Vis oss din Rolex GMT

Pepsi tilbake på jubilee. :)

14562006_1711253682526572_3891072582983614464_n.jpg
 
Lekker sak. Men merker det, for meg, "trekker ned" uten tidsriktig tilbehør:(
Joa - men husk at den er tatt ut hos AD i sommer i fjor, så den har vel ligget i plastkasse frem til den ble solgt til gråmarkedsforhandler - og således er det ikke rart at det er moderne tilbehør med, som grønn tag.
 
Joa - men husk at den er tatt ut hos AD i sommer i fjor, så den har vel ligget i plastkasse frem til den ble solgt til gråmarkedsforhandler - og således er det ikke rart at det er moderne tilbehør med, som grønn tag.
Får man altså bestilt nye cert med riktig serienummer fra Rolex?
 
Får man altså bestilt nye cert med riktig serienummer fra Rolex?
Garantien aktiveres ved salg. Som du vet så kunne jo en Rolex Daytona ligge hos AD på 70-tallet i mange år før den ble solgt. Så i prinsippet ser jeg ingen forskjell på de Daytonaene og dagens NOS overliggere. Den NOS 16618 jeg kjenner godt er verifisert har 5 års garanti fra 2016, selv om klokka er fra 2008.
 
Joa, vet det. Men at de får nyere sertifikat er meg en gåte og noe jeg ikke er fan av.
Er dette noe AD må bestille fra Rolex, eller sitter de med blanke og kan trykke selv?
 
Hvilke AD som sitter med overliggere er ukjent - men at disse er overtatt av andre anerkjente salgskanaler er kjent.

NOS er jo ikke akkurat ukjent begrep. At noen av disse har ligget en stund hos enkelte AD for investering - burde vel ikke overraske noen. Og at samme AD aktiverer garanti når investeringen realiseres er jo heller ikke overraskende.