Vintips

...spennende å høre hva du synes...det står "Alsace" med rød skrift øverst på etiketten...;)

Jeg vil bare tilføye at det er noen måneder siden de hadde det tilbudet på Cloudy Bay. Er ikke sikkert at de har det nå til dags ;)

Jeg skal til Roma neste helg, noen italienske godbiter dere synes jeg bør ta med meg hjem? Føler det er tid for rødvin framover ...

Jeg skal til Roma neste helg, noen italienske godbiter dere synes jeg bør ta med meg hjem? Føler det er tid for rødvin framover ...

Med fyldig lommebok, sassicaia.. Helt vannvittig god, men vannvittig dyr.. Har desverre ikke råd selv;) fyll opp m amaroner og baroloer..

Reiser til Barolo denne helgen selv - gå for vin fra Vietti eller Produttori de Barbaresco! fantastiske greier!

..hva ble vinvalget Anders og Solli ? noen anbefalinger :grin:

Ellers fikk jeg et tips om denne som visstnok skal være veldig god og nå HALV PRIS ut November tror jeg. Tror det er en spansk vinprodusent som prøver å komme inn på markedet i Norge og dumper prisen for en periode. Den er dyr (synes ikke den er verdt 500,-), men halv pris er temmelig bra, og den er veldig god. har fått 93 poeng. Jeg prøver noen flasker....

Sparker igang denne litt..
Her er mine favorittviner for øyeblikket:

7b5a712a.jpg

Et lite vintips i skumringen...Magister Durius..litt dyr, men fantastisk god og passer perfekt til morkt kjott. Modne morke bar, noe eiketoner, myke tanniner og laaaaang ettersmak med et svakt snev av sodme ;)
Fikk et par flasker av MMV (2005) Magister til jul. Så vidt jeg skjønner selger polet (de som har) denne for 250 kroner nå mot 500 tidligere. Det gjelder altså 2005 og ikke 2007 som står i lista nå til 250 kroner..

Fikk et par flasker av MMV (2005) Magister til jul. Så vidt jeg skjønner selger polet (de som har) denne for 250 kroner nå mot 500 tidligere. Det gjelder altså 2005 og ikke 2007 som står i lista nå til 250 kroner..

Riktig Ivar, jeg kastet meg på bølgen og skaffet noen eksemplarer til halv pris. Har derimot ikke fått testet enda, har du ??

Over til Champagne gutter, hva skal åpnes på fredag?

Jeg gikk i år for en Laurent-Perrier Brut L-P enkelt og greit fordi flasken stod slik i hyllen at jeg verken trengte å bøye meg eller strekke meg, bare stikke hånden rett ut og putte den i kurven, men om den er helt krise så si gjerne ifra, så jeg kan løpe over gaten og muligens strekke meg etter en bedre.

Ok, gleder meg til å høre..:D

Over til sjampis, eller først et litt billigere alternativ som jeg smakte på iforigårs. Denne kan absolutt anbefales som en god erstatter for Cremant de Bourgogne eller "billig" champagne.

På fredag tror jeg faktisk det blir tid for en Philipponnat Clos des Goisses som jeg har liggende (fra 99 tror jeg) som er litt dyr og "fin" (har fått den en gang), eller så synes jeg Gosset (faktisk rose-versjonen) er veldig god til en ok penge. Jeg tror Laurent-Perrier gjør "jobben" godt også med mindre du virkelig skal slå på stortromma med en Krug eller Dom Perignon som er utrolig digg, men kanskje litt vel stivt priset...jeg tror ihvertfall ikke jeg hadde kostet på meg polpris...det smaker MYE bedre, men ikke akkurat verdt det for min del...(derimot har jeg gleden av noen frynsegoder med jobben til kona som gir 40% rabatt på tax-free priser...da er det helt klart verdt det :cool:)

Happy New Year...

Takk for tips, stod å vurderte en Dom, men er redd for at jeg etter en flaske vin og en 6-pack ikke er så kresen på boblene.

Jeg har kjøpt denne på anbefaling fra en veldig søt og blid poljente. At den har et klokkerelatert navn er helt tilfeldig og ren bonus:)

Takk for tips, stod å vurderte en Dom, men er redd for at jeg etter en flaske vin og en 6-pack ikke er så kresen på boblene.

Du er vel fortsatt ung og dum slik som meg? ;) Har selv funnet ut at Dompa er ganske meningsløst med noen øl eller drinker i forkant. Greit hvis man blir spandert på, men klarer ikke helt å nyte den noe mer enn annen musserende i en slik tilstand :D.

Laurent-Perrieren du har kjøpt er ikke dum.. absolutt en av de bedre. Selv er jeg veldig glad i NV Louis Roederer Brut, men har dessverre ikke klart å skaffe noe til nyttår :(