Sindregb
Støttemedlem
Da er det offisielt:
Lawson går ut og Tsunoda inn i RB.
![]()
Formel 1: Liam Lawson vrakes fra Red Bull-teamet etter marerittstarten – Yuki Tsunoda forfremmes
Liam Lawson er ferdig som Red Bull-fører i Formel 1-VM etter kun to runder av årets sesong. Han byttes ut med japanske Yuki Tsunoda fra søsterteamet.www.vg.no
Ikke minst. Ikke bare nye biler med ny aero-pakke, men også nye motorer. Så er jo det gigantiske spørsmålet: Hvem nailer det? Mercedes nailet jo hybrid-æraen så det sang etter, med 8 WCC på rappen. Det er 5 leverandører når det kommer til motorer for 26-sesongen: Mercedes (McLaren, Williams og Alpine), Ferrari (Haas og Cadillac), Honda (AM), Red Bull Powertrains (Red Bull og VCARB) og Audi. Siden 26-reglene fokuserer mer på motor enn aero så er AM og Newey 100% avhengige av at Honda leverer varene.Må ikke glemme at det blir nye motorer i ‘26 og, det er utenfor Neweys hender.
Det har jo blitt åpenbart at problemet til Red Bull ikke er andreføreren, men selve bilen. Hvis Verstappen sier den er vanskelig og at han sliter med å få den til å fungere sikkelig, så sier det seg selv at nesten uansett hvem du setter i bil nr2 så kommer vedkommende til å slite. Men Tsunoda har mer erfaring enn Lawson og foretrekker etter sigende samme type bil som Verstappen (On the nose: Altså at bilen er rask og responsiv, men at den har lett for å overstyre.)Det kan argumenteres for at Tsunoda skulle vært i det sete for lenge siden, men er redd dette er verst tenkelige tidspunkt. Jeg kan liksom ikke forestille meg at han skal gjøre det stort bedre enn sine forløpere
Absolutt! WCC er det viktigste for teamet da det er det som faktisk betaler. WDC er prestisje, WCC er penger.Jeg tror naturligvis RB ønsker VER som verdensmester, men plassering av 2 sjåfør er også utrolig viktig.
Constructor mesterskapet er også en verdensmester tittel, og verd seriøst mye penger. Ca 1.5 mrd i år. De ønsker absolutt sine fingre på den pengesekken
Enig, dørgendes kjedelig. Men virket som om Tsunuda håndterte bilen greit nok egentlig, i allefall om man ser helgen over ett.Har ingen gode observasjoner her for det var så kjedelig at jeg sovnet.
Som spådd fikk TSU tøff debut i RB bilen som er vanskelig å kjøre for alle andre enn VER.
Gjorde han?Lawson gjorde det som forventet bedre i VCARB.
Jeg tenkte på kvalikken (Hvor han faktisk slo Tsunoda). Han var P18 i kvalikken i Australia, P20 i både sprint og løp-kvallik i Kina. Har redigert innlegget.Gjorde han?
P17 denne runden i VCARB mot P12 forrige løp i RB.
I min bok gjorde han det betydelig dårligere.
Helt enig. Det er enkelte løp i kalenderen man like gjerne kan hoppe bukk over. Heldigvis er det flere av de morsomme løpene enn de kjedelige.Fikk meg meg i forkant, at dette løpet ikke var noen spektakulær seeropplevelse, så kikket på F1 sin "Race in 30 minutes" sending og holdt på å sovne av den også. Nesten verre enn et typisk Monaco. Dessverre med den nye typen biler, som er alt for store, er Monaco og Suzuka dørgende kjedelige og knapt verdt å se.
Det blir bedre neste uke får vi håpe
Fikk meg meg i forkant, at dette løpet ikke var noen spektakulær seeropplevelse, så kikket på F1 sin "Race in 30 minutes" sending og holdt på å sovne av den også. Nesten verre enn et typisk Monaco. Dessverre med den nye typen biler, som er alt for store, er Monaco og Suzuka dørgende kjedelige og knapt verdt å se.
Det blir bedre neste uke får vi håpe
Enig, kan onboard på Suzuka er jo rått. Verre med løpet om det er tørt.Sant, og synd mtp særlig på suzuka som egentlig er en ganske gøy bane
hæ?Ryktene vil ha det til at VTS vil erstatte dagens PPT. Skulle det skje, må selvfølgelig bil 2 i stallen prefixses tett opp i mot den sovende regelen WAS innførte i ses. 2017/18.
Prøvde bare og være kul og henge med dere