G
Guest571
Guest
Laurent-Perrieren du har kjøpt er ikke dum.. absolutt en av de bedre.
Den var veldig god, men best på vei ned
Laurent-Perrieren du har kjøpt er ikke dum.. absolutt en av de bedre.
For å ta det negative først så er både 2005 og 2007 nå tilbake på 500 kroner flaska. Surt siden jeg var klar til å bestille 12 flasker fra polet i Tønsberg og hadde til og med ordnet transport da jeg fikk vite at prisen var skrudd opp fra første januarRiktig Ivar, jeg kastet meg på bølgen og skaffet noen eksemplarer til halv pris. Har derimot ikke fått testet enda, har du ??
I det siste har det gått mye i Allesverloren, en Tinta Barocca fra 2007...
I år gikk jeg for en Veuve Clicquot. Rett og slett fordi jeg synes den er god
Da dukket det jammen opp et par Duriuser fra -07 samt et par Hacienda Abascal -08 fra samme produsent (stor takk til foreldre som kjøpte inn både til påskeegget og fødselsdag)
Blir spennende å teste litt i påsken..
Har smakt mye dårlig Rosévin de siste årene, denne derimot er veldig god!
To nye Rosévin anbefalinger!
1: Chateau Maïme fra 2010. Smakte denne i Frankrike i sommer og tok med meg 2 flasker hjem. Burde egentlig ha tatt med meg mye mer, men smugling er ikke akkurat min greie. Denne får man desverre ikke på polet, men hvis du er i Frankrike bør du smake denne!
2. Chateau Rasque Rosé. Denne får man heller ikke her hjemme, men man kan bestille den fra hjemmesiden. Da kommer frakt og mva i tillegg. Har ikke sjekket hvor mye man må betale per flaske, men denne vinen er så god at jeg vurderer å gjøre det selv.
Jeg skulle gjerne fortalt om smaker osv, men jeg kan trygt si at det kan jeg absolutt ingen ting om. Det jeg kan si er at begge er fra Côtes de Provence, begge er lyse roséviner, forholdvis tørre og ikke minst: VELDIG gode!
Ha en fortsatt fin dag,
Marius
Ser spennende t, du får fortelle hva du synes