Venteliste klokker

Det er derfor jeg holder meg til klokker som ikke Gud og hvermann har lyst på.

Der hype er et ukjent fenomen og du ikke betaler for smart markedsføring, men ren high end horologi.

Ren high end horologi er smart markedsføring, pågående opphausing av produkter er uklok markedsføring.

Har ikke du en bankboks med noen opphypede klokker sånn til enhver tid?

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Jeg kjøpte selv endel 116520 for 10-12 år siden når den var hypet som værst. Da var ventelistene opp i 3-5 år. (I London opererte ADene med 9 år)
Mange satte seg på liste med visshet om at "om 5 år har jeg sikkert klart å spare opp 50 tusen."

Da dagen kom å plutselig Ad ringte så var det endel som fikk litt "hetta" syns det var mye penger, å takket nei. Da ble nestemann på lista ringt opp. Takket han også nei, så ringte man En Nigeriansk Svindler fra Kristiansand ;)

Hvem er vel ikke glad i penger?
Om man kan tjene noen kroner på å ha litt flaks og/eller fremsynthet, hva er galt med det? Jeg vil nesten heller si at de som kjøper overprisede ting er de som er de dumme. Men hvor går grensen for overpriset eller ikke? Hvis markedet er villig til å betale, så er vel prisen rett? Og begrenset tilgjengelighet, kombinert med utålmodighet (og kanskje uvitenhet) blant kjøpere gjør at spekulanter overlever.
Se bare på de som kjøper Rolex nye med rabatt, og selger uten tap eller til og med fortjeneste..

Men å sammenligne med nigeria-svindel? Vel... Eneste fellestrekk er hvis det faktisk er virkelig overpriset (dvs markedet er gerelt ikke villig til å betale den prisen), og kun en uvitenende/dum kjøper og/eller tillitsvekkende selger som fremsetter rene usannheter på en overbevisende måte..

Verden er ikke rettferdig, og de snilleste vinner ikke. Om noen betaler "for mye" for en vare er vel opp til kjøper?

Jeg er enig i at spekulanter (som på andre åpne markeder) bidrar til prisvekst. Men that's life (eller tilbud og etterspørsel igjen - som gjør at det går ann å spekulere).
Men jeg er sterkt imot at spekulanter spekulerer i å tjene penger på å unndra mva. Uavhengig av hvem som faktisk har tatt den med over grensen. Men det finnes det nok andre tråder å diskutere emnet i.

Hvis noen forøvrig vil gi 150k for min daytona, så hversågod. Jeg hadde ren flaks som fikk den tidlig tror jeg. Flott klokke, men 40k i fortjeneste kommer godt med, kanskje til en flott vintage Rolex.. :)

Tilbud og etterspørsel bestemmer pris, jeg trodde faktisk det skulle vært solgt flere fra forhandler per i dag - er vel under en håndfull her på forumet, og jeg har telt nesten 30 som står på venteliste her på forumet..