Vis oss din Seiko!

@Jon Ali

Du poster så mye snadder sent en kveld at det blir vanskelig for en stor Seiko fan å få sove inatt...

Utruleg flott samling!
 
Redigert av en moderator:
Takk for svar. Da venter jeg og ser om det kommer jubilee til salgs igjen. Er den lenken jeg vil prøve om jeg skal ha lenke på seikoen :)



"The usual suspects" her er Strapcode og Wjean. Men det virker som om det er utsolgt begge steder:

http://www.strapcode.com/store/23mm-metal-band-c-164.html?infoBox=3

http://stores.ebay.com/seiko150mshop/

Super Oyster er et populært alternativ, men Jubilee er kanskje litt mer vintage. Jeg vurderer selv å kjøpe en Super Oyster / Jubilee. Klarer ikke å bestemme meg helt, men vis Jubilee er utsolgt blir det jo enkelt.
 


Incoming!:) Ny(gammal) Seiko inn ila neste veke:)

Edit: Om nokon klarer gjette kva klokke det er snakk om blir eg mektig imponert:)
 
Redigert:


Incoming!:) Ny(gammal) Seiko inn ila neste veke:)

Edit: Om nokon klarer gjette kva klokke det er snakk om blir eg mektig imponert:)

Siden jeg har lyst på denne selv, tipper jeg Seiko 6139-6002 Pogue.

Seiko-speedtimer-09.jpg


Todda
 
Pent ur.
Min er diver, og -94mod. Altså nyere. 21år er jo ingen alder:)

-Oddemann-

Faktisk handla reim til den før klokka kjem.
Bukker og takker @havard for det.
 
Redigert av en moderator:
Dette var kjekk lesning fra WUS om Grand Seiko 9F quartz urverkene. Om jeg noensinne skal ha en high-end quartz klokke, så skal det uten tvil bli en Grand Seiko. 50 års serviceintervaller om man ikke tar batteribytte med i betraktning, nøyaktig til 5s per år... :D

Not Just a Quartz: The Grand Seiko 9F Movement

Edit: denne skulle blitt postet i Grand Seiko tråden...
 
Redigert:
Ingen voldsom investering, men flott klokke. Faktisk årets sommerklokke! Hvorfor ikke blå, spør du? - Har en blå Longines, og det får holde! Men kan jo hende jeg utfordrer meg selv med en orange isofrane:cool:

image_zpstzn3tbpz.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s
@Jon Ali
Rimelig limited de klokkene med det verket.
Umulig å få tak i / høy pris, men likte den med sort skive godt!


Skille

Gratulerer @Fender77.
Ypperlig sommerklokke IMO
 
Redigert av en moderator:
Takker @Oddemann! Klokka er helt klart et steg opp fra SKX'ene uten at det er noe negativt med disse. Ser også ut til at jeg har fått et eksemplar hvor både bezel og chapterring sentrerer med skiva.

Krona kunne vært noe smoothere å skru inn og ut, men dette er vel ikke et ukjent fenomen.
Uret forøvrig er fantastisk flott laget til denne prisen, samt at lenka ikke var så ille som mange klager på rundt omkring på verdensweben. Etter en liten lenkejustering så har jeg perfekt fit her, men jeg skal ikke nekte for at den er noget skranglete.

Jeg betalte vel akkurat 44000 YEN, som tilsvarer dryge 3 lapper. Hvis dette er det Seiko leverer til den prisen, så skulle det vært artig og lagt labbene rundt Marinemasteren eller en Grand Seiko av noe slag. Tør ikke tenke på hvordan disse føles ut:)
 
Redigert av en moderator: