Vis oss din Seiko!

Har hatt ymse Seiko:
No kun Tunaen igjen....

SKX007, Yookobies modda med domed sapphire + anne lenke. Flott ur, masse for pengane. Forlot likavel redet...

Monsteret. Tøff, og latterlig å selge den for dei prisane dei låg på då. Vart mindre og mindre brukt, hadde heller ikkje det mest presise urverket. Dermed left the building

Tunaen, beater med stor B.... Denne blir værende uansett hvor mye quartz den er. Kanonkvalitet, MM er kanon!

@Kohe321 - kjøpt den på nettet?
Sjekkket litt selv her tidligere i kveld men finner den ikke i lager hos mine "usial suspects". Den ser unektelig rå ut

Redigert av en moderator:
@Kohe321 - kjøpt den på nettet?
Sjekkket litt selv her tidligere i kveld men finner den ikke i lager hos mine "usial suspects". Den ser unektelig rå ut

@adamskater Det er en helt ny modell, så mulig den ikke har kommet ut over alt enda. Om jeg ikke tar feil skal den bare selges på det Japanske og Amerikanske markedet, så mulig det er grunnen til at du ikke fant den?

Kjøpte den fra en AD med veldig god omtale fra USA: Arizona Fine Time, og fikk strålende service (sendt på mandag, kom på døren på torsdag med Fedex Express). De har til og med tilbud på den akkurat nå, og for 431$ så er dette sinnssykt mye klokke for pengene, så løp og kjøp!

http://www.azfinetime.com/seiko-prospex-automatic-baby-tuna-srp637/

Takker @Kohe321
Rakk å finne en tråd om det på WUS, der en bruker med ikke helt ulikt brukernavnet som ditt "avslørte" hvor han kjøpt den :)

Syns absolutt Seiko er på sporet av noe her,
har jo hatt (Orange) Monster tidligere og Tuna Can (SBBN015) så denne har potensiale å være the best of both worlds.

Samme klokke, ny Nato = LITT ny klokke :) Hadde tenkt å vente til sommeren, men syns det ble så bra :)

IMG_1370_zps3qlpd3lf.jpg
[/URL]

Her er mine første forsøk på og modifisere seiko.
Først en BB inspirert seiko 007 , deler og insiprasjon hentet hos Dagaz watches, lenke fra Strapcode.

Innsyn.

DenneSeiko 5 moddet jeg etter noen bilder jeg fant på ebay av en FFF mod , skive bestilt hos yokobies, remmen er en billig Kina rem.

Redigert:
Seiko snzg15 på MoD Olivengrønn nato fra webshoppen
IMG_0246_zpsn52zytkw.jpg

Her på MoD Urban camo!
IMG_0248_zpsgvnmolem.jpg

Klokka er ny, men droppet unboxing av denne. Ut av boksen gikk den -15 sek i døgnet. Etter litt prøving og feiling med gaffelen på et barettverktøy, går den nå +8/9 sek i døgnet. Blir den som mine andre 7sXX-klokker, så vil den sakke noen sekunder til ila noen måneders bruk...

Redigert:
Inspirert av forrige taler ble det min gode gamle SNZG17J1 i dag, min første automatiske. Den har vært gjennom mye, som man ser på glasset!

LffJRp2.jpg

Denne klokka har fantastisk lume, men det ser man ikke på kontoret dessverre :)

… og i dag min nye SNZF17 som jeg kjøpte her på TS. Liker den veldig godt, tipper det fort blir min nye beater!

kdLerCy.jpg

Seiko og design.

Jeg liker Seiko - kvalitet, men syns at mange av disse klokkene har litt kjedelig design..... Det er absolutt unntak..... SKX 009 og 007 er flotte. Jeg har en av hver. Kunne tenke meg forslag på en vintage Seiko med flott design uten at den koster som en Grand Seiko....... ???

Jeg liker Seiko - kvalitet, men syns at mange av disse klokkene har litt kjedelig design..... Det er absolutt unntak..... SKX 009 og 007 er flotte. Jeg har en av hver. Kunne tenke meg forslag på en vintage Seiko med flott design uten at den koster som en Grand Seiko....... ???

Hva med feks en 70-talls feks Seiko 5. Ligger stadig vekk noen til salgs på TS. Og for en meget billig penge.

image_zps4d80588d.jpg
nk

Redigert:
Jeg har noen Seiko...

Seiko 5 Sports Automatic med 6309-urverk. Tror jeg. Jeg har i ettertid funnet ut at eBay-selgeren jeg kjøpte denne av er en svært tvilsom karakter. Den går noen minutter for fort per dag. Og noen vil kanskje synes at kombinasjonen gullfarvet skive, pepsi bezel og stål er glorete. Men jeg liker den. Svært godt. Jeg liker den riflede finishen på bezel'en. Jeg liker formen på kassen. Jeg liker lenken og jeg liker de glorete farvene.

eXP5nKR.jpg

Seiko 0439-5009. Modellen ble produsert mellom 1976 og 1979. Denne klokken ble produsert i juli 1976. Det er ikke den første digitale Seikoen (den æren går til Seiko 0624 "Lemon Face", lansert i 1974) men den er ganske tidlig. Jeg liker den. Og jeg liker å sitere Douglas Adams' åpning i boken Hitchhikers Guide to the Galaxy.

"Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the Western Spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun.

Orbiting this at a distance of roughly ninety-eight million miles is an utterly insignificant little blue-green planet whose ape-descended life forms are so amazingly primitive that they still think digital watches are a pretty neat idea.

This planet has—or rather had—a problem, which was this: most of the people on it were unhappy for pretty much of the time. Many solutions were suggested for this problem, but most of these were largely concerned with the movements of small green pieces of paper, which is odd because on the whole it wasn't the small green pieces of paper that were unhappy.

And so the problem remained; lots of the people were mean, and most of them were miserable, even the ones with digital watches. "

2gumrgl.jpg

Seiko H558-5000 Hybrid Diver. Seiko "Arnie". Selveste Schwarzenegger brukte denne modellen i opptil flere filmer. Denne ble produsert i juni 1984, før filmene kom ut. Jeg synes den er ganske barsk selv om den har quartz-urverk. Den er stor, men samtidig ganske tynn, så den bærer ikke så stort. Ana-digi-kombinasjonen er morsom men samtidig vanvittig frustrerende, da jeg ikke har klart å synkronisere sekundvisningen. Det er det mest irriterende i verden.

nETUTv6.jpg

Så har jeg en SKX007 og en SKX009. Også jeg som ikke dykker engang.

D4C4o8e.jpg

Jeg skal bade masse i sommer. Æresord.

5rMsBO0.jpg

Oi, ble mye tekst og lite bilder her. Håper det er i orden.

… og i dag min nye SNZF17 som jeg kjøpte her på TS. Liker den veldig godt, tipper det fort blir min nye beater!

kdLerCy.jpg

Gratulerer med en flott "Sea Urchin". Meget anvendelig, har en slik selv. Den har ikke skrukrone, men jeg har svømt mye med den uten problemer. Bra lume, utrolig mye klokke for pengene.

Gratulerer med en flott "Sea Urchin". Meget anvendelig, har en slik selv. Den har ikke skrukrone, men jeg har svømt mye med den uten problemer. Bra lume, utrolig mye klokke for pengene.
Takk! Enig, liker den godt hittil, og liker faktisk uttrykket bedre enn 007/009. Litt mer sporty og litt mindre «tool watch».

Seiko og design.

Jeg ville søkt litt på Seiko 6138 og 6139. Pene kronografer.
Takk for tips. Skal søke på disse......... Jeg mente ikke med mitt innspill "å kuppe" tråden; jeg tenkte mer å utfordre litt på hva som ligger mellom Seiko 5 og Grand Seiko. Grand Seiko har nydelige verk, ......