Vis oss din Seiko!

Så dukket det opp et nytt medlem i familien i fra FedEx. Vet at der er mange som synes 2gen. Monster er "støgg" men for mitt vedkommende er det en modell som man kan venne seg til. Ble giret på en slik da jeg så en australsk dykker med dette "monsteret". Endte opp med å bestille en SRP309K1 i fra en dansk nettbutikk, som hentet inn uret i fra Singapore......ja ja. Blir spennende å se hva AS Norge skal ha - foruten de 2.249 som jeg har betalt ifb med bestillingen.

Førsteinntrykket er i alle fall bra, upåklagelig Seiko kvalitet, men lenka er litt vel skranglete - men noe en må forvente til den prisen. Krone er lett å skru ut og dato/ dag og tid er lett å sette. Den ligger godt på håndleddet og vil helt klart bli en ny hverdags-beater på jobb.

Teknisk data:
Urverk: Seiko kaliber 4R36 24J - gangreserve 41 timer - kan trekkes opp foruten automatisk opptrekk
Urkasse: 43mm
Lug: 20mm

20160729_194926.jpg




Seiko%20Monster.jpg


Fargen på skiva minner om den gode gamle Doxa Sub 300, er nok ikke tilfeldig. Hai-tennene er visst ikke
etter alles smak, men gir enkel angivelse av time.
Grattis! Kan jo ikke gå feil med OM, uansett generasjon. Personlig liker jeg 1. gen bedre, men synes ikke "haitenna" er krise. Var denne som startet hele galskapen/moroa for meg, og den flippes ikke.

image.jpeg
 
Hva kan diameter være på den GPS'en?? Liker de fleste modeller fra Seiko, men skulle ønske de kunne vært litt mindre...