Nylig tilbake fra en liten restaurering av urverk. Gitt i konfirmasjonsgave til min oldefar i 1919.
Din Hamilton er en 17 steiner 16 size grade 974 fra 1911. Det er en private label klokke, Alfred Anderson var en urmaker/jeweller som bestilte produksjonsbatcher fra Hamilton med hans navn inngravert. Den har korrekt rød signatur på urskiva, lik andre observerte eksemplar.Jeg vil vise noen av lommeurene mine Først ut er en Hamilton Alfred Anderson som er 51mm diameter, enkelkapslet, 20 year gold, Porselenskive med skrudde juveler i verket. Jeg vet ikke så mye om urverket men det står: "Made Experesively for Alfred Anderson Minneapolis 17 jewel" Adjusted. Kanskje noen kjenner til disse urene?
Siste ut for denne gang er en Cortebert cal 522 i 0.800 sølv, rikt dekorert, 48mm diameter, enkelt-kapslet. Et utrolig flott og elegant ur.
Jeg liker også Art Deco lommeur. Jeg vil tro at det finnes få Art Deco lommeur fordi på 1930-tallet (Art Deco perioden) så begynne armbåndsur å bli populært og lommeur ble sett på som gammeldags.Dette er vel ganske representativt for Art Deco stilen? Har fått sans for Art Deco lommeur men finne ikke mange av dem på det norske markedet? Og heller ikke lommeur med Niello kasse. Hvorfor?
Vis vedlegg 268740
Cal. 73 fra siste halvdel av 1920` tallet
Vis vedlegg 268824
Denne er ikke min, men dukket opp for salg på Finn. Annonsert som Longines lommeur i gull. Fra 1968 ifølge originalpapirene.
Uvanlig sak. Er det noen som vet om dette virkelig var ment som et firkantet lommeur? Eller er det et smykkeur, ment å ha i kjede rundt halsen, synes å være for stort for det.
Har ingen tilknytning til selger.