Velge en "entry level" chronograph

Denne er pen, utsolgt for øyeblikket men kommer sikkert en ny versjon:

Ser sånn ut: :)

1664977914654.png
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Jeg så en artikkel på Hodinkee om Chopard Mille Miglia, som de tagget med «entry level». Klokka så kul ut, så jeg søkte den opp…

OK! 80 lapper er ikke «entry level», med mindre Hodinkee er et magasin for oligarker. ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Ivar og Trifide
Marc Frankel snakket nettopp om en ny klokke som kommer fra Islander. En "Amerigraph", som er en made in USA (som i "assembled") chronograph.
Spennende.
 
Ooo! Denne rykker raskt opp på førsteplass, og øker dermed budsjettet noget. :)

LJ-LM-010_SLANT_1_5000x.jpg


 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: chrgod og Trifide
Ser verkligen fram emot att se vart det här landar till slut. Ser budgeten är på väg uppåt också och i närheten av Le Jour så är ju tidigare nämnda Hamilton Intra Matic chrono inte så långt borta.... står på min lista så är partisk där.

Lite lägre ner i pris så har Seiko precis släppt en ny Speedtimer Solar som hoppar upp från 39 till 41 mm och kanske passar dina önskemål bättre. På den gillar jag subdial för 24 timmars-mätning som kan användas som andra tidszon om man reser. Har också färgskillnad på tachymetern för farter över 250 vilket passar mig perfekt så man kan hålla koll när man är nere på autobahn.

Screenshot_20221013-195612_Chrome.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Hehe, ja. Sånn kan det gå. Men jeg er tidenes vinglepetter, så når - og og i det hele tatt om - det blir noe av, er mildt sagt usikkert. ….og erfaringsmessig er er ikke månedene som kommer nå de med størst slingringsmonn i budsjettet

Men ja. Jeg har et par favoritter fra lista, og man vet aldri. :)

Ja, oppdatert Speedtimer ser mye bedre ut faktisk! :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Chrono fra Islander Watches tror jeg kan bli veldig bra. Har eid, og kjøpt til faren min, en av SKX-klonene til Mark der og kvaliteten er veldig bra for pengene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Ja. Le Jour får visst ikke flere 7750, så de driver og bytter til Sellita SW200, men såvidt jeg har forstått, er de to tilnærmet identiske.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet