Vinterjakke

Dette er alt du trenger.
1000003717.png

Kjøpte en Fjellräven Greenland Winter i fargen Deep Forest i Tromsø denne uka. Kjempeførnøyd. Har lett lenge etter en lignende "militær" jakke. Denne satt perfekt og er ikke for "radikalisert". :)

fjallraven-men-s-greenland-winter-jacket-upload-c601732f53.jpeg

875a346f2a6d8aa3b2bb9bd8095f93606e65d173-1770x2168.jpg
Har vært i byen idag å letet etter fjellreven. Lite utvalg.bare vase modeller inne.
Tenkte å se på de modellene en kan bruke fjellreven voks på.virker jo genialt ut

Triste greier UBR xl er for trang over armene og xxl er for løs over alt.så ølmagen som tidligere nevnt,var minste problemet.

Redigert:
Kjøpte en Fjellräven Greenland Winter i fargen Deep Forest i Tromsø denne uka. Kjempeførnøyd. Har lett lenge etter en lignende "militær" jakke. Denne satt perfekt og er ikke for "radikalisert". :)

fjallraven-men-s-greenland-winter-jacket-upload-c601732f53.jpeg

875a346f2a6d8aa3b2bb9bd8095f93606e65d173-1770x2168.jpg
Kunne tenkt meg en i sort. Men er de romslige i størrelsen? Ikke alle XL som passer meg

Dette er alt du trenger.
Vis vedlegg 386339

Holder den?

Jeg bruker opp Swims støvler på én vinter (gjort det 3 ganger) (og ref Uggsene mine som jeg har trashet i 20 år lengre opp i tråden) og har ødelagt glidelåsene på 1 Swims ryggsekk og 1 weekend bag på det jeg synes er altfor kort tid.

Jeg sliter "aldri" ut noe så ca halvparten av tingene jeg har kastet de siste 10 årene har det stått Swims på.

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Holder den?

Jeg bruker opp Swims støvler på én vinter (gjort det 3 ganger) (og ref Uggsene mine som jeg har trashet i 20 år lengre opp i tråden) og har ødelagt glidelåsene på 1 Swims ryggsekk og 1 weekend bag på det jeg synes er altfor kort tid.

Jeg sliter "aldri" ut noe så ca halvparten av tingene jeg har kastet de siste 10 årene har det stått Swims på.
Enig. Har også dårlig erfaring Swims. Dårlig kvalitet.

• Liker
Reaksjoner: UJU
Synes Swims frakkene er helt grei kvalitet, har både Zürich og en eldre frakk/jakke tilsvarende Grenoble. Mange år gamle, fortsatt like fine.

Swims er jo ikke spesielt dyrt, tenker du får akkurat det du betaler for. Skal du ha noe dyrt og vanntett er det bare å gå for en Burberry eller Mackintosh, evt. en rimeligere Barbour med fôr.

Skal du ha noe skikkelig varmt anbefales Canada Goose, evt. en litt rimeligere parkas fra Norrøna Oslo-serien.

Ellers enig i at gummistøvlene til Swims er dårlige, de er faktisk helt elendige.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Holder den?

Min har holdt fint i 2 sesonger. Fortsatt varm, fortsatt intakte sømmer og glidelåser og vanntett.
Har ikke forsøkt støvlene, men har hatt Zurich i 4 år og, Zermatt i 2 sesonger. Uten problemer.

Jeg opplever det som bang for the buck iallfall:)

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Har to jakker fra Swims.
Rimelig middels kvalitet. :censored:
Glidelåsen på den ene er nokså slarkete og kommer nok til å ryke om en sesong eller to.

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Akkurat sett på prisene på Canada Goose, og de er jo rimelig drøye. Samtidig er min eldste 20 år gammel, har vært brukt i 15 og vært hoved-vinterjakken i kanskje 12 år. Den har fått refleksteip og blir brukt på snøscooter og til tømmerhogst. Borrelåsene er utslitt, mansjettene har raknet, og det er 2 små hull slitt på innsiden av hvert erme. Men jeg tipper jeg fortsatt eier den om 15 år til.

Akkurat sett på prisene på Canada Goose, og de er jo rimelig drøye. Samtidig er min eldste 20 år gammel, har vært brukt i 15 og vært hoved-vinterjakken i kanskje 12 år. Den har fått refleksteip og blir brukt på snøscooter og til tømmerhogst. Borrelåsene er utslitt, mansjettene har raknet, og det er 2 små hull slitt på innsiden av hvert erme. Men jeg tipper jeg fortsatt eier den om 15 år til.
Da blir gjerne ikke prisen for jakken så ille, om den varer i 25+ år, kontra en Swims-jakke tredje eller fjerde hvert år.

• Liker
Reaksjoner: backern87 og UJU