Vurdering

J

jayeff

Guest
Vurderer å gå til innkjøp av en slik. Noen som har litt kjennskap til denne?

Go / No go?

tudorchrono.jpg

Ingen detaljert kjennskap til den annet enn at den bruker Tudor Calibre 7753... tipper det er et modifisert 7750-verk.

Men den ser bra ut! GO GO GO!

Hva med å bare droppe denne tulle Rolexen og kjøpe deg en Daytona med en gang? Alle vet jo at du kommer til å kjøpe en før eller senere:)

Hva med å bare droppe denne tulle Rolexen og kjøpe deg en Daytona med en gang? Alle vet jo at du kommer til å kjøpe en før eller senere:)

Sikkert en fin klokke, men enig med Mathfjelds poeng. Når du har Daytonaen i hus har denne liten misjon og har dermed bare påført deg noen tusen i (unødig) tap, om det skulle ha noen betydning.
Selve klokka var pen den men usikker på det røde symbolet, og brennsikker på at Tudor-teksten på lenka ikke burde vært der (det er ikke klistremerke?)

Har ikke helt sansen, basert kun på bilder. Ikke så harmonisk i mine øyne, og skriften på lenka er en et feilskjær (om enn en detalj). Men det kan godt hende den tar seg godt ut på hånda :D

Tror kanskje jeg heller ville gått for en Daytona eller en Tudor Heritage, evt en av de nylig utgåtte Tudor-chronoene. Hva slags størrelse er du egentlig ute etter? Daytonaen er jo litt mindre enn alle Tudor-chronoene, men selvsagt en klassiker!

o_rolex20-20daytone2.jpg

tudor-heritage-chrono-2s.jpg

DSC04803.jpg

Daytonaen er absolutt den jeg har mest lyst på, men for øyeblikket tillater ikke finansene meg å kjøpe en slik.

Heritage Chrono har jeg prøvd på armen og den falt absolutt ikke i smak...

Jeg kunne godt ha tenkt meg en 79280, men de er ikke så lette å få tak i, dessverre :(

Erfaringsmessig blir man mer fornøyd av å vente litt lenger på den man virkelig vil ha, fremfor å kjøpe en "venterett" man bare halvveis har lyst på. Billigere er det stort sett også in the end.

Det er mange gode tanker her :)

For å kunne finansiere en Daytona, er jeg nødt til å selge unna noe... Absolutt ikke en fristende tanke. Med tanke på at jeg nå er student og har minimalt med inntekt (også de neste fire årene), så det er ikke realistisk å spare opp midler...

Jeg stemmer i... Vent til du føler at økonomien tillater det. Blir du skikkelig utålmodig skjer det gjerne fortere;)

For alt du vet går du lei et av urene du har, og da passer det å flippe...

Det er mange gode tanker her :)

For å kunne finansiere en Daytona, er jeg nødt til å selge unna noe... Absolutt ikke en fristende tanke. Med tanke på at jeg nå er student og har minimalt med inntekt (også de neste fire årene), så det er ikke realistisk å spare opp midler...

Ville nok ventet på Daytonaen.
Du har ikke en annen klokke du kan bruke for å vise tiden inntil du får kjøpt Daytona da?

;p

Nei, egentlig ikke :p

Men, jeg var mest på jakt etter om noen hadde hørt om noen negative erfaringer med urverket :)

Verket er et standard ETA/Valjoux 7753, en variant av det mer vanlige 7750. Forskjellen er plasseringen av subdials; 3,6,9 istedet for 6,9,12. Det er solid og driftssikkert og er nok et av de mest brukte integrerte kronografverk som finnes. Ingenting å frykte der.

Jeg synes klokken er pen, bortsett fra merket på lenken. Men skulle jeg kjøpe en Tudorkronograf idag ville valget vært enkelt: Heritage Chrono.

Jeg synes uret ser bra ut jeg! Urverket er heller ikke noe å si på.

Dog som flere i tråden antyder, så er jeg også av den formening at hvis du kjøper denne så får du bare enda mer lyst på en Daytona. Hvis du allerede hadde sett deg ut daytonaen fra før så er den eneste effekten av tudoren at du kommer kommer til å kjøpe daytonaen enda raskere.

Så hvis du kjøper dette uret så kan du se på det som 60k kapitalbinding. Før eller senere.

My 2 cents.

Men bevares, uret er jo pent da! :D

Erik