Vis meg dressklokka di...får jeg se din, så får du se min...

Patek 5131R
9567A3E8-6A1E-4922-8D2D-BC522D7211D4.jpeg
576AF1A7-2239-4D68-8ED0-FE56C669F4BC.jpeg
 
Nais, med matchende mansjettknapper.
får klokka juling av mansjettknappene?, eller er de godt avrundet
 
Beklager om det ikke er 100% innenfor hardcore definisjon av dressklokke siden det er en chronografer, men det er et par av mine kandidater til dress. (Må innrømme at gull føles bra ut på armen også i joggedress.. )

IMG_20200908_182720.jpg
 
Redigert:
Glemte å si litt om klokkene..

En av klokkene jeg har hatt lengst i boksen er en Portugieser 3714 med hvit skive. Det er ikke uten grunn - den er kjempelekker, og jeg har lenge siklet på andre varianter med annen skive og annet materiale. Den blå kjøpte på tilbud hos @JørgenO Otteren i januar, og etter hvert klarte jeg ikke la vær å kjøpe en gull 3712 Rattrapante når den hadde ligget på finn.no litt for lenge... Har dessverre ikke så mange flere bilder, men må si at det er få bilder som yter denne rettferdighet. Den er rett og lett magisk i virkeligheten. I mørk innendørs belysning hender det at alt annet enn visere "forsvinner", og den minner litt om en Moser uten tall/markører på skive med glasset som er svakt krummet. Som dere ser av bildet under er det også nydelig sunburst effekt i sub-dials.

Vurderte også helt ny normal utgave av 3714 i gull (ikke rattrapante) med grå skive og sorte subdials. Det var jo mulig å gjøre noen fine kjøp når ny utgave 3716 med inhouse verk ble lansert i år, men angrer definitivt ikke på at jeg gikk for denne spesielle dobbeltkronografen, selv om den er 15 år gammel. Den strøken (etter en liten vask og litt lurium på reim) og servet i 2019. Har også sett etter samme modell på chrono24, men har kun sett et par stykker med sort skive. Mer klokke i gull for rundt 100k skal man lete lenge etter...

Har enda ikke brukt den til dress, men det er vel bare fordi jeg ikke har brukt dress siden jeg kjøpte den i sommer. Når jeg tenker meg om har jeg vel ikke brukt dress siden nyttårsaften. (Unntatt joggedress, det er dig å ha gull på armen en slapp søndag). Men det er ikke tvil om at den vil bli brukt ved selskaper i julen, med eller uten dressjakke! :)

Dristet meg også å bruke den i sommer til kortermet:

IMG_20200731_120309.jpg
 
Beklager om det ikke er 100% innenfor hardcore definisjon av dressklokke siden det er en chronografer, men det er et par av mine kandidater til dress. (Må innrømme at gull føles bra ut på armen også i joggedress.. )

Vis vedlegg 223230

Kronografer er da virkelig ikke et problem til dress! Disse kommer jo i dress-varianter også, ikke alle er sportsmodeller og pilot-ur. Og gull er jo stas, pen split second du har der. Selv bruker jeg denne som «julaftenklokke»:

087E35BD-740B-48CD-A855-F5DB8879EFDD.jpeg


Omega Seamaster De Ville, ref 145.005 (1967). 321 kaliberet, mest kjent for å være i gamle Speedmastere, men kom også i mer dressy innpakninger.