Urmaker Bjerke

Hva er løsningen du ser for deg, da?
Når du, som alle andre, ønsker å kjøpe verdens kanskje mest ettertraktede modell, men ikke vil bruke penger på noe annet i butikken.
Sannsynligvis burde de doblet prisen.

Jeg sier ikke at det finnes en løsning, men jeg sier heller ikke at det er et problem. I alle fall ikke for meg, det finnes mye annet å bruke penger på. Men for meg gir det ingen mening i å bruke penger på noe jeg ikke vil ha, for å muligens få muligheten til å kjøpe noe jeg vil ha.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Hvordan fungerer dette i praksis ? Slår de opp navnet ditt når du spør om mulighet for liste? Eller må du passe på å alltid bruke den samme butikkansatte og prate en del slik at man blir husket ?
Er jo ikke realistisk at man skal bli husket selv om man handler fem dyre klokker på fem år.
 
Man har et kundenummer/kundekort hvor alle kjøp/service/annet er registrert. Så de sjekker nok kundekortet når man spør om listeplass på en modell og vurderer ut i fra det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Agassiz
Hvordan fungerer dette i praksis ? Slår de opp navnet ditt når du spør om mulighet for liste? Eller må du passe på å alltid bruke den samme butikkansatte og prate en del slik at man blir husket ?
Er jo ikke realistisk at man skal bli husket selv om man handler fem dyre klokker på fem år.
Såvidt jeg har skjønt så er det kundesenteret som tar imot forespørsler om å komme på venteliste, at de ikke gjør det i butikken. (Mulig de kan sende forespørsel på vegne av deg i butikk)
Så sitter de med kundenummeret ditt og ser kjøpshistorikken din, derfra tas vurderingen.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Man har et kundenummer/kundekort hvor alle kjøp/service/annet er registrert. Så de sjekker nok kundekortet når man spør om listeplass på en modell og vurderer ut i fra det.
Har man dét?
Jeg har kjøpt tre klokker der de siste tre-fire årene, og har aldri blitt informert om at de fører noe slikt register...
 
Har man dét?
Jeg har kjøpt tre klokker der de siste tre-fire årene, og har aldri blitt informert om at de fører noe slikt register...
Dette blir som en vanlig bilbutikk. Alle har et CRM system, eller i det minste et elektronisk fakturaarkiv.
 
Muligens en liten avsporing, men Bjerke gir tross alt et svar når en prøver å komme på venteliste. De svarer ja eller nei og da vet en hvordan det ligget til. Hos f.eks Lian så kan du bli holdt på pinebenken i flere år og får høre at en må komme ofte innom, nytt år og nye muligheter osv uten at det er noen garanti for å komme på den uoffisielle listen de fører. Hvis du ytrer din missnøye så blir du møtt med en ekstrem arroganse, løyn og en skjelvende leppe. Da synes jeg at det er bedre med et ja eller nei slik praksisen til Bjerke er.
 
Oj. Trolig et tegn på at volumet av klokker ut av butikken er i decline, så hver % de kan beholde selv betyr mer og mer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Man har et kundenummer/kundekort hvor alle kjøp/service/annet er registrert. Så de sjekker nok kundekortet når man spør om listeplass på en modell og vurderer ut i fra det.
Har handlet "ganske mange" Rolex hos Bjerke siden 1985, og den hittil siste der for 10 - 15 år siden.
Da jeg må kjøre ca. 40 mil for å "vise interesse" / kjøpe der, ble det enklere for meg å bruke Urm. Jørgensen, som jo sendte pr. post.
En tid etter at han sluttet i 2019, sendte jeg mail til Bjerke, og forklarte tydelig min kjøpshistorikk gjennom rundt 25 - 30 år, og ba dem vennligst sjekke kundekartoteket.
Fikk hyggelig svar tilbake, der de sa at noe kundekartotek hadde de nok ikke - min kjøpshistorikk kunne derfor ikke verifiseres...
Jeg fikk ikke sette meg opp på noe venteliste. (Sub. m/dato.)
 
Redigert:
Har handlet "ganske mange" Rolex hos Bjerke siden 1985, og den hittil siste der for 10 - 15 år siden.
Da jeg må kjøre ca. 40 mil for å "vise interesse" / kjøpe der, ble det enklere for meg å bruke Urm. Jørgensen, som jo sendte pr. post.
En tid etter at han sluttet i 2019, sendte jeg mail til Bjerke, og forklarte tydelig min kjøpshistorikk gjennom rundt 25 - 30 år, og ba dem vennligst sjekke kundekartoteket.
Fikk hyggelig svar tilbake, der de sa at noe kundekartotek hadde de nok ikke - min kjøpshistorikk kunne derfor ikke verifiseres...
Jeg fikk ikke sette meg opp på noe venteliste. (Sub. m/dato.)
Jeg vet ikke hvor lenge det er siden de begynte med denne praksisen, men jeg vet at er sånn det fungerer nå. Det mulig de begynte på "nytt" ved eventuell digitalisering av kartoteket. For 20år siden så var jo dagens situasjon ganske utopisk og man tenkre vel ikke lenger enn at man holdt på regnskapsdata og register i mer enn 10år som loven sa den gangen, deretter i makuleringsmaskinen. Men nå bare antar jeg altså. Men at det er sånn de opererer nå, det vet jeg 100% sikkert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Når sluttet Bjerke å gravere klokkene på baksiden av bandhornet for å tagge klokkene med opprinnelse/dato/urmaker? Såkalt NUF-nummer før ting ble "digitalisert".
 
En liten kuriositet fra ca. samme årstall:
En god bekjent som bor i Oslo, kjøpte en Sub. til sin 40 årsdag på Bjerke i 2006.
Dette var hans første og eneste Rolex kjøp noengang..
Når 116500 kom i 2016, dro han igjen til butikken, for å bestille en slik med hvit skive til sin 50 årsdag.
Fikk satt seg opp på liste, og betalte 10% i håndpenger.
Det gikk nesten ett år - han ble kontaktet, og fortalt at ventelister var avviklet. Hans 10% kom tilbake på konto.
Rundt to år senere fikk han en lørdag formiddag, telefon fra en blid dame fra Bjerke, som kunne gratulere
ham med at hans Daytona hvit lå og ventet i butikken.
Han fikk lettere sjokk, og skjønte ingen ting, men dro selvfølgelig rett ned og kjøpte den - han lurer fortsatt på hvorfor og hvordan...
Så det kan nok hende mange tilfeldigheter innimellom også.
 
Redigert:
Når sluttet Bjerke å gravere klokkene på baksiden av bandhornet for å tagge klokkene med opprinnelse/dato/urmaker? Såkalt NUF-nummer før ting ble "digitalisert".
Kjøpte en klokke på salget i mars som var gravert, men den har nok vært hyllevarmer siden den ble lansert i 2020.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Nettopp. Så da her de jo et kundekartotek så sent som for 2-3 år siden, så det Bjerke sa til @Kjors om at "...at noe kundekartotek hadde de nok ikke - min kjøpshistorikk kunne derfor ikke verifiseres..." må jo være BS fra Bjerke. Trolig ingen som graverer ting bak på klokken med en kode uten å ha et originalregister intakt.
 
Jeg må virkelig få berømme servicen på Bjerke i Bergen i dag, og den nye flotte butikken de har fått. Jeg og en kamerat var innom for å se på litt klokker, og fikk en fantastisk flink ny selger. Så hyggelig, kunnskapsrik og imøtekommende!

Etter å ha prøvd omtrent alle Tudor klokkene i hele butikken så kom jeg til å nevne at jeg leker med ideen på å lære meg litt hobby-urmakeri og har bestilt meg noen bøker og verktøy. Da ble vi med en gang tilbudt en omvisning i kjelleren og fikk se hvor urmakerne jobber og hvordan de tryktester rolex osv.

En skikkelig hyggelig opplevelse, og jeg gleder meg til neste gang jeg skal innom. Det er flere som snakker litt negativt om servicen på Bjerke, men jeg må si jeg aldri har opplevd så god service noe annet sted.
 
Jeg må virkelig få berømme servicen på Bjerke i Bergen i dag, og den nye flotte butikken de har fått. Jeg og en kamerat var innom for å se på litt klokker, og fikk en fantastisk flink ny selger. Så hyggelig, kunnskapsrik og imøtekommende!

Etter å ha prøvd omtrent alle Tudor klokkene i hele butikken så kom jeg til å nevne at jeg leker med ideen på å lære meg litt hobby-urmakeri og har bestilt meg noen bøker og verktøy. Da ble vi med en gang tilbudt en omvisning i kjelleren og fikk se hvor urmakerne jobber og hvordan de tryktester rolex osv.

En skikkelig hyggelig opplevelse, og jeg gleder meg til neste gang jeg skal innom. Det er flere som snakker litt negativt om servicen på Bjerke, men jeg må si jeg aldri har opplevd så god service noe annet sted.
Har du prøvd Lian :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Liker
Reaksjoner: 123uno
Jeg må virkelig få berømme servicen på Bjerke i Bergen i dag, og den nye flotte butikken de har fått. Jeg og en kamerat var innom for å se på litt klokker, og fikk en fantastisk flink ny selger. Så hyggelig, kunnskapsrik og imøtekommende!

Etter å ha prøvd omtrent alle Tudor klokkene i hele butikken så kom jeg til å nevne at jeg leker med ideen på å lære meg litt hobby-urmakeri og har bestilt meg noen bøker og verktøy. Da ble vi med en gang tilbudt en omvisning i kjelleren og fikk se hvor urmakerne jobber og hvordan de tryktester rolex osv.

En skikkelig hyggelig opplevelse, og jeg gleder meg til neste gang jeg skal innom. Det er flere som snakker litt negativt om servicen på Bjerke, men jeg må si jeg aldri har opplevd så god service noe annet sted.
Men fikk du lov til å ta ut en klokke?