Victorinox Inox

10805560_10152686821692562_7837089004294196562_n.jpg

Flott mulighet til å vinne en I.N.O.X. i dag, via Tidssonen-sponsor David-Andersen sin julekalender!

https://www.facebook.com/pages/David-Andersen/262470460431507

http://adventskalenderen.com/site/calenderview/MjAxNC00ODMtNQ/

Var innom hos den lokale urmakeren i dag, å måtte ta Inox`n i nærmere øyesyn. Merket "havesyken" presset når jeg fikk klokken på armen. Har automatiske klokker som favoritter i klokkeboksen.. men denne kunne jeg fint hatt med i samlingen :mrgreen: Utrolig fin i grønn versjon synes jeg.
Plastbeskytteren som kan brukes synes jeg mindre om..
Mulig denne klokka kommer på min ønskeliste

Var innom hos den lokale urmakeren i dag, å måtte ta Inox`n i nærmere øyesyn. Merket "havesyken" presset når jeg fikk klokken på armen. Har automatiske klokker som favoritter i klokkeboksen.. men denne kunne jeg fint hatt med i samlingen :mrgreen: Utrolig fin i grønn versjon synes jeg.
Plastbeskytteren som kan brukes synes jeg mindre om..
Mulig denne klokka kommer på min ønskeliste

Kan trygt anbefale grønn Inox. Jeg har denne og bruker den sammen med brun skinn-nato. Spesiell kombo som skiller seg ut.

21mm nato til INOX

Jeg kom over et lite parti 21mm Phoenix Admiralty Grey nato-reimer på Ebay.

Ikke lett å finne 21mm reimer, og dette er god kvalitet. Jeg har to Phoenix-reimer fra før, og nå har jeg bestilt en til INOXen også.

http://www.ebay.com/itm/121535954358

Todda

Da kom min Phoenix Admiralty Grey-nato. Sitter som et skudd på INOXen!

2015-01-17125530-inox-lite_zpsaecf3256.jpg

Todda

Det var en stilig kombo @Todda

Lurer på hvordan Inox hadde vært på stållenke. Vurderer å bestille en 21mm lenke på bayen og prøve. Koster ikke allverden. Jeg blir aldri komfortabel uansett hvilken nato jeg bruker på min grønne Inox. Jeg bruker for det meste den natoen som følger med eller en brun skinn nato.

Edit:
Prøvde å sette på den originale gummireimen som fulgte med. Den har jeg aldri prøvd på, men må si at jeg liker den med gummi.

Redigert av en moderator:
Er det internasjonal garanti på INOX? Tenker på hvis man kjøper fra utlandet og noe skulle skje.

Er det internasjonal garanti på INOX? Tenker på hvis man kjøper fra utlandet og noe skulle skje.
Ja, det er det. Jeg kjøpte min i Dublin, Irland. Ble fortalt av AD at det er internasjonal garanti. Tviler på at jeg noen gang kommer til å få bruk for denne garantien, da dette må være en av verdens mest testede klokke for robusthet (ref: overkjørt av tanks, nedfrosset i is 168 timer, vært i en flamme på 1200 grader i 5 min, sluppet ned på betong fra 10 m høyde og ca 126 andre drøye tester.

Hvor mye koster en slik i Norge da?

Ca 4800,-.
Mener å ha lest her inne at man får de for rundt 3200-3500,- inkl frakt og mva (kursavhengig) fra f.eks. Jomashop.

Jeg måtte ut med ca 2600,- hos AD i Dublin.

Redigert:
Når det oppgis på ebay at "import charges at check out", så er det fiks ferdig inn til Norge? Får ikke noe brev i posten om mer avgifter/toll?

Siste gang jeg kjøpte på Ebay og at det gikk gjennom Ebay shipping system som momser i foran helle greie(da man betale en tillegg) kom det hos meg uten moms betaling fra norske toll: Fikk aldri brev.
Jeg mener til og med at jeg sparte den tollbehandling sånn, siden det ble betalt direkt uten at tollfolket måte grise sine hender og ta seg rundt 200 for det:rolleyes:.

På side: Faktisk nå er det 350Nok grense før man betaler moms. Før var det 200 på valuta av enkelte vare.
Vant vi? Nei, faktisk fikk vi bare en agurk i r@va: Siden nå det blir med porto og forsikring inkludert!
Kjempe: Får du sendt noe(for eks i glass) som du vant for 190Nok på Ebay auksjonen og du skulle få det fraktet skikkelig: Med 200Nok i shipping+forsikr. Må du betale moms! Så gøy og så rettferdig fikk vi det...:mad:
Å momser frakt og forsikring: Norge er sikkert det eneste land i føking universet som har tenkt på det.
De burde f@n ta patent på det, så unik er det...

http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/350-kronersgrensen/

En på watchuseek forumet har photoshoppet en rød Inox med svart reim. Ganske snasen.
C3D430DD-95DB-41C1-BE62-18DEDAB4DAD9_zps3gujlfqr.jpg

Testet lenke på Inox i dag. Er usikker på hva jeg synes. Den ble liksom litt kjedelig. Heldigvis er lenken bestilt billig på Ebay.

• Liker
Reaksjoner: Todda