Zenith Stratos Flyback

Å ja??? Har jeg nevnet noen myther i denne tråd? Nei: Det kom ingen greie som "Min klokke overlevde alle kriger og alt fænskap uten en skram eller nød til service..."
Nei, vær så snill og prøv å sette ting sammen der: Mest av alle seriøs fakter jeg persenterte der, er fullstendig bekreftet av Zenith sin nettside.
Da skulle du bare si at Zenith sprer myther om seg selv!? Da kan jeg bare si det samme om alle varemerker.:rolleyes:
Fuckin´ridiculous.

capt.reeling.gif

Sånn.. NÅ er jeg ferdig :p

@Hammerfjord, der traff du, no pun intended, spikern på hodet. Det er AKKURAT det de gjør. Alle sammen. Det handler om bunn-linje.

Så å kalle dette "ridiculous" er naivt. Men hey! Du er ingeniør eller noe sånt, jeg jobber med internett-kommunikasjon og er økonom. Kom til Oslo, så skal jeg gi deg et kræsj-kurs, så slipper du å drite deg ut på tidssonen... :mrgreen:

Når det gjelder OP og det opprinnelige spørsmålet: El Primero burde være en no-brainer.

Uavhengig all trollingen i tråden din. Du får leve med oss, vi på sonen bare elsker en god fight. Og helst skal den være dønn usaklig om temaer som det ikke finnes svar på. :)

Personlig ville jeg gått for en striking 10th skulle jeg hatt meg en moderne El Primero.

Heldigvis kommer du på banen og avslører at Zenith har aldri hatt noen kronometripriser og at El Primero sin reputasjon er fullstendig oppbygget på røyk og skygger: Beklager at jeg drittet meg ut der, du er min redsel.
Har du Internett Kommunikasjon Mastergrad ? Det må hjelpe sikkert siden alt som eksistere og alt som har skjedd ble desverre bare skapt på internett...

Nå gjør jeg det enkelt for alle som hadde bestemt seg i at uansett hva jeg sagt, var jeg full av BS.
Heldigvis kommer noen folk her også og gir noen berikende input: Det skifter ifra disse som bare er en "pekefinger" til.
Nå er det min tur å forlatte tråden etter en total ydmykelse og jeg håper at dere vil ikke bare huske meg som:
"Mannen som trodde alt som ligget på internett"

Redigert av en moderator:
Tenke tenke.

Den går vel inn i rekken med litt mer fundering.

Har liksom en liten håndfull klokker jeg absolutt kunne tenke meg.

Den nye SeaDweller
El primero verk, mest sannsynlig en av de litt robuste blashford eller striking felix.
Tag Heuer 1887 faktisk. den med bracelet og sort skive. Synest den var en fin hverdagsklokke
Tudor Pelagos

Har nylig begynt å samle etter at jeg startet med mitt første mekaniske ur en ORIS.

Panerai PAM 328
Tudor Chrono Heritage Monte Carlo edition.

Hva blir det neste mon tro.

(Holder også på med å hekte en Rolex DJ på fruen. Få litt mer aksept for at klokkene er litt i dyreste laget)

Nå gjør jeg det enkelt for alle som hadde bestemt seg i at uansett hva jeg sagt, var jeg full av BS.

Når du oppfører deg som en idiot kan du ikke forvente annet. Det helper ikke med gull hvis du pakker det inn i drit og dytter det ned i halsen på folk. Og det er synd, fordi du kommer med mye gull og nyttig informasjon som blir satt pris på mange, meg selv inkludert. Det bare skorter på den sosiale intelligensen (i allefall på Tidssonen).

Skille:

Kanon-bra informasjon Greg og Santos-Dumont! OP er heldig som får "napp" fra ekspertisen her inne så tidlig i sin karriere her på Tidssonen. :) Jeg har selv vurdert slitasje som et minus ift å kjøpe meg en en high-beater som El Primero (eller f.eks. Ultra-Chron fra Longines). Men så slår det meg: Har du en noen klokker i samlingen som går på rundgang, burde det være service-intervallene være levelige. I tillegg til det bl.a. Greg nevner. Ang. nøyaktighet: Utrolig kjedelige diskusjoner da det like mye handler om justeringer som verket slik jeg har forstått det. Det gjelder å få den riktige justeringen. Og selv med justeringen kan det være tilfeldig. Ossur Soleim i Tordenskjolds gt. sa følgendene da han hadde gjort en fantastisk jobb på min Speedmaster (kaliber 861) og den gikk innenfor 1-2 sekund pr. dag: "Bare flaks". :)

Hallo?? Hva er dette for dritttråd? 1440+ visninger og 43 svar og enda ikke et eneste bilde av verdens beste og mest nøyaktige urprodusent??
vann_zpsfce06954.jpg
[/URL][/IMG]

Zenith El Primero. Godt urverk. Egentlig bare tre problemer med Manufakturet;

1: Alt de holdt på med i årevis for en tid tilbake...

2: Zenith?? Hva er det for kommunistnavn? Oppkalt etter en sovjetisk fotballklubb eller?? Til og med tatt med stjernen...

3: El Primero... Jævla spagettinavn på et i utgangspunktet fantastisk urverk.. Ja ok i allefall, månen har det ikke fått lov å komme til. Men isåfall El Primero.. Blir litt som om vår alles kjære Lahlum skulle hett Jonny fra Stovner....

Denne diskusjonen ler vi av om tyve år. Når alle produsenter er inhouse. Da er det ETA og Sellita som er hipt. Som er sjeldne kuriositeter. Da er det 2824 @SpaceCowboy , @Santos-Dumont , @Greg og andre lærer oss om. Da er det vintage Steinhart @Hopalong sitter på et lass med.

I en fjern fremtid, en fremtid der @Entropy , @Callahan og @adamskater er oppe i 60.000 poster. En fremtid der @Moore har fått byttet ut deler av basemodulene til atomuret i Frankfurt med deler i platinum og latt seg integrere med det. En fremtid der @Fyrsten ikke lenger er fyrsten men keiseren og har knyttet Peter Speake Marin fast i armen sin og får tidsanvisningen sin av å knipe stakkaren i pungen. En fremtid der @Sloppmann fortsatt tar livet av meg med sine bilder av 14060. Der @flyback sine bilder av Gaytona fortsatt vil være de eneste eksemplene på at det uret faktisk kan være dødsfett.

En tid der kunnskapsrike og trassige @Hammerfjord alene har skrudd sammen et rør herifra og til månen og @Tom Henriksen da har hatt sin SD som daglig beater i 100 år og den funker bare så jævlig bra.

Og selvfølgelig en tid der jeg fortsatt bare har et ur, et eneste ur. Og det skal iallfall ikke være noe forbanna sovjetisk spagetti klokke.....

Min post nr2000 folkens, elsker dere selv om dere er noen flippehorer og påfugler alle mann.

Redigert av en moderator:
Jeg poster, rørt av omtanken og hedern i å bli nevnt i en 2xWIS-post, for å komme meg et hack eller et tikk nærmare dissa 60.000 postene.

Zenith el primero stratos flyback 1/10 second/ tribune to felix b.

Kan en som setter pris på Zenith forklare følgende for meg:

Hva er forskjellen på Zenith 03 2060 4057-69. R515 og 03 2062 4057-69. R515?

Ser på urverket at prisen på 2060 er 62 420,-, 2062 koster kr 64 950,-.

Redigert: