenieur eller Aquatimer vintage collection står høyt på lista.
Kanskje en Portofino til penbruk.

Har veldig lyst på den nye sub'en med grønn skive, men må rett og slett se denne i virkeligheten før en avgjørelse kan tas.

Også selvsagt en Blancpain fifty phantoms, selv om denne vil gi skikkelig "realpain" på kontoen.

-Stowa Marine Original - vurderer denne som 18årsgave til meg selv. Synes den er skrekkelig lekker, erkeklassisk og noe jeg kan ha LENGE, men er usikker på hva som er penest mtp vanlige tall, romertall, sekundviser eller date ved 6-tallet o.l. Tar gjerne i mot innspill her!!

-En form for B-Uhr/klassisk flyver - enten Stowa Flieger, noe a la Steinhart eller noe annet som ikke er alt for dyrt. Tar i mot forslag her også, trenger flere alternativer.

Kan varmt anbefale Stowa MO. Den med vanlige tall, håndopptrekk og uten dato. Denne kommer i en versjon med det nye Durowe urverket. Dette bør gjøre den ennå mer attraktiv.:D

Ellers synes jeg at Stowa Flieger'en uten logo er finest. En real klassiker. Eneste bakdelen er at den kun er 40mm. Et par mm til hadde gjort seg på den.
 
Morsomt å se hva enkelte ønsker seg for daglig sporty bruk her ja :p Men vi definerer vel "sporty" litt forskjellig alle sammen :)
 
Hoho, det dere karakteriserer som klokke til daglig SPORTY bruk, er for meg klokker som ikke hadde fått wt om det var noe sporty involvert.
+1

Jakter ivrig på en Panerai om dagen, men den får i alle fall ikke være med på ordentlig aktiviteter.
Til slikt bruk har jeg veldig lyst på en Suunto Core. Lav profil på håndleddet, tåler mye juling, billig rem, ekstremt god lesbarhet, kompass og stoppeklokke og tåler milevis med sti-sykling uten å riste i filler
ImageVaultHandler.aspx
 
Kom akkurat hjem fra min lokale klokkepusher med det som ble drømmeklokka idag.;)
To be continued i en unboxing tråd....:mrgreen:
 
+1

Jakter ivrig på en Panerai om dagen, men den får i alle fall ikke være med på ordentlig aktiviteter.
Til slikt bruk har jeg veldig lyst på en Suunto Core. Lav profil på håndleddet, tåler mye juling, billig rem, ekstremt god lesbarhet, kompass og stoppeklokke og tåler milevis med sti-sykling uten å riste i filler
ImageVaultHandler.aspx

Har to Paneraier som stort sett får være med når jeg ikke har på meg dress (da blir det gjerne ur som buler litt mindre under mansjetten). Panerai er jo solide bruksur!
 
Forhåpentligvis blir det en Sub på meg rundt årsskifte, hvis det ikke skulle dukke opp noe annet før den tid jeg bare må ha :p Ellers står en Ploprof og den nye Tudor Heritag`en høyt på listen, men realistisk sett vil det nok bli lenge til neste klokkekjøp etter at Suben kommer i hus :(
 
Blir mer og mer fristet av Zenith nylansering av el primero men kun 4 forhandler i Norge:-?
Tidemann & D Andersen Oslo, Knut R Hansen Drammen og LErvik ur Haugesund.
Noen som vet om de har Zenith inne, og hvis de er greie og forholde seg til? Ikke kjöpt noe av dem her 4 urmakene tidligere. HEr e klokken som i tillegg til keram subben og LV subben frister mye nå :evil:

zenith-el-primero-striking-10th-watch.jpg
 
Morsomt å se hva enkelte ønsker seg for daglig sporty bruk her ja :p Men vi definerer vel "sporty" litt forskjellig alle sammen :)

Sport? Er det ikke nok trim å løpe mellom alle AD'ene for deretter å stå med 200 i puls mens du fikler med klokkene?