Point taken
Pass deg ellers blir jeg sint fordi du ikke stoler på min helt udokumenterte påstand.
Har hørt det er sant før altså.
Point taken
Pass deg ellers blir jeg sint fordi du ikke stoler på min helt udokumenterte påstand.
Har hørt det er sant før altså.
Det er vel ganske allment kjent at Rolex lager de mest nøyaktige verkene...? For eksempel Patek og Audemars når jo ikke Rolex til anklene engang. Patek har jo heller ikke den samme historien og tradisjonene som Rolex.
Tror helt ærlig den kommentaren fra @ChristianN ikke var myntet på deg, @Hammerfjord.
Du må ikke være så nærtagen...
Jeg leste faktisk i Rolex bibelen at gud skapte våres verden i helt akkurat 7 dager eller 604800 sekunder: Og det kronometrerte han med sin Rolex daytona for å bli sikkert at han skulle treffe helt riktig, til og med i alle tidsdimensjoner som fins gjennom alle galakser han hadde skapt før. For stabilitetens skyld i alle tidsrom selvfølgelig.
Men ikke nok med det: Et svart hul som kom forbi fikk å smake tidsberegnings forskell han trengt mellom sin dannelse og sin sammenbrud hver gang gud pekket sin Rolex på det. Hvem er sjefen ikke sant?
For historiens skyld(dette leste jeg også i Rolex sin bibel):
Gud sin Daytona hadde faktisk en El Primero i maggen: Modifisert til 28800 Bph i sted av 36000 Bph.
Hvorfor? Fordi gud bestemmer uansett...
Ja, nå ble det bråk her.
Noe som ikke er nevnt er behovet for service. Mener å ha lest at disse high-beat verkene trenger et noe hyppigere serviceintervall.
Noen som kan bekrefte dette?
Edit: Ja nå vil jo selvsagt materialvalget spille en stor rolle for hvor ofte slitedeler må byttes ut. Men, er det noen som har erfaring med serviceintervaller på Zenith?
Jeg har hørt at El Primero ofte sammenlignes med denne:
Mens Rolex sine COSC-sertifiserte verk er mer som denne:
Jeg leste det på internettet et sted så da må det være sant...
Kort fra sengekanten. Er rimelig sikker på at det ikke finnes noe lurium av en olje. Hverken med dette eller andre verk. Det blir litt teknisk og dermed kjedelig men de, Zenith, har vært ekstra nøye med å be servicemannen om å bruke epilam på et par ganske vanlige steder der det er høy hastighet. Type balansens dekkstein anker og ganghjul. Er en coating om du vil-som hjelper å holde olje på plass der det skal være. I praksis bruker de fleste akkurat det samme, også...... eh, et annet merke.
Hilsen en som fortsatt har i hvert en el primero på baken . Den går forresten fortsatt 5 sekunder for fort i døgnet, par mnd etter service. Tror jeg skal regulere den til nærmere intet nå som den åpenbart går stabilt.
Da spør jeg: Hvorfor disse som er så skeptisk om alt som er sagt om Zenith på nettet tror fullstendig alle myther som er spredd om Rolex på samme plass?
En gang til, ser jeg en blind vei i helle diskusjon: Siden ingen kan komme seg nær ankelen av Rolex guden.
Den der kan jo veldig lett vendes tilbake til deg da @Hammerfjord: Hvorfor disse som er så skeptisk til alt som er sagt om Rolex på nettet tror fullstendig på alle myther som er spredt om Zenith på samme plass?
Sånn bare for å sette det litt på spissen
Men ja, denne diskusjonen spant nok litt ut av kontroll og jeg får ta min del av skylden for det. Alt jeg egentlig sitter igjen og lurer på er hvor stort avvik man faktisk kan regne med på et El Primero-urverk
Ps! Tror dette er mitt siste tullete innlegg i denne tråden da jeg har bidratt nok med ting som ikke er relevant i forhold til trådstarters spørsmål. Er trådstarter i det hele tatt fortsatt med oss eller ga du opp @H1andre?
Mest av alle seriøs fakter jeg persenterte der, er fullstendig bekreftet av Zenith sin nettside.
Da skulle du bare si at Zenith sprer myther om seg selv!? Da kan jeg bare si det samme om alle varemerker.