Watches and Wonders 2025

IMG_4411.jpeg

Herrejesus

Så etter at støvet har lagt seg, og buingen på Land-Dweller har stilnet, føler jeg for en høyst subjektiv oppsummering.
Utelukkende basert på hva jeg har sett, og lest:

Yay!
Rolex 7135-verket i Land-Dweller
Tudor Black Bay 58 burgundy
PP Calatrava 6196P
A.L&S Minute Repeater Perpetual 607.091FE
Nomos Club Sport Neomatik Worldtimer
Grand Seiko med UFA-verket
IWC Ingenieur Automatic 35 og Automatic 42 Ceramic

Meh!
Rolex Land-Dweller
GMT-Master II 126729 VTNR
Tudor Black Bay 68
PP Calatrava 8-Day 5328G-001
PP Cubitus 7128
TAG Heuer
Panerai Luminor Marina i stål
Zenith

Så etter at støvet har lagt seg, og buingen på Land-Dweller har stilnet, føler jeg for en høyst subjektiv oppsummering.
Utelukkende basert på hva jeg har sett, og lest:

Yay!
Rolex 7135-verket i Land-Dweller
Tudor Black Bay 58 burgundy
PP Calatrava 6196P
A.L&S Minute Repeater Perpetual 607.091FE
Nomos Club Sport Neomatik Worldtimer
Grand Seiko med UFA-verket
IWC Ingenieur Automatic 35 og Automatic 42 Ceramic

Meh!
Rolex Land-Dweller
GMT-Master II 126729 VTNR
Tudor Black Bay 68
PP Calatrava 8-Day 5328G-001
PP Cubitus 7128
TAG Heuer
Panerai Luminor Marina i stål
Zenith
Forbedringsforslag for «Yay-kategorien»: stryk Black Bay og tilfør GS lenkelås.

Tudor hypet med «the brand continues to push the limits of innovation and design», dette er på stryk nivå, etter min mening.
IMG_1319.jpegIMG_1327.jpeg

Både Rolex og Tudor står til stryk. Jeg ville kanskje trodd at Tudor ville gripe momentet når storebror underpresterer så voldsomt, men det er jo om mulig enda verre.

IWC står igjen som vinneren i år av de som vanlige folk kan ha ambisjoner om å erverve seg. Selv om det selvfølgelig er mye flott (og hinsides dyrt) oppover i klassene.

Oppsummert for min del var det en gedigen skuffelse, men dessverre litt som forventet.

Drømmeklokken min fra Tudor er en BB Pro med en hvit opaline-skive og det nye METAS-sertifiserte GMT-urverket med en slankere kasse. De traff blink på nesten alt. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke satte inn det nye GMT-urverket til BB58? Er det storebror som sier nei? Vi ser neppe en oppgradering av urverket på denne modellen før om 5 år. Synd.

Ellers er årets vinner (for meg) IWC med Ingenieur 35, GS med 37mm spring drive og til sist Panerai med nye Luminor.

Redigert:
Både Rolex og Tudor står til stryk. Jeg ville kanskje trodd at Tudor ville gripe momentet når storebror underpresterer så voldsomt, men det er jo om mulig enda verre.

IWC står igjen som vinneren i år av de som vanlige folk kan ha ambisjoner om å erverve seg. Selv om det selvfølgelig er mye flott (og hinsides dyrt) oppover i klassene.

Oppsummert for min del var det en gedigen skuffelse, men dessverre litt som forventet.
Ja, her var det lite løp og kjøp. 70-årsjubileet til GMT ble et antiklimaks for meg.

I grunnen like greit, så kan jeg kose meg med det jeg har 😬 Men enig i at IWC nok en gang viser at de er på gang.

Jeg synes BB68 var kul, jeg. Endelig passe stor, oyster uten fake rivets og ingen fauxtina for de som tenker på det.

Om den nå bare kunne komme i S&G

BB Chrono med jubilee må også være bra.

Trenger ikke finne opp kruttet hver gang.

Men Rolex PRX, derimot… ;)

• Liker
Reaksjoner: DJ41
IMG_4417.jpeg

Ser man bort fra øverste hyller så kan ikke denne nye modellen fra Nomos klassifiseres som annet enn en av årets vinnere. Nesten uansett hva som kommer videre i 2025. Alt stemmer; flott kasse med tilsvarende lenke, nyttig og flott fremstilt komplikasjon, innsyn til vakkert urverk, fin pris, 40mm, wr100m og klokken UNDER 10mm tykk!

Vis vedlegg 396161
Ser man bort fra øverste hyller så kan ikke denne nye modellen fra Nomos klassifiseres som annet enn en av årets vinnere. Nesten uansett hva som kommer videre i 2025. Alt stemmer; flott kasse med tilsvarende lenke, nyttig og flott fremstilt komplikasjon, innsyn til vakkert urverk, fin pris, 40mm, wr100m og klokken UNDER 10mm tykk!
Men er dette faktisk en worldtimer eller en GMT i worldtimer-drakt?

Hvem her på forumet trenger en World timer, bortsett fra @Klokkegutt ?
Og faktisk har jeg aldri sett han med en World timer på håndleddet (tar jeg feil?).
Kanskje burde vi gjør en hyggelig dugnad og kjøpe en for gutten: han fortjener det:mrgreen:

Hva er det med så mange varemerker som kommer ut med GMT/World Timer klokker?
Det ser ut som hele klokkebransjen har hovedsakelig "slitne globetrotters" som kunder 🙄
Ferie på syden blir liksom Jetset livet?
-Huff, jeg lurer på om børsen er åpen i Singapore akkurat nå....Eller skal jeg kjøpe aksjer rett før det stenger i New York?
Jaja, jeg er så kritisk på alt...Jeg må tydeligvis ha en ukjent fransk bestemor :LOL: