Jeg har noen Seiko...
Seiko 5 Sports Automatic med 6309-urverk. Tror jeg. Jeg har i ettertid funnet ut at eBay-selgeren jeg kjøpte denne av er en svært tvilsom karakter. Den går noen minutter for fort per dag. Og noen vil kanskje synes at kombinasjonen gullfarvet skive, pepsi bezel og stål er glorete. Men jeg liker den. Svært godt. Jeg liker den riflede finishen på bezel'en. Jeg liker formen på kassen. Jeg liker lenken og jeg liker de glorete farvene.
Seiko 0439-5009. Modellen ble produsert mellom 1976 og 1979. Denne klokken ble produsert i juli 1976. Det er ikke den første digitale Seikoen (den æren går til Seiko 0624 "Lemon Face", lansert i 1974) men den er ganske tidlig. Jeg liker den. Og jeg liker å sitere Douglas Adams' åpning i boken Hitchhikers Guide to the Galaxy.
"Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the Western Spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun.
Orbiting this at a distance of roughly ninety-eight million miles is an utterly insignificant little blue-green planet whose ape-descended life forms are so amazingly primitive that they still think digital watches are a pretty neat idea.
This planet has—or rather had—a problem, which was this: most of the people on it were unhappy for pretty much of the time. Many solutions were suggested for this problem, but most of these were largely concerned with the movements of small green pieces of paper, which is odd because on the whole it wasn't the small green pieces of paper that were unhappy.
And so the problem remained; lots of the people were mean, and most of them were miserable, even the ones with digital watches. "
Seiko H558-5000 Hybrid Diver. Seiko "Arnie". Selveste Schwarzenegger brukte denne modellen i opptil flere filmer. Denne ble produsert i juni 1984, før filmene kom ut. Jeg synes den er ganske barsk selv om den har quartz-urverk. Den er stor, men samtidig ganske tynn, så den bærer ikke så stort. Ana-digi-kombinasjonen er morsom men samtidig vanvittig frustrerende, da jeg ikke har klart å synkronisere sekundvisningen. Det er det mest irriterende i verden.
Så har jeg en SKX007 og en SKX009. Også jeg som ikke dykker engang.
Jeg skal bade masse i sommer. Æresord.
Oi, ble mye tekst og lite bilder her. Håper det er i orden.