GrimReaper
Støttemedlem
Valid point, men de vet kanskje ikke bedreOK, så hvis det er et faktum: Hvorfor sier så mange et de er lei "trenden" med integrerte lenker? LOL.Halvparten av de som er lei, var jo ikke en gang født da...

Valid point, men de vet kanskje ikke bedreOK, så hvis det er et faktum: Hvorfor sier så mange et de er lei "trenden" med integrerte lenker? LOL.Halvparten av de som er lei, var jo ikke en gang født da...
Urskiven på "ny" hvit modell er flott, men 14,6mm tykk. Kom an'. Nomos med sin nye modell med in-house GMT/worldtimer er kun 9,9mm tynn med sjåglass bak og "kun" 10ATM. Tudor's urkasse med GMT på 14,6mm er jo drabantblokk...Og når de gjør så vanvittig mye riktig med BB Pro
Det var jo nettopp det jeg sa, den klossen av en kasse ødelegger jo hele klokken. Men fått en slank og fin kasse på den hadde vært nydelig!Urskiven på "ny" modell flott, men 14,6mm tykk. Kom an'. Nomos med sin nye modell med in-house GMT/worldtimer er kun 9,9mm tynn med sjåglass bak om en "kun" 10ATM. 14,6mm er jo drabantblokk...
Urskiven på "ny" hvit modell er flott, men 14,6mm tykk. Kom an'. Nomos med sin nye modell med in-house GMT/worldtimer er kun 9,9mm tynn med sjåglass bak og "kun" 10ATM. Tudor's urkasse med GMT på 14,6mm er jo drabantblokk...
Må få dere et større håndledd/arm karer..hit the gym og få litt kjøtt på piperenserne, så bærer man drabantblokk på 14,6mm som det var Nomos og 9,9mmDet var jo nettopp det jeg sa, den klossen av en kasse ødelegger jo hele klokken. Men fått en slank og fin kasse på den hadde vært nydelig!
Det er ikke håndleddene som er problemet. Det er proposjonene som ødelegger den.Må få dere et større håndledd/arm karer..hit the gym og få litt kjøtt på piperenserne, så bærer man drabantblokk på 14,6mm som det var Nomos og 9,9mm![]()
For meg er dette en DJ med ny skive og en modifisert lenke (ikke ny).![]()
En kommentar på et av de kjente klokkenettstedene beskrev Rolex som et ‘gissel av sin egen tradisjonsbundethet’. Det er godt observert. Men det er også noe av Rolex’ styrke: klokkene endres inkrementelt og innenfor samme design, og de er derfor i stor grad like gjennom mange tiår. Som sub, datejust, day-date osv. På sitt beste er det en form for tidløshet, som oppleves som trygt for kjøperne. De går ikke av moten. Utfordringen er når Rolex skal lansere en ny linje, som skal være i Rolex-stil og samtidig ha et nytt design.
Har man lykkes med Land-Dweller? Her vil det være ulike syn selvsagt, men jeg synes det blir et kræsj mellom bezel og skive (inkl. markører, visere, tall og dato) i kjent, tradisjonell Rolex-stil, og lenken som jeg opplever å være i dagens designspråk. Og ja, jeg er klar over at Rolex har hatt integrerte lenker tidligere som ikke er så ulike denne, men jeg opplever denne lenken som noen hakk mer ’moderne’. For meg blir dette feil. Hva tenker dere andre?
Det er vel snarere tvert i mot, her var jo Tissot ute med sin modell i god tid før Rolex sin copycat.Vis vedlegg 396315Tissot benytter anledningen etter lanseringen av Rolex sin "landy".
tenkte mer på sjargongen og retorikken de bruker i teksten på bildeneDet er vel snarere tvert i mot, her var jo Tissot ute med sin modell i god tid før Rolex sin copycat.
Nå er jeg med, var litt kjapp i vendingen. Det ser absolutt som de har levert et litt artig stikk der jatenkte mer på sjargongen og retorikken de bruker i teksten på bildeneden er vel neppe tilfeldig.
Den ene er en generisk Calatrava, den andre noe helt unikt, både når der gjelder komplikasjon, og design. Føler nesten det blir urettferdig å sammenlikne dem.
Tror du misforstod litt, jeg skrev «heldigvis lik nok», som unnskylding for ikke å kjøpe.Den ene er en generisk Calatrava, den andre noe helt unikt, både når der gjelder komplikasjon, og design. Føler nesten det blir urettferdig å sammenlikne dem.
jeg er litt usikker på om prisen stopper meg…Så, tre dager etter at inntrykkene fra W&W har modnet, tror jeg at jeg ar funnet en favoritt.
Og det er egentlig litt rart, siden jeg ikke er så opptatt av dressklokker lengre.
Heldigvis stopper prisen meg...
Vis vedlegg 396338
Ser ut som de har fått inspirasjon fra NomosFlere enn meg som mener at designteamet hos Moser snart må sendes på en grundig avrusning?
Vis vedlegg 396373