Vis oss din Seiko!

Utruleg vakre de GS der.
Før året starta var eg 100% sikker på en 005, men etter kjøp av MM300 Limitert utgåve ser eg kanskje mot enda ein Seiko Diver. Er jo uten tvil divers eg bruker mest.
Ser då særleg på GS 029 eller 031.

Seiko har mye snadder, og begge mine Marinemasters får fram godsmilet:)
 
Må si jeg digger denne funksjonen på lenkelåsen hvor du raskt og enkelt kan justere lengden på lenken bare ved å vippe flippen på lenkelåsen bakover og trekke ut så mye "extension" som du vil ha. Etter en tur med hunden føltes plutselig lenken litt stram ut, og vips et par sekunder senere så får armen puste igjen. Når den føles løs er det bare å dytte den ekstra lengden tilbake igjen, alt uten at du trenger å ta klokken av armen engang :)
 
Redigert:
Og en ting til, jeg liker også at selve skiven ligger såpass dypt nedi kassen som den gjør. Dette kombinert med det buede glasset gir en veldig fin dybdeeffekt til designet, og passer veldig godt til en dykkerklokke da det gir en litt ubåt aktig "undervanns"-følelse. Den ser virkelig ut som en klokke som er ment til å brukes i vann... Og det er den jo også :D

17157804015_ac62f68950_b.jpg


17157197061_f630404a1d_b.jpg


16970286510_8c71b20ede_b.jpg
 
Redigert:
Lekre bilder @Kohe321

Ser ut som eg må ha meg ein tur til urmaker å få tilpasset lenka imorgon. På MM300 Tunaen min bruker eg kun lenke.

Med 300MM 012 en fulgte det snedden gummireim med "gullspenne. Synes dog den ikkje var særleg god på hånda...:(
Passer bra på klokken dog, så noe armtid vil den kanskje få den rubberen og...

Fortsett å pøs på med bilder:)
 
Redigert av en moderator:
Lekre bilder @Kohe321

Ser ut som eg må ha meg ein tur til urmaker å få tilpasset lenka imorgon. På MM300 Tunaen min bruker eg kun lenke.

Med 300MM 012 en fulgte det snedden gummireim med "gullspenne. Synes dog den ikkje var særleg god på hånda...:(
Passer bra på klokken dog, så noe armtid vil den kanskje få den rubberen og...

Fortsett å pøs på med bilder:)
@Oddemann Takk skal du ha! :)

Apropos den gummiremmen, så er jeg enig i at den er ganske stiv og ikke verdens mest komfortable utifra det lille jeg kjente på den da jeg fikk klokken. Jeg har dog lest at dette i stor grad kan la seg fikse ved å la den ligge en stund i ganske varmt vann. Da skal den visst mykne opp en del. Har ikke fått testet dette selv enda, men skal prøve nå snart da jeg tenker å ha den på denne gummiremmen en god del i sommer. Utseendemessig så ser den jo veldig kul ut synes jeg :)
 
Redigert av en moderator:


Remmen kler absolutt uret ja. Men litt "uncomfy". Får teste varmetipset. Har dog en Isofrane rem. Den er fantastisk God på armen...:)
 
Pimpet fløtepus SARB033

Jeg har vist frem denne gamle fløtepusen før,
men i dag pimpet jeg den med litt Hirsh juksekrokodille. Ble så fornøyd
at jeg gir han en runde til her inne. :)

SARB033
B52CB88F-328D-48CF-9E5D-09885636B989_zpsq7vsbavd.jpg
 
The usual suspect nå om dagen. Når sommern er over tenker jeg å tulle på en litt mindre sommerlig bezelring, men akkurat nå når vårsola begynner å skinne gjennom de tunge sunnmørske regnskyene så er det litt fint med litt farger på armen :mrgreen:
Kanskje skal den få prøve seg på nato også iløpet av sommern. Får se, jeg er lenkemann og liker den godt på jubilee.. estetisk hvertfall.. (mumle noe om skranglete Seiko lenker)

IMG_1054_zpsqpk1eohd.jpg
 
Min oransje venn har fulgt meg regelmessig til lands og til vanns de siste par månedene. Usikker på om vi opplevde kjærlighet ved første blikk, men jaggu har forholdet utviklet seg til å bli noe varig!

20150419_114014_zpspyvu6s25.jpg
 
@Oddemann Prøvde ut å dette trikset med å koke vann og legge remmen oppi for å gjøre den mykere. Jeg kjenner egentlig ikke noen stor forskjell i mykhet, det må i så fall være lite. Det som dog er poenget med trikset, og som jeg ikke var klar over før jeg leste litt mer om det, er at du skal bøye remmene sammen i en sammenbøyd fasong som er lik den de vil ha når klokken sitter på armen, og feste dem med strikk eller noe lignende slik at de holder denne formen og dermed helle kokende vann over og la dem ligge til vannet er blitt lunkent.

OBS: vær forsiktig, jeg bøyde dem sammen og dyttet dem oppi en kaffekopp slik at de holdt formen i spenn. Dette funket helt til en plutselig spratt opp igjen og sprutet kokende vann rundt.

Etter dette så skal remmen ha fått en permanent bøy i seg som gjør at den sitter mer behagelig og naturlig på armen. Problemet med remmer som vil være rette er jo at de løfter klokken opp fra armen slik at du må stramme den ukomfortabelt mye for å få klokken til å sitte skikkelig. Dette trikset gjør at remmen føles betydelig mer komfortabel. :)
 
Redigert av en moderator:
@Oddemann Prøvde ut å dette trikset med å koke vann og legge remmen oppi for å gjøre den mykere. Jeg kjenner egentlig ikke noen stor forskjell i mykhet, det må i så fall være lite. Det som dog er poenget med trikset, og som jeg ikke var klar over før jeg leste litt mer om det, er at du skal bøye remmene sammen i en sammenbøyd fasong som er lik den de vil ha når klokken sitter på armen, og feste dem med strikk eller noe lignende slik at de holder denne formen og dermed helle kokende vann over og la dem ligge til vannet er blitt lunkent.

OBS: vær forsiktig, jeg bøyde dem sammen og dyttet dem oppi en kaffekopp slik at de holdt formen i spenn. Dette funket helt til en plutselig spratt opp igjen og sprutet kokende vann rundt.

Etter dette så skal remmen ha fått en permanent bøy i seg som gjør at den sitter mer behagelig og naturlig på armen. Problemet med remmer som vil være rette er jo at de løfter klokken opp fra armen slik at du må stramme den ukomfortabelt mye for å få klokken til å sitte skikkelig. Dette trikset gjør at remmen føles betydelig mer komfortabel. :)

Takker for tips @Kohe123

Tror eg fekk dette tipset av @Loevhagen engang tidligere også.
Vart ikkje testet då.

Det vil det bli denne gang(!) Remmen her er nemlig flott, men ubrukelig med tanke på stivhet.
 
Redigert av en moderator:
Rubber

Takker for tips @Kohe123

Tror eg fekk dette tipset av @Loevhagen engang tidligere også.
Vart ikkje testet då.

Det vil det bli denne gang(!) Remmen her er nemlig flott, men ubrukelig med tanke på stivhet.

Har egentlig ment å komme med et review, men tiden strekker ikke til med to småunger under samme tak, så her kommer en anbefaling i stedet: http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/seiko-silicon-strap-22mm-for-sbdb009

Det er den råeste "gummiremmen" (det er jo silikon) jeg har vært borti. Mange hakk over Isofrane, og kvalitetsfølelsen er helt enorm. Sitter utrolig komfortabelt på hånden og kler det meste av 22mm lw Seiko (jeg har prøvd den på SKX00X, men den står fast på min SRP639, som forøvrig er utrolig kul kombo). Dette er originalremmen til Tuna SBDB009, og den er veldig kostbar, men jeg synes den er helt klart verdt det.

Løp. Og. Kjøp.

S-R01X011N9_a_1024x1024.jpg
 
Redigert av en moderator:
Har egentlig ment å komme med et review, men tiden strekker ikke til med to småunger under samme tak, så her kommer en anbefaling i stedet: http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/seiko-silicon-strap-22mm-for-sbdb009

Det er den råeste "gummiremmen" (det er jo silikon) jeg har vært borti. Mange hakk over Isofrane, og kvalitetsfølelsen er helt enorm. Sitter utrolig komfortabelt på hånden og kler det meste av 22mm lw Seiko (jeg har prøvd den på SKX00X, men den står fast på min SRP639, som forøvrig er utrolig kul kombo). Dette er originalremmen til Tuna SBDB009, og den er veldig kostbar, men jeg synes den er helt klart verdt det.

Løp. Og. Kjøp.

S-R01X011N9_a_1024x1024.jpg

@havard
Kunne tenkt meg. Men out of stock.
MM300 har og 20mm lugwidth.
Tunaen eg handla av deg er 22mm, men denne likes best på lenke...

Mulig å få i 20mm?

Oddemann
 
Redigert av en moderator:
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe jubilee lenke av god kvalitet til min skx007?

"The usual suspects" her er Strapcode og Wjean. Men det virker som om det er utsolgt begge steder:

http://www.strapcode.com/store/23mm-metal-band-c-164.html?infoBox=3

http://stores.ebay.com/seiko150mshop/

Super Oyster er et populært alternativ, men Jubilee er kanskje litt mer vintage. Jeg vurderer selv å kjøpe en Super Oyster / Jubilee. Klarer ikke å bestemme meg helt, men vis Jubilee er utsolgt blir det jo enkelt.
 
Grand Seiko Spring Drive SBGA011 - Snowflake









-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grand Seiko Spring Drive Chronograph SBGC003











-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seiko Prospex LE Spring Drive Tuna SBDB008















-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grand Seiko LE SBGR083











-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seiko Ananta SPB019









-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grand Seiko SBGR023













-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grand Seiko LE Spring Drive SBGE021









-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grand Seiko SBGR017

















-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grand Seiko Wako LE SBGR085













-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grand Seiko LE SBGW047



























-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

King Seiko SCVN001 LE Historical Collection









-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seiko Laurel SCVG005





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seiko SCVG007






-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Seiko SCVK001