Valgets kvalme

Syns du skal velge den som sitter best på armen. Selv har jeg vært strålende fornøyd med iwc i årevis.

Bare en klokke? Går det an, det da?
I så fall hadde det blitt en helt annen klokke for min del. Av desse to, den som føles best på hånden, men jeg ville ønsket at IWC'en satt best...
Hvilken grad av 2824 sitter i Pelagosen?

Jeg hadde valgt Pelagosen:D
Den ser helt helt rå ut og titanen gjør den nok til en drøm å bære. Gleder meg til å prøve den selv.
Har selv hatt 3568 og den satt ikke spesielt behagelig på mitt håndledd.

Bare en klokke? Går det an, det da?
I så fall hadde det blitt en helt annen klokke for min del. Av desse to, den som føles best på hånden, men jeg ville ønsket at IWC'en satt best...

:p Lidenskapelig opptatt av ur siden unge unge år. Men prinsippfast klokkemonogamsit hele veien. Et ur til alt.

Har sett påstander om både Chronometer og Elabore.

Å dømme etter bildet på Tudors hjemmeside vil jeg tro det er Chronometer (eller Top, det er tross alt samme urverket men uten COSC-sertifisering). Jeg synes det ser ut som både Incabloc og Glucydur balansehjul. Tipper en mail til Tudor vil gi ganske greit svar; de er i motsetning til veeeeldig mange andre ærlige nok til å kalle et 2824 for 2824 ihvertfall.

Jeg er ganske fascinert av Pelagosen, og synes det er skandale dersom det skulle vise seg å være noe mindre enn Chronometer grade til den prisen.

Er fascinert av Pelagosen, men iwcen med lenke vinner. Selv om jeg synes den er vel stor og høy. Pene klokker begge to.
Ot: regner med du skal selge din nåværende klokke ref strategien din. Er ikke d kjipt om den har vært m deg på mye? ;)

Er fascinert av Pelagosen, men iwcen med lenke vinner. Selv om jeg synes den er vel stor og høy. Pene klokker begge to.
Ot: regner med du skal selge din nåværende klokke ref strategien din. Er ikke d kjipt om den har vært m deg på mye? ;)

Jo faktisk så er det det. Sett mye på den ute på tur i regnet idag. et helt utrolig fantastisk flott ur med mye minner. Men TS har fullstendig korrumpert min sjel. Men et siste prinsipp skal dere ikke få slite av meg og det er prinsippet om kun et ur. Hatt det i ti år og nå vil jeg ha noe nytt. Vil heller ikke ha chrono på uret. Bare rent og pent uten subdials. Toolwatches passer meg bra og de overnevnte er i mine øyne høyt på listen over attraktive innenfor den kategorien.

Pelagosen er bare helt sinnsyk flott og i titan som jeg holder så kjært. Men redd den ikke sitter som den skal. Prøvde BB, Nye Explorer 2 og Sub nylig, de har jo alle samme kasse når alt kommer til alt. Det funket ikke på armen min. Og da tror jeg Pelagosen ikke kommer til å henge godt heller. IWCen som i mm er større derimot hang som et skudd, jeg ble tatt på sengen. Ser på blogger rundt om at IWCen får myyyye skryt for særdeles nøyaktig urverk over tid. Eneste kan være skade på bezel som kan bli dyrt. Men dyrt blir det med alt om man drar det med hvor som helst, det kan jeg skrive under på. Tenkt litt på hvit AT og så bytte ut skiven med den som står i den andre utgaven. Ergo hvit bezel med sort skive. Eller bare den vanlige svarte med særdeles gule detaljer. Mye å tenke på folkens. For et år siden hadde jeg ingen problemer. Helt til jeg en kveld googlet IWC og gikk inn på et treff på noe som het Tidssonen, livet har aldri vært det samme............

Her nå du jo gå for den som gir deg mest godfølelse:) Sitter IWC'en best og visa versa bør valget være enkelt og greit;) Ville nok gått for IWC AT selv.. Men har ikke sett eller prøvd Pelagosen på nåværende tidspunkt..

Synes IWC AT med hvit skive er noe av det feteste som er å skaffe av dykkerur. Pelagosen er fascinerende og utrolig fin, men av disse to ville nok jeg gått for IWCen selv. Den er bare skikkelig tøff.

Pelagosen er bare helt sinnsyk flott og i titan som jeg holder så kjært. Men redd den ikke sitter som den skal. Prøvde BB, Nye Explorer 2 og Sub nylig, de har jo alle samme kasse når alt kommer til alt.

Pelagos er 42mm, mener du nye Sub også er 42mm? Det var nytt - gledelig nytt!!! - for meg...

ENKELT:

499626d1314228065-show-your-wishlist-iwc2.jpg

Du mener vel "VALGETS KVALER" i overskriften din ...? ;)

Har man forøvrig noen tanker om hvordan det er å presse ADer ned på urverketpriser? Nye ATen feks ligger jo en rundt 3000 rimeligere på urverket enn hos AD.