Verdifastsettelse av MEGET spesiell Rolex???

Medlem
23. juli 2010
Kan noen Rolex guruer på forumet her hjelpe meg med å verdi fastsette dette uret..

Vet ikke annet enn det man ser ut ifra bildene.

Den er uten bok/sertifikat eller service historikk.

Hvor mye er denne salgbar for utifra bildene?

denrarerolexen.jpg

rarerolexen2.jpg

Mvh
Chri1is

Ikke det at jeg skal komme svevende inn her som syvende far på hornet.
Det finnes Tudor ur med Rolex også på skiven. Men denne er en "reprosuksjon". Den er litt for "clean", rett og slett. Patosen på de originale er vanligvis påfallende.
Jeg har holdt en i hånda og var på nippet til å kjøpe. Disse hadde også Rolex verk, mener jeg å huske.
Prisen på disse hybridene har eksplodert, på lik linje med Tudor Prince chronoene og Tudor subene. Jeg husker jeg hadde flere gode muligheter på begge til latterlige priser i forhold til dagens nivå. Det angrer jeg litt på, kan du si...;)

Ikke det at jeg skal komme svevende inn her som syvende far på hornet.
Det finnes Tudor ur med Rolex også på skiven. Men denne er en "reprosuksjon". Den er litt for "clean", rett og slett. Patosen på de originale er vanligvis påfallende.
Jeg har holdt en i hånda og var på nippet til å kjøpe. Disse hadde også Rolex verk, mener jeg å huske.
Prisen på disse hybridene har eksplodert, på lik linje med Tudor Prince chronoene og Tudor subene. Jeg husker jeg hadde flere gode muligheter på begge til latterlige priser i forhold til dagens nivå. Det angrer jeg litt på, kan du si...;)

Denne kan bli min/ eller andre sin for ca. 10.000..
Men jeg har nå fått høre av flere, ref. svar i denne posten at dette er et ur med "fake" skive.
Jeg har ikke mulighet til å ta og føle på uret, da det skal på auksjon, men kan sikre meg det for overnevnt pris utenom auksjon..

Legger du på et par tusen til så kan du jo skaffe den en original Rolex Datejust isteden... DET er en skikkelig klassiker!

Kan du vise til dokumenterte tilfeller av disse? :) Jeg kan ikke huske å la lest artikler eller sett bilder.

Kan du vise til dokumenterte tilfeller av disse? :) Jeg kan ikke huske å la lest artikler eller sett bilder.

Skal se om jeg kan hoste opp noen bilder. De omtales bl.a. på wus som meget sjeldne.:D

Edit: la meg også legge til at den jeg fikk se på, hadde Tudor som hovedlogo og Rolex som tilføyelse nederst på skiven, altså motsatt av det som vises på den her.

Glimerende! :D Det føles alltid lite tilfredsstillende å henvise til rykter og meninger.