Vad blir din neste drömmeklokke??

Har to Paneraier som stort sett får være med når jeg ikke har på meg dress (da blir det gjerne ur som buler litt mindre under mansjetten). Panerai er jo solide bruksur!
Får jeg tak i en Panerai blir nok den på armen 90 % av tiden jeg er våken, men skal jeg leke håndverker eller trene vil jeg nok ta på noe annet.

Jeg mener å ha hørt eller lest at mekaniske ur ikke er alt for glade i å bli utsatte for langvarig risting om man ønsker lang levetid. Mulig dere her på forumet har andre erfaringer?
 
Får jeg tak i en Panerai blir nok den på armen 90 % av tiden jeg er våken, men skal jeg leke håndverker eller trene vil jeg nok ta på noe annet.

+ 1

Min panerai får ikke bli med på trening, når jeg leker håndverker eller når jeg er ute i naturen.
 
Har lenge gått å siklet på Deepsea. Blir lenge til et evt kjøp, men det er den som topper vil ha lista.
 
Etter at Texas Timexen kom i hus så har jeg tittet på deepsea, tudor chrono og pam 312 igjen.
Lurker litt etter en Breitling SA også, og en datejust II.
 
Får jeg tak i en Panerai blir nok den på armen 90 % av tiden jeg er våken, men skal jeg leke håndverker eller trene vil jeg nok ta på noe annet.

Jeg mener å ha hørt eller lest at mekaniske ur ikke er alt for glade i å bli utsatte for langvarig risting om man ønsker lang levetid. Mulig dere her på forumet har andre erfaringer?

Jeg skal innrømme at heller ikke jeg ville hatt på meg et mekanisk ur hvis jeg skulle brukt et trykkluftbor, men det skulle gå greit å bruke det til mindre ekstreme aktiviteter. Visstnok skal golfspilling også være ganske brutalt mot mekaniske ur, men siden jeg ikke spiller golf, har jeg ikke noe problem med det.

Generelt er det vel mitt inntrykk at ur tåler atskillig mer enn vi klokkenerder ofte er tilbøyelige til å tro.
 
SUBMARINER LV

Kjøpte nylig drømmeklokka,Submariner med grønn bezel.Har en del andre klokker men denne blir på hånden en god stund:)
 
Kjøpte nylig drømmeklokka,Submariner med grønn bezel.Har en del andre klokker men denne blir på hånden en god stund:)

Snakker vi da ny eller gammel modell? Jeg så på den nye i går. Det ble nesten kjøp :) Men, jeg kjøpte drømmeklokka i stedet :)
 
Jeg sikler på en helgull Sub, men klarer ikke bestemme hvilken modell som er finest, men dette er langt utenfor min prisklasse desverre. Ellers så er PAM 219 litt nærmere budsjett.

Så om jeg hadde fått masse penger hadde jeg kjøpt en Helgull Sub og en 219. 219 koster jo rett over 40´så er jo litt penger det også.

Får se om jeg blir lei av Da Vincien etter vært.
 
Jeg sikler på en helgull Sub, men klarer ikke bestemme hvilken modell som er finest, men dette er langt utenfor min prisklasse desverre. Ellers så er PAM 219 litt nærmere budsjett.

Så om jeg hadde fått masse penger hadde jeg kjøpt en Helgull Sub og en 219. 219 koster jo rett over 40´så er jo litt penger det også.

Får se om jeg blir lei av Da Vincien etter vært.

Skulle jeg ha kjøpt helgull ville det ha blitt en 116619. Den er ikke fullt så bling som en i gult gull :)
 
Jeg holder en knapp på 116618 LN, Synes denne er helt rå! Men usikker på om gult gull funker på armen min, men etter å ha sett I Love You Phillip Morris var den jo ikke så ille.
 
Ja denne er vanvittig flott og vekker knapt oppmersomheten til noen uten for klokke-universet

Riktig!

Skulle for øvrig ha ønsket at Rolex leverte en vanlig stålsub med blå skive og bezel... Den hadde jeg kjøpt umiddelbart!
 
Sport? Er det ikke nok trim å løpe mellom alle AD'ene for deretter å stå med 200 i puls mens du fikler med klokkene?

Hmm, godt poeng. En hel ny verden åpnet seg for meg plutselig nå når jeg kan se på det slik!
 
Har alltid vært interessert og nyskjerrig på klokker, men det er vel først i det siste interessen har begynt å bre om seg...Har nok, dessverre i likhet med mange andre, assosiert Rolex mest med "überharry" - men jammen har de ikke mange fine - i STÅL vel og merke! Denne er vel "pensum" men veldig sjarmerende synes jeg:
gmt2.jpg

Ellers liker jeg Omega Planet Ocean veldig godt - denne SKAL jeg ha om ikke altfor lenge:
Ymug.jpg

Ellers SKAL også jeg ha en vintage 300SM evt WatchCo. Nydelig!
SM300map1.jpg

Nøkterne ønsker på meg, altså;)
 
Står selv mellom en del valg...
1. Nye keramiske subben, ok pris ifra gråmerked i USA, men denne kommer sannsynligvis synke kraftig i pris om noen måneder
2. Tudor chrono heritage, liker designen meget godt og bra pris men den er likvell en Tudor, litt Rolex-wannabee stemplet
3. Submariner LV (ikke-keram) eller en Zenith Daytona da de klassiker og er gode investeringer på lang sikt
4. Zenith el primero nye vintage retro klokke, men vanskelig å finne for kjöp
5. Audemars piguet Royal Oak Offshore, fortsatt kul og droppet kraftig i pris ... men dyr for daglig bruk og har den gått ut på dato i stil?

Javel da var besluttet tatt og det ble en......

Ny Sub LV (V-serie) bestilt :D
Hvorfor dette da.. fikk prövet nye keram-subben men fölte den ble for stor og flashy for meg med maxi case og keram bezel, bandet var bra men liker uansett sub på NATO.
Tudor Chrono, kul men trenger ikke en 3:e chrono.
Zenithen kulm kanskje en annen gang, trengte egentlig en ny "dykker"
AP ROO, fölte denne ble konkurrente til Daytonan min og så er den alldeles for stor
Dealbreakern ble å spörre ungene, og faktumet att LV begynner bli vanskelig å finne ny.
 
Gratulerer KarlFr :)

Gotta go maxi, eh? Samtidig ha muligheten til å bytte mellom diverse inserter. Frister å prøve meg på en pepsi insert, hehe.
 
Jeg kunne rett og slett godt tenkt meg denne:

SNC14173.jpg


I dag har jeg kikket på en gull Daytona, den var flott! Men jeg lurer på om ikke vintage Sub eller GMT i gull er hakket hvassere. Jeg er klar for litt bling.

Dscn12813.jpg