Kjøpte en Scandinavian Edition
Shelter parkas i høst og har brukt den ganske mye. Jeg kom fra en Zegna Z
3-in-one jakke med kort dunjakke inni og parkas/frakk utenpå. Svært fornøyd var jeg med Zegnaen, men det er sjelden jeg har hatt behov for å ta ut dunjakken.
SE-parkasen viser seg å være veldig vindtett og fin, den er også mer vannavvisende enn jeg hadde sett for meg, og kan fint brukes i regnvær. Forhåpentligvis kan også de vannavvisende egenskapene gjenskapes med f.eks. Nikwax sine produkter om de skulle bli dårlige. For de kaldere dagene har jeg supplert med en dunvest under parkasen, som jeg gjorde på den gamle.
Zegnaen har vært svært slitesterk, men begynte å vise tegn på bruk etter 4-5 år med omfattende bruk. Spennende å se om SE-parkasen er like slitesterk.
Et lite minus til SE-parkasen for litt få ytterlommer, men det gjør også at den ser ryddigere ut. Den har to store ytterlommer med glidelås, men det på innsiden er en stor dokumentlomme, en liten lomme for nøkler etc. med glidelås, samt en større lomme med glidelås.
SE-parkasens store fordel er at når man tar glidelåsen opp hele veien, så er halsen betydelig bedre beskyttet, og det er ikke alltid nødvendig med et skjerf når det blåser. Med hetten på er SE-parkasen utrolig varm og god.