Hamilton 992 fra 1917. Railroad grade.
Jeg er ikke veldig kjent med priser på lommeur , hva legger dere i at prisene er lave på amerikanske ur?Lekkert verk, amerikanske lommeur var best i verden på den tiden og laget verk av ypperlig kvalitet. At prisene er lave er bare positivt for oss som setter pris på å kjøpe disse. Har selv en Walham med railroad grade produsert i 1919 og vurderer å gi den en service, selv om det vil koste endel vil det for meg være verdt det.
Jeg er ikke veldig kjent med priser på lommeur , hva legger dere i at prisene er lave på amerikanske ur?
Hvilket nivå er riktig/fornuftig?
Ser på nettet at priser spriker temmelig mye for ur som jeg synes ser like ut.
Her er et lommeur min mor var på vei til å legge ut på finn. Sa at jeg heller ville kjøpe det. Ikke sett det personlig, kun fått tilsendt bildet. Tror jeg må dra å inspisere det de nærmeste dagene. Ser ut til å være i strøken stand og med boks. Datert 1920. Så spørs det hva jeg må betale for det! Må vel finne en ekspert som kan vurdere det. Kanskje noen på Bjerke i Oslo, hvem vet!
I tillegg kul boksHer er et lommeur min mor var på vei til å legge ut på finn. Sa at jeg heller ville kjøpe det. Ikke sett det personlig, kun fått tilsendt bildet. Tror jeg må dra å inspisere det de nærmeste dagene. Ser ut til å være i strøken stand og med boks. Datert 1920. Så spørs det hva jeg må betale for det! Må vel finne en ekspert som kan vurdere det. Kanskje noen på Bjerke i Oslo, hvem vet!
Vis vedlegg 220751
Ja, eller for oppdeling på spoler i kinoer. Se tidligere post;For timing i filmproduksjon?
Hvilket urverk er det i den? Junghans?Ja, eller for oppdeling på spoler i kinoer. Se tidligere post;
Tonfilm-meter
Urverket har gravert inn en J og nummeret 8106 som jeg tror er et serienummer. Det kan godt være at Junghans har laget denneHvilket urverk er det i den? Junghans?
Fantastisk utsmykning av broer og tannhjul. Ble dette gjort for hånd? Krevende arbeid.
Justert i 5 posisjoner var vel heller ikke så vanlig, flott urWaltham Appleton Tracy model 1892 fra 1910.
Vis vedlegg 221780